Serene seasons

Features:

  • Grass and foliage colors will change throughout the year,
  • In the winter, temperatures will shift and allow for snow to fall in some biomes that don’t normally receive any.
  • Seasons also affect various other features, like weather (More rain in Spring, more storms in Summer, etc.)!
  • Serene Seasons also works automatically with any biome mods, changing their grass and foliage colors without any additional tweaking required!

Blocks:

Greenhouse Glass

Greenhouse Glass is a block used for building greenhouses. Greenhouses allow crops to grow out of season, even in the Winter. For a crop to survive, there must be greenhouse glass within 7 blocks above it.

Season Sensor

Season Sensors are devices that can be used to get a redstone signal depending on what season it currently is. You can right click the season sensor to change what season it’s detecting, and whenever that season is active, it will give off a redstone signal in all 4 directions.

The strength of the signal correlates to how far it is into the season. At the start of a season, it will have a strength of 1, and increase up to a strength of 15 by the end.

The Season Clock is used to display the current point in the seasonal cycle. It functions like the regular clock item. The Season Clock is also used in the crafting recipe for the Season Sensor.

Serene Seasons Mod Download Links:

File Name Status Game Version Date
Serene Seasons 1.16.4-4.0.0.76 Release 1.16.4 Dec 13, 2020
Serene Seasons 1.15.2-3.0.0.75 Release 1.15.2 Dec 10, 2020
Serene Seasons 1.15.2-3.0.0.53 Beta 1.15.2 Feb 9, 2020
Serene Seasons 1.15.1-3.0.0.25 Beta 1.15.1 Dec 26, 2019
Serene Seasons 1.14.4-2.0.0.14 Alpha 1.14.4 Dec 23, 2019
SereneSeasons-1.14.4-2.0.0-universal.jar Alpha 1.14.4 Dec 14, 2019
SereneSeasons-1.12.2-1.2.18-universal.jar Release 1.12.2 Oct 1, 2019
SereneSeasons-1.12.2-1.2.7-universal.jar Release 1.12.2 Nov 27, 2018
SereneSeasons-1.12.2-1.2.4-universal.jar Release 1.12.2 Jul 30, 2018
SereneSeasons-1.12.2-1.0.0-universal.jar Release 1.12.2 Apr 10, 2018

Author: Glitchfiend, TDWP_FTW, TheAdubbz

← RandomTweaks ModVampirism Mod (Become a vampire) →

Как работает мод «Полное изменение погоды или Weather Realism Overhaul»

Данный мод изменяет способ обработки погодных явлений и прогнозов в игре, чтобы сделать погоду более реалистичной. Добавляет новые погодные явления.

Прогнозы

Существующие прогнозы не всегда точны: в игре без модификаций пасмурный день всегда будет пасмурным.

Однако с помощью этого мода прогнозы могут быть непредсказуемыми, прогнозируемый день, который будет солнечным, может вместо этого иметь ливневые дожди, или прогнозируемый день, который будет дождливым, может остаться облачным. В результате все погодные явления могут происходить с любым прогнозом.

Как и в реальности: облачность это и частично солнышко или частично небольшие осадки.

Измененные прогнозы

Наряду с настроенными погодными событиями были изменены названия всех прогнозов и добавлены новые разновидности, чтобы дополнить новые события, такие как теплый туман (июньский мрак), ливни, более интенсивный дождь и т. д.

Все прогнозы теперь отображают дневную температуру, а также погодные явления, поэтому вы можете получить представление о том, какой будет температура в прогнозе!

Погода в мирах

Погода для всех миров была переделана, чтобы соответствовать реальным местам, с использованием этой температурной шкалы.

  • Мороз –  <0 C / <32 F
  • Холодное – 0-10 C / 32-50 F
  • Прохладно – 10-20 C / 50-68 F
  • Тепло – 20-30 C / 68-86 F
  • Жарко – 30-35 C / 86-95 F
  • Волна жара -> 35 C /> 95 F

Конкретные изменения жилых миров

Теперь каждый жилой мир более соответствует по климату какому-то регионы на Земле. Они и создавались разработчиками похожими внешне, архитектурно, но погода всё же у них общая. Теперь это исправлено, незнакомые города и места можете посмотреть в Яндексе, на картах, например.

  • Оазис-Спрингс, Научная лаборатория – Феникс, Аризона
  • Виллоу Крик, Больница, Полицейский участок, Набережная Магнолии – Шривпорт, Луизиана
  • Ньюкрест – Ванкувер, Британская Колумбия
  • Гранит Фоллз – Лунгерн, Швейцария
  • Винденбург – Росток, Германия
  • Сан-Мишуно – Стамбул, Турция
  • Форготн Холлоу – Рейкьявик, Исландия
  • Бриндлтон Бэй – Портленд, штат Мэн
  • Сельвадорада – Манакапуру, Бразилия
  • Дель-Соль-Вэлли – Лос-Анджелес, Калифорния
  • Стрейнджервиль – Розуэлл, Нью-Мексико
  • Сулани – Сент-Люсия
  • Глиммербрук – Каскадное ущелье, Орегон, Округ Джексон
  • Бритчестер – Оксфорд, Великобритания
  • Эвергрин-Харбор – Триест, Италия
  • Гора Комореби – Саппоро, Япония

Features:

Spring

  • Spring is the initial season of the year for temperate biomes. It is divided into 3 extras-seasons: Early Spring, Mid Spring, and Late Spring. By default, every extras-season exists 5 in-game days (this can be varied in the configuration settings).
  • In spring, the colors of grass and foliage change into the green color.
  • In spring, snows of the winter season begin to melt, and animals finish their hibernation. The rains also appear more often in Spring

Summer

Summer is the next season in the year for the temperate biomes. It is divided into 3 extras-seasons: Early Summer, Mid Summer, and Late Summer. By default, every extras-season exists 5 in-game days (this can be varied in the configuration settings).

  • In summer, the colors of grass and foliage change into yellow-green color.
  • In summer, thunderstorms also disappear too usual in the summer.

Autumn

This is the third season of the year for the temperate biomes. It is divided into 3 extras-seasons: Early Autumn, Mid Autumn, Late Autumn. By default, every extras-season exists 5 in-game days (this can be varied in the configuration settings).

In Autumn, the colors of grass changes into a bright yellow and foliages vary into the orange color, which is extremely blazing.

Winter

  • Winter is the final season of the year for temperate biomes. It is divided into 3 extras-seasons: Early Winter, Mid Winter, and Late Winter.  By default, every extras-season exists 5 in-game days (this can be varied in the configuration settings).
  • In Winter, the color of grass and foliage will be faded.
  • The biomes change the temperature and snows begin to fall in some biomes that do not appear regularly. Animals start their hibernation and stop bearing during the winter. The rains also appear more often in the winter.

Crafting Recipes:

Greenhouse Glass: This is a block that can be applied for constructing greenhouses. Greenhouses let the plants develop out of the season, even the Winter. For the plant to grow, the greenhouse glass has to be crafted

Season Sensor: This is a device that can be applied to obtain the Redstone signal based on what season it recently is. You could right-click the season sensor to vary what season it’s discovering, and anytime that season is available, it will emit a Redstone signal in all 4 introductions. The strength of the signal relates to how far it is in season. At the beginning of the season, the strength will be 1, and rise about 15 at the end.

Season Clock: The Season Clock is applied for showing the recent point in the cycle of the seasons.  Its functions are similar to the normal clock item. The Season Clock is applied for crafting recipes for the Season Sensor.

Screenshots:

Spring

  • Spring is the 1st season of the year for temperate biomes. It is split up into 3 sub-seasons: Early Spring, Mid Spring, and Late Spring. Each sub-season lasts 7 in-game days by default (NOTE: This can be changed in the configuration settings!).
  • In Spring, the grass and foliage transitions to a blue-ish green color, and biome temperatures start warming up from Winter towards the end of the season.
  • Winter snows start to melt, and precipitation is also more frequent in Spring.

Summer

  • Summer is the 2nd season of the year for temperate biomes. It is split up into 3 sub-seasons: Early Summer, Mid Summer, and Late Summer. Each sub-season lasts 7 in-game days by default (NOTE:This can be changed in the configuration settings!).
  • In Summer, the grass and foliage mellows out to a yellow-ish green tint.
  • Thunderstorms are also more common in summer.

Autumn

  • Autumn is the 3rd season of the year for temperate biomes. It is split up into 3 sub-seasons: Early Autumn, Mid Autumn, and Late Autumn. Each sub-season lasts 7 in-game days by default (NOTE:This can be changed in the configuration settings!).
  • In Autumn, the grass transitions to a yellow-ish color, while foliage gets an orange-ish tint, which is most vibrant at its peak. Biome temperatures start to fall towards the end of the season leading to Winter.

Winter

  • Winter is the 4th season of the year for temperate biomes. It is split up into 3 sub-seasons: Early Winter, Mid Winter, and Late Winter. Each sub-season lasts 7 in-game days by default (NOTE: This can be changed in the configuration settings!).
  • In Winter, the grass and foliage fades in color.
  • Biome temperatures drop, allowing snow to start falling in biomes that normally don’t receive any.Precipitation is also more frequent in Winter.

Wet Season

  • Wet Season is a tropical season affecting jungle/desert biomes. It is split up into 3 sub-seasons: Early Wet Season, Mid Wet Season, and Late Wet Season. The Wet Season starts at the beginning of Winter, and ends at the beginning of Summer.
  • In Wet Season, the grass and foliage turns to a lush, green color.
  • In Mid Wet Season, it can rain in desert biomes that normally don’t receive any. During the Early/Late Wet Season, weather will act as it normally does in vanilla Minecraft.

Dry Season

  • Dry Season is a tropical season affecting jungle/desert biomes. It is split up into 3 sub-seasons: Early Dry Season, Mid Dry Season, and Late Dry Season. The Dry Season starts at the beginning of Summer, and ends at the beginning of Winter.
  • In Dry Season, the grass and foliage turns to a yellow-ish color.
  • In Mid Dry Season, it won’t rain in jungle biomes that normally receive it. During the Early/Late Dry Season, weather will act as it normally does in vanilla Minecraft.

Состав мода

В архиве к моду вы также найдете мод Better Seasonal Changes – Seasonal Overhaul.package. Хотя в этом нет необходимости, автор настоятельно рекомендует использовать оба мода, поскольку они дополняют друг друга; динамика снега в WRO имеет решающее значение для работы функции «Снег в любое время года».

Better Seasonal Changes

Мод Better Seasonal Changes изменяет сезонные параметры, такие как рост цветов, изменение цвета и скопление листьев, чтобы лучше соответствовать температуре и сезонным изменениям в этом мире.

Весеннее цветение задерживается в большинстве миров.

Изменение цвета более тесно связано с мировой температурой.

Цветки обычно появляются позже листьев деревьев.

Скопление листьев также происходит позже осенью.

Все миры теперь поддерживают снег (это не означает, что будет снег, ни одна из погодных условий не изменилась, просто означает, что если снег будет весной и осенью, он все равно будет накапливаться, если температура достаточно низкая).

Использовать второй мод или нет – выбор ваших предпочтений.

Мод имеет русскую локализацию.