Tony hawk’s project 8

Tony Hawk’s American Wasteland

Релиз American Wasteland состоялся как раз на зрре появления седьмого поколения игровых систем. Здесь игрокам предстоит исследовать Лос-Анджелес – огромный открытый мир, наполненный различными заданиями и квестами.

Однако это и оказалось главной проблемой игры – карта легко забывается, из-за чего большая часть исследований кажется пустой тратой времени. Это неплохая игра, но она так и осталась в тени других, более сильных частей.

Также стоит отметить, что American Wasteland – первая часть серии, позволившая играть на одной большой территории без загрузок при переходе из одной локации в другую в режиме истории.

Достижения Тони Хоука

Скейтбордист оказал огромное влияние на культуру в 1980-е и 90-е годы. Даже тогда, когда доски вдруг стали никому не нужны, и денег стало гораздо меньше, Тони не унывал. В то время как многие из его сверстников перешли к другим, более традиционным занятиям, он никогда не отказывался от спорта. Уверенный, что катание снова будет популярным, Хоук вместе с другом Пером Велиндером основал собственную компанию Birdhouse Projects. Название появилось из-за прозвища спортсмена — The Birdman.

Скейтборды Birdhouse

В 1998 году Тони и его семья создали марку по производству детской одежды для скейтбординга Hawk Clothing. Уже год спустя катание вновь взлетело на небывалую высоту, с которой до сих пор не опустилось. Карьера Тони взлетела еще сильнее и во многом стала причиной возвращения культуры скейтбординга в молодежную среду. Хоук выполнял экстремальные трюки, особенно важным стал элемент под названием «900» на X Games 1999 года. Он включал вращение в два с половиной оборота в воздухе на скейтборде. Тони добился успеха с двенадцатой попытки, а затем сказал: «Это лучший день в моей жизни».

В 2011 году Хоук смог повторить это. Он разместил в своем аккаунте в Твиттере видео, в котором говорилось: «Мне 43 года, и я сделал это». 900 сегодня». Спустя 5 лет Тони исполнил то, что, как он утверждал, станет его последним 900. В видео спортсмен сказал: «Спенсер был на моем первом трюке, и теперь он был тут на моем последнем. Пока», — таким образом он посвятил 900 своему сыну, родившемуся в 1999 году.

«Когда я сделал свой первый 900, в то время это был самый сложный трюк, который кто-либо когда-либо делал на скейтборде. В 2012 году первый 1080 был сделан двенадцатилетним Томом Шааром. Что это говорит о будущем скейтбординга? Это в основном объясняет, какая поддержка сейчас у него. Тот факт, что такой парень, как Том, имеет такие возможности, тренировочные площадки, интерес и поддержку, чтобы заниматься такими вещами, просто поразителен. У нас не было огромных рамп, у нас не было ям с защитной пеной и тому подобного. Так что это действительно показывает, как далеко мы продвинулись в спорте, и это определенно показывает будущее», — говорит Хоук.

Помимо Спенсера у Тони есть сын Киган. Оба они родились во втором браке с Эрин Ли. Старший сын Райли от первой жены Синди Данбар появился на свет еще в 1992 году. Третья жена скейтбордиста Лотсе Мерриам родила ему дочь Каденс Кловер. В 2015 году Хоук женился в четвертый раз на Кэти Гудман.

Development and pre-release[]

In February of 2008, publisher Activision said that the game was currently undergoing research and testing. The publisher also said at the time that the game will be a «re-engineering the franchise» and said that there will be «a new direction for the brand.»

The pre-order boxart for the game.

In May 2008, Activision spoke more about the new game. During a quarterly earnings conference, the company again confirmed that the new game would «deliver the kind of breakthrough this franchise needs.» At the same time, Activision confirmed that the new game would not be released in , but is scheduled to be out before their fiscal year ends. This would put the window of release between April 1, and March 31, .

The packaging for Tony Hawk: Ride on the Wii, Xbox 360, PlayStation 3.

On December 3, , Activision announced a new motion sensing balance board peripheral that players will «put down the controller, step on the board, and feel the sensation of going big… Shift your weight to turn and balance grinds, kick back on the tail of the board to ollie, and lean into airs to pull off huge spins.»

On GameTrailers TV on Friday 15 of May, , it was announced that the game will not be called «Tony Hawk’s Adrenaline» (the game’s working title), but instead, «Tony Hawk: Ride«, as it’s official name.

On May 25th, , GameStop listed the product at USD$119.99 with the unofficial release date of October 13th, .

On June 2, through June 4, , playable demo of Tony Hawk: Ride was open to the public at the Electronic Entertainment Expo.

A playable demo was available again on July 30, through August 2, at X Games XV.

The official release date for the game was let out to the public in August 2009, with it being November 17, 2009.

On October 8, 2009, it was announced that players could visit their local GameStop retailer and see the skateboard controller, which was mounted on a rack with a Tony Hawk: Ride advertisement. The board was not removable, but was allowed to be touched.

Game features[]

Multiplayer

The Tony Hawk’s Pro Skater 3 multiplayer lobby on PC.

The game stood out in the franchise for being the first title to have online capabilities. Users could connect directly to other players online on the PlayStation 2 version—even prior to the launch of the network adapter, with a USB Ethernet adapter, or on PC, where one could use the GameSpy lobby to play online, or simply play LAN on a local area network. The original Xbox version lacked online support completely, but players found a workaround in the form of System-Link bridging.

Revert

THPS3 saw the introduction of the Revert — one of the most influential moves in the series, a trick that enabled vert combos to be tied together with a manual by tapping a button when landing in a quarterpipe. This allowed for much longer combos than in the previous two games, where landing in a quarterpipe would finish a combo.

Hidden Combos

Hidden Combos are variations of standard tricks that can be performed as flip, manual or grind tricks. For example, double-tapping the flip button would, naturally, make the skater perform a double flip. However, the number of extra tricks are limited and take more air time, making it impossible to land them in flatland. This system would later be refined in THPS4, where these variations known as double-tap tricks and manual/lip/grind extensions. An ability that was cut out in following games were flip-grab blending tricks. (i.e. a Kickflip could be easily transformed into a Kickflip to Indy or Kickflip to Crail).

Lip/Rail Balance Bar

THPS3 introduced a balance bar for lip tricks. Balance meters for grinds were introduced in the GBA and Xbox versions in THPS2, but the lip balance meter was still non-existent. Also, the skater could ollie from the lip trick, giving the ability to ollie, and then perform a flip trick to revert to keep their combo going nicely.

Big Drop removal

THPS3 does not feature the Big Drop mechanic, which was introduced in THPS2. The Big Drop remained in the PS1 and N64 versions, due to those versions still using the Apocalypse engine. The PS1 big drop icon was changed in THPS3, whereas the N64 version recycles the THPS2 design. Later games in the series would eventually remove the Big Drop mechanic altogether until it’s return in Tony Hawk’s Pro Skater HD.

Custom female skaters

THPS3 was the first game in the series where the player could create custom female skaters, as opposed to being limited to male skaters in THPS2. This feature would later carry over to Tony Hawk’s Pro Skater 2X.

Control Zone

Control Zone is a multiplayer game type, exclusive to THPS3. Despite being a rather popular online mode, it never saw its return in subsequent games.

Platform differences[]

  • The N64/PS1 versions, due to limited power, are based on the game engine used in Tony Hawk’s Pro Skater 2. This also applies to the PS1 version of Tony Hawk’s Pro Skater 4. The grunts from THPS2 also appear in those two ports. The animations for skating were altered to resemble that of the next-gen ports. Strangely, the female skaters in the PS2/Xbox/PC version used male grunt sounds, while in PS1 version they’re correct, using the same one from THPS2. The PS1 grunts are also used in all GBA ports for all existing Tony Hawk games (THPS4, THUG, and THUG 2).
  • THPS1 levels, which include Warehouse, Burnside and Roswell are featured in next-gen versions only.
  • The Cruise Ship is only featured in next-gen versions of the game.
  • The Oil Rig is featured in Xbox version only.
  • Downhill is only featured in PS1 and N64 versions.
  • Some of the pro skaters wear different outfits between the next-gen and the last-gen ports. For example: Bucky Lasek wears a black-and-white backpack in the PS1 port, whereas in the PS2/Xbox/PC versions he doesn’t. Chad Muska’s is entirely different. In the next-gen version, he wears all blue and purple. In the last-gen, he wears a grey tank top, and black pants.
  • Exclusive to the PC version, Doom Guy is a secret character that can be unlocked only by entering «idkfa» in the cheat menu. (This same cheat unlocks all weapons, full ammo, and all the keys in Doom).
  • Exclusive to the Xbox version, a skeleton known as X-Ray is an unlockable character.
  • Next-gen versions provide more secret characters than the PS1 and N64 versions, as they are limited to 2 — Wolverine and Officer Dick.
  • Double tap tricks, which were called hidden combos at the moment, are featured in next-gen versions only.
  • Only the PS2 and PC versions of the game feature online multiplayer.
  • PC port lacks some next-gen features (instant replay for example).
  • The Music Credits video was cut from PC version of the game.
  • While the PS1 and N64 versions of the levels repeat the general shape of their next-gen versions, there are a lot of differences featured (like the elevator in Los Angeles or the extra area in Skater Island).
  • Japanese PS2 version of the games features extra 3 Japanese skaters; Junnosuke Y, Shin Okada, and Hiroki Saegusa.
  • Some of the content in the PC version differs from the final PS2 version content. This includes Bam Margera’s shirt (being white compared to black) and the level skies. This is most notable in Roswell, where it’s a black starry sky on the PC, and being set during twilight on the PS2.
  • The PS2 version features a playable demo of the game Shaun Palmer’s Pro Snowboarder in the options menu.

Игра Тони Хоук

В 1999 году Тони объединился с Activision для создания серии видеоигр Tony Hawk Pro Skater. В итоге она стала одной из самых популярных игровых франшиз в истории. С тех пор вышло 19 штук. Три игры Pro Skater были выпущены в период с 2000 по 2002 год, после чего разработчики приняли более ориентированный на историю подход с выпусками Underground, Underground 2 и American Wasteland с 2003 по 2005 год. Project 8 в 2006 году и Proving Ground в 2007 году были последними играми серии, разработанными Neversoft. После этого разработчик Robomodo развил франшизу в другом направлении, создав дополнительные продукты Ride и Shred. Оба были неудачными. Robomodo безуспешно пытался возродить серию, вернувшись к ориентированным на корни релизам Pro Skater HD и Pro Skater 5 в 2012 и 2015 годах. Это стало толчком к созданию Downhill Jam в 2006 году, Motion в 2008 году и Shred Session в 2014 году вместе с портами и переизданиями.

Первые шесть игр получили признание критиков за уникальный процесс, разнообразные саундтреки и расширение по сравнению со своими предшественниками. Pro Skater 2 и Pro Skater 3 входят в число лучших игр, выпущенных для PlayStation и PlayStation 2. Роль Хоука была такой же, как и в жизни. Целью являлось выполнение трюков. Однако позже персонаж перестал быть главным. В декабре 2018 года Тони объявил о первой игре в серии, которая не будет опубликована Activision. Игра называется Tony Hawk’s Skate Jam и была выпущена для iOS и Android.

Скейтеры всего мира, объединяйтесь!

Сетевые режимы Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

Многопользовательская игра через интернет.

  • Jams. В описании к режиму разработчики пишут, что это соревнования, которые должны добавить острых ощущений к вашей езде и научить делать разные движения под давлением. На деле, вы и кучка других игроков сможете кататься и делать трюки на различных локациях в свое удовольствие. Можно даже сколотить собственную команду скейтбордистов, если захотите. Для первого многопользовательского забега отличный вариант. Вы хотя бы увидите, как играют другие, и сразу поймете достаточно ли ваших навыков, чтобы с ними соперничать.
  • Competitive. Здесь уже игра по-крупному. Ваша задача постоянно соперничать с другими игроками и пытаться набрать как можно больше очков. Есть таблица лидеров и возможность проходить различные мультиплеерные челенджи.

Game features[]

Manuals

THPS2 introduced manuals — a ground breaking move that allowed players to connect different tricks in combo on ground. Default Manual and Nose Manual tricks were assigned to Up+Down and Down+Up combinations, which became standard in the series. Also special manual tricks appeared, such as the Casper, Anti Casper, etc.

Switch Stance/Nollie indicator

THPS2 focused a lot on skater stances so that the player had the ability to toggle between Nollie and Switch, which affects trick score. Switch toggle animations that look like such would later be known as Revert.

Manual balance bar

While balancing in a manual, player can see a balance bar. However, rail and lip tricks didn’t provide this until Pro Skater 3.

Customizable tricks

From now on, skater is allowed to setup his tricks, including signature moves known as Specials. More lip tricks were added. All tricks are customizable, except grinds.

Directional double tap tricks

These tricks require player to press the direction twice followed by the trick button, thus limited to 4 tricks per trick type. Grind tricks only featured 2 directional double tap tricks: Down+Down+Grind for Bluntslide and Up+Up+Grind for Nosebluntslide. Lip tricks do not have this modification.

Additional grind tricks

Default grind tricks are predefined in THPS games and in THPS2 it took its final form, introducing Feeble, Overcrook, etc. which will remain as the default layout onwards.

Cash system

Every goal in the career mode is awarded by some amount of cash. Also some collectible cash icons are located all around the levels. There is Tony Hawk’s photo on the cash icon. Player is allowed to spend it on stats, tricks and boards. Maximum allowed cash amount is $150,000. However there is a cheat that gives $900,000 to every skater. This system would eventually see its return in THPS4.

Create-A-Skater

This new feature allowed the player to customize their own skater, in which features such as appearance and stance could be changed.

Create-A-Park

This feature allowed the player to create their own skateparks. It also came with several pre-made levels by Neversoft.

Big Drop

The «Big Drop» mechanic appeared in this game, but was dropped in later installments due to criticism from fans. It returned once more in THPSHD, being met with the same reaction. Despite the mechanic being introduced here, it would not be featured in THPS1+2.

Gameplay[]

A screenshot of Stevie Williams in the Loop Plaza level of Tony Hawk: Ride.

In Tony Hawk: Ride, players use the all new skateboard-based peripheral to simulate the riding of an actual skateboard in the gameplay. Players cannot play the game with a hand controller. This is considered the most dramatic change in the Tony Hawk video game series due to the fact that in the gameplay of past games, a lot of «button mashing» was used. There are three levels of difficulty while using the skateboard controller, which are «Casual», «Confident», and «Hardcore».

Various of past installments of Tony Hawk games, from Tony Hawk’s Underground to Tony Hawk’s Proving Ground, made it available to players to get off their skateboard during gameplay and start walking. Walking is no longer available in Tony Hawk: Ride.

The «Nail-the-Trick» feature that was in Tony Hawk’s Project 8 and Tony Hawk’s Proving Ground, is gone in Tony Hawk: Ride.

The story mode of the game is called «Road Trip», were the player’s Custom Skater starts in Southern California and travels through the world eventually going pro. The story mode can be both short or long, depending on which difficulty it is played in.

Online play is available in the PlayStation 3 and Xbox 360 versions. The Wii version doesn’t have online play but instead substitutes that for the use of Miis, so players have the option to play the game with their Mii avatars, pre-determined Miis in the game based on the pro skater cast, or the regular pro skater cast. All three versions of the game match up the same, except for the lack of online play on the Wii version.

Что нас ждет на релизе

Представьте себе, будет мультиплеер! Мы сможем гонять один на один с чуваками со всей планеты, поражая друг друга невероятными трюками (или вызывая горение в сами знаете какой-точке). Помимо мультиплеера будет и кооперативный режим с разделенным экраном — ну не красота ли?

Возрождение после падений реализовано очень прикольно — даже если часто падаешь, нет никакого раздражения. 

Вдобавок к сетевым развлечениям разработчики приготовили творческий режим, в котором можно создавать свои скейт-парки и делиться ими с сообществом. Ну и запланирован режим карьеры, в котором нас познакомят со всеми персонажами серии (легендарными профессионалами скейтбординга). Все это пока заблокировано, поэтому подробностей нет.

Во второстепенном меню присутствует окошко кастомизации скейтборда и персонажа. Сложно сказать, насколько подробно все это будет реализовано. Пока заметна лишь возможность поменять скин и одежду. Скорее всего, ассортимент расширят, ведь в игре есть пока еще заблокированный магазин. 

Донатный потенциал имеется. Творческий — тоже.

Челленджи — конечно они будут! Более того, их вынесли в отдельный раздел. Есть надежда, что их будут менять каждую неделю, как это свойственно многим современным играм. Если так и произойдет, скучать мы точно не будем!

Version differences[]

Project 8 is available in three distinctly different versions: The first version is the one created by Neversoft for the current generation game consoles, the PlayStation 3 and the Xbox 360. The Xbox 360 and PlayStation 3 games do not use the universal cheats. The second version was created by Shaba Games for the previous generation game systems, the Xbox and the PlayStation 2. Some features were left out or redesigned to suit the limitations of the older game systems for the Shaba version. Notable changes/exclusions in the Shaba version include isolated levels selected from the menu rather than one large interconnected level, fewer options for create-a-skater, same kind of gameplay as the the past few games (Underground, Underground 2 and American Wasteland), and both the new stat upgrade system and skeletal animations are not included in the Shaba version. Also some of the goals are different between the next generation consoles and the older systems. The third version was created by Page 44 Studios for the PlayStation Portable. In the PlayStation Portable version, «nail-the-trick» is used with the face buttons. The PSP version also has extra classic levels from previous Tony Hawk games.

In the PS3 and Xbox 360 versions, the game levels are more open, and the levels in the PS2 and Xbox versions are more enclosed. Most of the levels are the same but with different names, such as, «Main Street» in the Xbox 360 and PS3 versions is «Downtown» in the Xbox and PS2 versions, «Suburbia» in the Xbox 360 and PS3 versions is «Suburbs» in the Xbox and PS2 versions, «Capitol Building» in the Xbox 360 and PS3 versions is «City Center» in the Xbox and PS2 versions, «Skate Park» in the Xbox 360 and PS3 versions is «Crete Park» in the Xbox and PS2 versions, «School» in the Xbox 360 and PS3 versions is «High School» in the Xbox and PS2 versions, and «Factory» in the Xbox 360 and PS3 versions is «Car Factory» in the Xbox and PS2 versions.

О разработке

Ремастеры Pro Skater 1 +2 уже выходили. В 2001 году Treyarch поработала над переизданием Pro Skater 2x, а в 2012 Robomodo выкатили Pro Skater HD с улучшенной графикой. 

Ближе к 2020 году настала очередь не просто скромных ремастеров с горсткой свежего контента, а чуть ли не ремейка на современном движке с кучей актуальных для жанра фишек. Разработкой занялась студия Vicarious Visions, которая близко познакомилась с серией Tony Hawk’s, когда портировала многие ее игры на разные платформы (от Game Boy до Nintendo DS). Помимо портов студия отлично осознавала, что такое ремастер классической игры, и понимала, как сохранить дух оригинала, улучшив его внешний вид. Не верите? Тогда сыграйте в недавно вышедшую Crash Bandicoot N. Sane Trilogy — аудитория приняла ремастеры очень тепло, обеспечив более 2.5 миллионов продаж в течение первых трех месяцев.

Стильный скейт с заставки — не волнуйтесь, котя в порядке, просто он поиграл в Fast & Furious Crossroads 🙂

К разработке Tony Hawk Pro Skater 1+2 привлекли не только специалистов Vicarious Visions. Издатель сначала получил лицензию на использование кода Neversoft (оригинального разработчика), а затем консультировался с бывшими работниками этой студии. Такое уважение к наследию серии Tony Hawk’s наводит на мысли, что нас ждет нечто прекрасное и душевное. Так ли это? Еще предстоит узнать.

Манхэттен (THUG)

Уровень в Манхэттене из THUG выполнен совершенно в ином стиле, и здесь разработчики показывали, что обширные и сложные локации могут быть такими же весёлыми, как и компактные арены. Для игры, вышедшей в 2003 году, уровень ощущается как нечто, опередившее своё время – особенно это заметно по дизайну локации, который напоминает современные игры с открытым миром.

Разнообразие пандусов, ограждений и заданий на карте как минимум впечатляет. На этой динамичной и живой локации можно пропасть на несколько часов. Игроки могут часами играть на этой динамичной и живой сцене, осматривая достопримечательности Мемориала, пытаясь совершить сложную «лунную походку» по огромным перилам набережной или собирая разбросанные по всей локации предметы.

Reception[]

Tony Hawk’s Pro Skater 2 met with a tremendous amount of critical and commercial success. Due to its almost universal high ratings, THPS 2 was the highest rated game of the decade from its release until 2010. As of January 2010, it is the second best scoring video game ever reviewed behind «The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time» according to Metacritic. According to GameRankings, it is the twentieth best scoring video game ever.

The PlayStation version of Tony Hawk’s Pro Skater 2 has earned Platinum awards from gaming magazine Electronic Gaming Monthly. Because of this, it is the only game in the magazine’s history to ever have earned a Platinum award twice (but is only acknowledged as a single game in EGM’s records due to the game receiving a 10 from only one reviewer as opposed to the PlayStation game receiving 10s from all 3 of its reviewers). The PlayStation version of the game received a 10 out of 10 from the magazine Game Informer, while the versions for other consoles received lower scores. The Game Boy Advance version received particular acclaim for being an accurate translation of the series.

Hotter Than Hell (THUG)

Во время обсуждения лучших уровней серии TH об этой локации вспоминают достаточно редко, однако фанаты группы KISS помнят и любят этот уровень. Эта бонусная локация получилась довольно забавной и, откровенно говоря, сильно недооценённой. Кому-то покажется, что разработчики чересчур увлеклись тематикой KISS при создании уровня, однако в этом и кроется его прелесть.

Доступ к уровню открывается после прохождения сюжетного режима THUG, и это весьма достойная награда. В распоряжении игроков оказывается целая арена, на которой можно исполнять практически все трюки, что вы освоили во время прохождения. А если поставить новый рекорд на уровне, то в награду вы получите целых 10 000 очков.

Более того, на уровне спрятана интересная пасхалка. Если найти все буквы, которые сложатся в слово KISS, то вы разблокируете музыкальный клип, а на сцене появится виртуальная версия группы, которая начнёт исполнять свои хиты, пока вы катаетесь на скейтборде.

Различия версий[]

  • Уровни из THPS1, как и Cruise Ship были представлены только в nextgen версиях.
  • Oil Rig представлен только на Xbox.
  • В Downhill можно сыграть только на PS1 и N64.
  • Появление персонажа Doom Guy объясняется тем, что Gearbox параллельно работала над новой игрой в серии Doom. Открыть скрытого персонажа можно только с помошью кода «idkfa». Этот классический код также открывает всё оружие в игре Doom.
  • Персонаж X-Ray — скелет. Его можно открыть только на Xbox.
  • Nextgen версия игры предлагает множество скрытых персонажей, в то время как в версиях PS1 и N64 доступны лишь Wolverine и Officer Dick.
  • Трюки с двойным нажатием доступны только в nextgen версии игры.
  • Сетевой режим поддерживается только на PS2 и ПК.
  • В ПК верию не были перенесены некоторые функции игры, например, просмотр записи заезда.
  • В ПК версии игры отсутсвует информация о музыкальных исполнителях.
  • Несмотря на то, что упрощённые версии в общем копируют nextgen версии уровней, в них есть ряд отличий, которые делают их уникальными. Например в Лос Анджелесе был добавлен настоящий лифт, а в Skater Island корабль и пляж были заменены на мини скейтпарк.

Пляж Венис-Бич (THPS2)

Данная локация, дебютировавшая в THPS2, впоследствии ещё не раз появлялась в различных частях серии, и на то есть веская причина. В ремастере Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 эта калифорнийская карта буквально расцвела благодаря великолепным световым эффектам и невероятно детализированным граффити.

Интересно, что локация основана на реальном скейт-парке в Калифорнии, который местные жители называли «Ямой». И хотя по ироничному стечению обстоятельств парк снесли за пару месяцев до релиза THPS2, его всё же увековечили в этом знаменитом уровне.

На этой огромной карте расставлено какое-то безумное количество перил, рамп и коллекционных предметов, собирать которые оказывается на удивление просто. А благодаря грамотному дизайну локации здесь можно проворачивать солидные комбо, практически не прерывая серию трюков.

Склад (THPS)

Это бессмертная классика. Несмотря на всю простоту карты, она остаётся одной из любимых как среди давних фанатов, так и среди новичков. Разумеется, в некоторых случаях эта любовь связана исключительно с ностальгией, однако нельзя не отметить приятную раскладку объектов на уровне с удобным расположением рамп и перил.

Здесь можно спокойно перелетать от рампы к рампе, попутно выполняя задачи уровня во время беспрерывного заезда на 2 минуты. Конечно, мы ценим масштабные и проработанные уровни из следующих частей, однако простота карты «Склад» дарит какое-то особенное удовольствие, которое сложно получить при прохождении громоздких локаций.

Game levels[]

A screenshot of Christian Hosoi in the Quiksilver «All ’80s All Day» level in Tony Hawk: Ride.

Before the release of Tony Hawk: Ride, the developers of Tony Hawk: Ride, as well as Tony Hawk himself, were asked by video game critics and video game journalists if the game would feature a open world without any loading times in between, they said the game would not be featuring an open world to skate in because if players were on the skateboard controller for hours, just looking for something to do, players would get bored and eventually stop playing the game entirely. Therefore, the game features more enclosed levels.

Soundtrack[]

  1. AFI — «The Boy Who Destroyed the World» (from All Hallow’s EP, 1999)
  2. Adolescents — «Amoeba» (from their 1981 self-titled album)
  3. Alien Ant Farm — «Wish» (from ANThology, 2001)
  4. Bodyjar — «Not the Same» (from How It Works, 2000)
  5. CKY — «96 Quite Bitter Beings» (from Volume 1, 1999)
  6. Del the Funky Homosapien — «If You Must» (from Both Sides of the Brain, 2000)
  7. Guttermouth — «I’m Destroying the World» (from Covered with Ants, 2001)
  8. House of Pain — «I’m a Swing It» (from Same As It Ever Was, 1994)
  9. KRS-One — «Hush» (from The Sneak Attack, 2001)
  10. The Mad Capsule Markets — «Pulse» (from OSC-DIS, 1999)
  11. Motörhead — «Ace of Spades» (from Ace of Spades, 1980)
  12. The Nextmen — «Amongst the Madness» (from Amongst the Madness, 2000)
  13. Ozomatli — «Cut Chemist Suite» (from their 1998 self-titled album)
  14. The Ramones — «Blitzkrieg Bop» (from their 1976 self-titled album)
  15. Red Hot Chili Peppers — «Fight Like A Brave» (from The Uplift Mofo Party Plan, 1987)
  16. Redman — «Let’s Get Dirty (I Can’t Get in da Club)» (from Malpractice, 2001)
  17. Reverend Horton Heat — «I Can’t Surf» (from Liquor in the Front, 1994)
  18. Rollins Band — «What’s The Matter Man» (from Nice, 2001)
  19. Xzibit — «Paparazzi» (from At the Speed of Life, 1996)
  20. Zebrahead — «Check» (from Waste of Mind, 1998)

Итог? 9 Тони Хоуков из 10

Как по мне, Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 вышел отличным ремейком оригинальных первых двух частей. Наверное, это одно из лучших переизданий за последние годы. Понятное дело, что есть и классный ремейк Resident Evil, а на носу ещё и Mafia: Definitive Edition. К последнему ещё остаются вопросы.

Здесь огромное число одежды и досок, стало больше персонажей, уровни насыщеннее и проработаннее, сохранен дух оригинала да ещё и качественный мультиплеер завезли. Чем не повод прикупить новинку прямо сейчас?

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 доступна на ПК, Xbox One и PlayStation 4. Стоит от 1 до 2,5 тыс. рублей.


iPhones.ru

Потрясающий ремейк легендарной игры.

Артём Баусов

Главный по новостям, кликбейту и опечаткам. Люблю электротехнику и занимаюсь огненной магией.

Telegram: @TemaBausov