Nbtedit

Содержание

Arguments[]

The position of the target block entity whose NBT is to be operated on.
It must be a composed of <x>, <y> and <z>, each of which must be an integer or a .

: (in mode)

Specifies an entity whose NBT is to be operated on.
Must be a player name, a target selector or a UUID. And the target selector must be of single type.

: (in mode)

Specifies a storage to be operated on.
Must be a resource location.
Specifies the NBT to retrieve or remove.
Must be an NBT path.
Scalar for the command’s return value.
Must be a Double-precision floating-point format number.
Specifies a compound tag to be merged into somewhere.
Must be a compound NBT in SNBT format.
Specifies target NBT to modify.
Must be an NBT path.
Specifies an item’s index within a list.
Must be a 32-bit integer number.
The position of the target block entity whose NBT is to be used.
It must be a composed of <x>, <y> and <z>, each of which must be an integer or a .

: (in mode)

Speciafies an entity whose NBT is to be used by .
Must be a player name, a target selector or a UUID. And the target selector must be of single type.

: (in mode)

Specifies a storage to be used by .
Must be a resource location.
Specifies the source NBT to be used by .
Must be an NBT path.
Value used in modifying the target NBT. Should match its data type.
Must be an NBT tag of any type in SNBT format.

Other NBT Tags

Here are some of the other NBT tags (formerly called data tags) in Minecraft:

NBT Tags

NBT Tags for Player

NBT Tags for Armor Stand

NBT Tags for Bat

NBT Tags for Bee

NBT Tags for Blaze

NBT Tags for Boat

NBT Tags for Cat

NBT Tags for Cave Spider

NBT Tags for Chicken

NBT Tags for Cod

NBT Tags for Cow

NBT Tags for Creeper

NBT Tags for Dolphin

NBT Tags for Donkey

NBT Tags for Drowned

NBT Tags for Elder Guardian

NBT Tags for Ender Crystal

NBT Tags for Ender Dragon

NBT Tags for Enderman

NBT Tags for Endermite

NBT Tags for Evoker

NBT Tags for Fireball

NBT Tags for Firework Rocket

NBT Tags for Fox

NBT Tags for Ghast

NBT Tags for Giant

NBT Tags for Guardian

NBT Tags for Hoglin

NBT Tags for Horse

NBT Tags for Husk

NBT Tags for Illusioner

NBT Tags for Iron Golem

NBT Tags for Llama

NBT Tags for Magma Cube

NBT Tags for Mooshroom

NBT Tags for Mule

NBT Tags for Ocelot

NBT Tags for Panda

NBT Tags for Parrot

NBT Tags for Phantom

NBT Tags for Pig

NBT Tags for Piglin

NBT Tags for Pillager

NBT Tags for Polar Bear

NBT Tags for Pufferfish

NBT Tags for Rabbit

NBT Tags for Ravager

NBT Tags for Salmon

NBT Tags for Sheep

NBT Tags for Shulker

NBT Tags for Shulker Bullet

NBT Tags for Silverfish

NBT Tags for Skeleton

NBT Tags for Skeleton Horse

NBT Tags for Slime

NBT Tags for Snow Man

NBT Tags for Spider

NBT Tags for Squid

NBT Tags for Stray

NBT Tags for Trader Llama

NBT Tags for Tropical Fish

NBT Tags for Turtle

NBT Tags for Vex

NBT Tags for Villager

NBT Tags for Vindicator

NBT Tags for Wandering Trader

NBT Tags for Witch

NBT Tags for Wither Boss

NBT Tags for Wither Skeleton

NBT Tags for Wolf

NBT Tags for Zoglin

NBT Tags for Zombie

NBT Tags for Zombie Horse

NBT Tags for Zombie Villager

NBT Tags for Zombified Piglin

Определение тега

Тег — отдельный элемент дерева данных. Первый байт в теге — это тип тега (также называемый идентификатором или ID), затем 2 байта хранят длину названия, затем название в виде строки в формате UTF-8 (следует отметить, что TAG_End не имеет названия и не включает дополнительные 2 байта; предполагается, что название пустое). Названия тегов могут содержать пробелы, хотя сам Minecraft не имеет таких тегов. Наконец, следующие байты — содержимое тега, зависящее от типа тега. Таблица ниже описывает 12 известных тегов в версии NBT 19133:

ID Иконка Тип тега Содержимое Описание Ёмкость
TAG_End Нет. Используется для обозначения конца составных тегов. У этого тега нет названия, поэтому он всегда представлен одним байтом, равным 0. Также этот тип используется в пустых тегах списков.
1 TAG_Byte 1 байт / 8 битов, со знаком Целочисленный тип со знаком. Иногда используется для логических переменных. Весь промежуток от -(27) до (27 — 1)(от -128 до 127)
2 TAG_Short 2 байта / 16 битов, со знаком, обратный порядок байтов Целочисленный тип со знаком. Весь промежуток от -(215) до (215 — 1)(от -32 768 до 32 767)
3 TAG_Int 4 байта / 32 бита, со знаком, обратный порядок байтов Целочисленный тип со знаком. Весь промежуток от -(231) до (231 — 1)(от -2 147 483 648 до 2 147 483 647)
4 TAG_Long 8 байт / 64 бита, со знаком, обратный порядок байтов. Целочисленный тип со знаком. Весь промежуток от -(263) до (263 — 1)(от -9 223 372 036 854 775 808 до 9 223 372 036 854 775 807)
5 TAG_Float 4 байта / 32 бита, со знаком, обратный порядок байтов, IEEE 754-2008, binary32 Тип чисел с плавающей точкой со знаком. Точность меняется на протяжении числовой прямой;см. .
6 TAG_Double 8 байт / 64 бита, со знаком, обратный порядок байтов, IEEE 754-2008, binary64 Тип чисел с плавающей точкой со знаком. Точность меняется на протяжении числовой прямой;см. .
7 TAG_Byte_Array Один TAG_Int, обозначающий размер, затем размер тегов TAG_Byte. Массив байтовых переменных. Максимальное число элементов изменяется от (231 — 9) до (231 — 1) (от 2 147 483 639 до 2 147 483 647) и зависит от текущей JVM.
8 TAG_String Один TAG_Short, обозначающий длину, затем строка в формате UTF-8 с размером длина. Строка в формате UTF-8. Она имеет размер, а не завершается нулём. 32 767 точек кода UTF-8 (см. ; наиболее распространённые символы состоят из одной точки кода.
9 TAG_List Один TAG_Byte, обозначающий тип, затем TAG_Int, обозначающий размер, затем размер тегов типа тип. Последовательный список тегов без ID и без названий. В связи с ограничениями JVM и реализацией ArrayList, максимальный размер списка — (231 — 9) или 2 147 483 639. Также следует отметить, что максимальная глубина размещения списков и составных тегов равна 512.
10 TAG_Compound Полные теги, затем один тег TAG_End. Список полных тегов, включающий их типы, названия и содержимые. Все теги должны иметь различные имена. В отличие от списков, ограничения на количество тегов в составном теге нет (хотя имеется неявное ограничение в виде размера виртуальной памяти). Также следует отметить, что максимальная глубина размещения списков и составных тегов равна 512.
11 TAG_Int_Array Один TAG_Int, обозначающий размер, затем размер тегов TAG_Int. Массив тегов TAG_Int. Максимальное число элементов изменяется от (231 — 9) до (231 — 1) (от 2 147 483 639 до 2 147 483 647) и зависит от текущей JVM.
12 TAG_Long_Array Одно значение TAG_Int (без заголовка), обозначающий размер, затем набор тегов TAG_Long. Массив тегов TAG_Long. Максимальное число элементов изменяется от (231 — 9) до (231 — 1) (от 2 147 483 639 до 2 147 483 647) и зависит от текущей JVM.

Списки и составные теги могут быть вложены. Следует отметить, что в списке списков подсписки могут иметь разные типы элементов.

Examples[]

  • To get the saturation level of the current player:
  • To make the nearest item within 10 blocks unable to be picked up by players:
  • To get the Y-position of a random item:
  • To get the item ID of the item in the first hotbar slot of the nearest player:
  • To set the armor attribute of the dolphin closest to coordinates (0, 64, 0) to 20:
  • To change the first item in a chest located at coordinates (1, 64, 1) into a diamond block, keeping all NBT data:
  • To make the nearest zombie have a 80% chance to drop items in its left hand when it dies, and never drop that in the main hand:
  • To make the nearest zombie have a 80% chance to drop items in its left hand when it dies, and never drop that in its main hand, without affecting the chance for main hand:

Other NBT Tags

Here are some of the other NBT tags (formerly called data tags) in Minecraft:

NBT Tags

NBT Tags for Player

NBT Tags for Armor Stand

NBT Tags for Bat

NBT Tags for Bee

NBT Tags for Blaze

NBT Tags for Boat

NBT Tags for Cat

NBT Tags for Cave Spider

NBT Tags for Chicken

NBT Tags for Cod

NBT Tags for Cow

NBT Tags for Creeper

NBT Tags for Dolphin

NBT Tags for Donkey

NBT Tags for Drowned

NBT Tags for Elder Guardian

NBT Tags for Ender Crystal

NBT Tags for Ender Dragon

NBT Tags for Enderman

NBT Tags for Endermite

NBT Tags for Evoker

NBT Tags for Fireball

NBT Tags for Firework Rocket

NBT Tags for Fox

NBT Tags for Ghast

NBT Tags for Giant

NBT Tags for Guardian

NBT Tags for Hoglin

NBT Tags for Horse

NBT Tags for Husk

NBT Tags for Illusioner

NBT Tags for Iron Golem

NBT Tags for Llama

NBT Tags for Magma Cube

NBT Tags for Mooshroom

NBT Tags for Mule

NBT Tags for Ocelot

NBT Tags for Panda

NBT Tags for Parrot

NBT Tags for Phantom

NBT Tags for Pig

NBT Tags for Piglin

NBT Tags for Pillager

NBT Tags for Polar Bear

NBT Tags for Pufferfish

NBT Tags for Rabbit

NBT Tags for Ravager

NBT Tags for Salmon

NBT Tags for Sheep

NBT Tags for Shulker

NBT Tags for Shulker Bullet

NBT Tags for Silverfish

NBT Tags for Skeleton

NBT Tags for Skeleton Horse

NBT Tags for Slime

NBT Tags for Snow Man

NBT Tags for Squid

NBT Tags for Stray

NBT Tags for Strider

NBT Tags for Trader Llama

NBT Tags for Tropical Fish

NBT Tags for Turtle

NBT Tags for Vex

NBT Tags for Villager

NBT Tags for Vindicator

NBT Tags for Wandering Trader

NBT Tags for Witch

NBT Tags for Wither Boss

NBT Tags for Wither Skeleton

NBT Tags for Wolf

NBT Tags for Zoglin

NBT Tags for Zombie

NBT Tags for Zombie Horse

NBT Tags for Zombie Villager

NBT Tags for Zombified Piglin

Node[]

These are all seven types of nodes available.

The tags collection start with only one element (i.e. the root tag) and changes along the nodes on the path. NBT path consumers operate on the final collection of the tags.

Name Format Description Selection Result Example Example Description
Root Compound Tag , where tag is the compound NBT content and can be empty. Selects the starting tag only if it matches the compound tag given (if given).Only applicable as the first element in the path. The starting tag, or nothing if matching fails. Selects the root tag if it has a subtag  Invisible with value .
Selects the root tag.
Named Tag , where name can be a plain or an escaped string Selects the subtags named name in the previous tags. A collection of tags; no more elements than the previous tag collection. May be nothing. Selects the VillagerData subtag.
Selects the A cool name[] subtag.
Named Compound Tag , where name can be a plain or an escaped string, and tag is the compound NBT content which can be empty. Selects the sub compound tags matching the compound tag given (if given) and named name in the previous tags. A collection of compound tags; no more elements than the previous tag collection. May be nothing. Select the  VillagerData tag only if it has a subtag  profession with value .
Selects the  VillagerData tag if it is a compound tag.
Element of Named List or Array Tag , where name can be a plain or an escaped string and index is an integer. Selects elements at index (or if index is negative) of the lists (or array) named name in the previous tags. A collection of tags; no more elements than the previous tag collection. May be nothing. Selects the first child tag in the «Pos» sublist (or array).
Selects the last child tag in the «Inventory» sublist (or array).
All Elements of Named List or Array Tag Selects all elements of the sub-lists (or array) named name in the previous tags. A collection of tags; may have more elements than the previous tag collection. May be nothing. Select all the elements in the «ActiveEffects» subtag of the last tag.
Compound Elements of Named List Tag , where name can be a plain or an escaped string and tag is the compound NBT content which can be empty. Selects the compound elements matching the compound tag given (if given) and in the lists named name in the previous tags. A collection of compound tags; may have more elements than the previous tag collection. May be nothing. Select the elements of  Inventory tag that has a subtag  Count with value .
Selects the elements of  Foo tag.
Elements of Sub-List (or Array) of Named List Tag , where name can be a plain or an escaped string, index is an integer, and tag is the compound NBT content which can be empty. Selects the child elements of the child elements in the lists named name in the previous tags. A collection of tags; may have more elements than the previous tag collection. May be nothing. Select the elements of the sub-lists in  foo tag.
Select the baz tag in the first element of the first element of the bar list in the  foo tag.

In the path, (dot/period) characters separate the nodes. The nodes can be mixed and matched, except the root node with object must be the first in the path when it is present.

Other NBT Tags

Here are some of the other NBT tags (formerly called data tags) in Minecraft:

NBT Tags

NBT Tags for Player

NBT Tags for Armor Stand

NBT Tags for Bat

NBT Tags for Bee

NBT Tags for Blaze

NBT Tags for Boat

NBT Tags for Cat

NBT Tags for Cave Spider

NBT Tags for Chicken

NBT Tags for Cod

NBT Tags for Cow

NBT Tags for Creeper

NBT Tags for Dolphin

NBT Tags for Donkey

NBT Tags for Drowned

NBT Tags for Elder Guardian

NBT Tags for Ender Crystal

NBT Tags for Ender Dragon

NBT Tags for Enderman

NBT Tags for Endermite

NBT Tags for Evoker

NBT Tags for Fireball

NBT Tags for Firework Rocket

NBT Tags for Fox

NBT Tags for Ghast

NBT Tags for Giant

NBT Tags for Guardian

NBT Tags for Hoglin

NBT Tags for Horse

NBT Tags for Husk

NBT Tags for Illusioner

NBT Tags for Iron Golem

NBT Tags for Llama

NBT Tags for Magma Cube

NBT Tags for Mooshroom

NBT Tags for Mule

NBT Tags for Ocelot

NBT Tags for Panda

NBT Tags for Parrot

NBT Tags for Phantom

NBT Tags for Pig

NBT Tags for Piglin

NBT Tags for Pillager

NBT Tags for Polar Bear

NBT Tags for Pufferfish

NBT Tags for Rabbit

NBT Tags for Ravager

NBT Tags for Salmon

NBT Tags for Sheep

NBT Tags for Shulker

NBT Tags for Shulker Bullet

NBT Tags for Silverfish

NBT Tags for Skeleton

NBT Tags for Skeleton Horse

NBT Tags for Slime

NBT Tags for Snow Man

NBT Tags for Spider

NBT Tags for Squid

NBT Tags for Stray

NBT Tags for Strider

NBT Tags for Trader Llama

NBT Tags for Tropical Fish

NBT Tags for Turtle

NBT Tags for Vex

NBT Tags for Villager

NBT Tags for Wandering Trader

NBT Tags for Witch

NBT Tags for Wither Boss

NBT Tags for Wither Skeleton

NBT Tags for Wolf

NBT Tags for Zoglin

NBT Tags for Zombie

NBT Tags for Zombie Horse

NBT Tags for Zombie Villager

NBT Tags for Zombified Piglin

История

Официальный выпуск Java Edition
1.0.0 Beta 1.9 Prerelease Ифриты были добавлены в игру.
Ифриты стреляют , когда атакуют игрока.
Beta 1.9 Prerelease 4 Ифриты не дропают огненный стержень, если при смерти они загораются. Эта ошибка была исправлена, и теперь они дропают огненный стержень, даже когда горят.
Beta 1.9 Prerelease 5 Теперь из ифритов выпадает только один огненный стержень. Выпадает только при условии, что убил игрок или приручённый им волк.
RC1 Были добавлены собственные звуки для ифритов.
1.4.2 12w36a Ввиду добавления в игру скелета-иссушителя шанс появления ифритов был уменьшен с 43,5 % до 35,7 %.
1.5 13w02a Текстура огненного шара была изменена с на .
13w02b Возвращена предыдущая текстура огненного шара.
1.7.2 1.7-pre Ифриты больше не пытаются атаковать игрока в режиме Творчества.
1.8 14w06a ИИ ифрита был изменён. Теперь он пытается атаковать игрока даже сквозь блоки.
Теперь ифриты информируют друг друга в радиусе 48 блоков о игроке, который их атаковал.
Дистанция атаки была сокращена с 32 блоков до 16 блоков. Если игрок находится за пределами этого радиуса, но в пределах зоны видимости ифрита, последний медленно подлетает к игроку, минуя препятствия.
Ифриты больше не всплывают в лаве или воде, оставаясь на дне.
1.11 16w32a ID ифрита изменён с на .
ID огненного шара изменён с на .
16w35a Ифриты теперь получают урон в 1 () от взрывного пузырька воды.
16w40a Теги огненного шара , , , и были убраны.
Тег больше не используется в игре, но доступен для чтения.
1.14 18w43a Текстура ифрита была изменена.
Текстура огненного шара ифрита была изменена.
1.16 20w06a Ифриты больше не получают урон во время снегопада.
0.12.1 build 1 Ифриты были добавлены в игру.
Когда ифрит атакует игрока, он стреляет в него огненными шарами.
build 12 Теперь ифриты не пытаются атаковать игрока в режиме Творчества.
Добавлены звуки для ифритов.
0.14.0 build 1 Текстура ифрита теперь светится. Ифрит не освещает блоки вокруг.
1.1.0 alpha 1.1.0.0 Идентификатор сущности огненного шара был изменён с на .
? Теперь ифриты получают 1 () урона от взрывного пузырька с водой.
Официальный выпуск Bedrock Edition
1.10.0 beta 1.10.0.3 Текстура ифрита была изменена.
Текстура огненного шара ифрита была изменена.
Legacy Console Edition
Ифриты были добавлены в игру.
Ифриты стреляют , когда атакуют игрока.
Теперь из ифрита выпадает 0-2 светокаменной пыли, если его убил игрок или приручённый им волк.
Текстура ифрита была изменена.
Текстура огненного шара ифрита была изменена.
New Nintendo 3DS Edition
0.1.0 Ифриты были добавлены в игру.
Ифриты стреляют , когда атакуют игрока.

Other NBT Tags

Here are some of the other NBT tags (formerly called data tags) in Minecraft:

NBT Tags

NBT Tags for Player

NBT Tags for Armor Stand

NBT Tags for Bat

NBT Tags for Bee

NBT Tags for Blaze

NBT Tags for Boat

NBT Tags for Cat

NBT Tags for Cave Spider

NBT Tags for Chicken

NBT Tags for Cod

NBT Tags for Cow

NBT Tags for Creeper

NBT Tags for Dolphin

NBT Tags for Donkey

NBT Tags for Drowned

NBT Tags for Elder Guardian

NBT Tags for Ender Crystal

NBT Tags for Ender Dragon

NBT Tags for Enderman

NBT Tags for Endermite

NBT Tags for Evoker

NBT Tags for Fireball

NBT Tags for Firework Rocket

NBT Tags for Fox

NBT Tags for Ghast

NBT Tags for Giant

NBT Tags for Guardian

NBT Tags for Hoglin

NBT Tags for Horse

NBT Tags for Husk

NBT Tags for Illusioner

NBT Tags for Iron Golem

NBT Tags for Llama

NBT Tags for Magma Cube

NBT Tags for Mooshroom

NBT Tags for Mule

NBT Tags for Ocelot

NBT Tags for Panda

NBT Tags for Parrot

NBT Tags for Phantom

NBT Tags for Pig

NBT Tags for Piglin

NBT Tags for Pillager

NBT Tags for Polar Bear

NBT Tags for Pufferfish

NBT Tags for Rabbit

NBT Tags for Ravager

NBT Tags for Salmon

NBT Tags for Sheep

NBT Tags for Shulker

NBT Tags for Shulker Bullet

NBT Tags for Silverfish

NBT Tags for Skeleton

NBT Tags for Skeleton Horse

NBT Tags for Slime

NBT Tags for Snow Man

NBT Tags for Spider

NBT Tags for Squid

NBT Tags for Stray

NBT Tags for Strider

NBT Tags for Trader Llama

NBT Tags for Tropical Fish

NBT Tags for Turtle

NBT Tags for Vex

NBT Tags for Villager

NBT Tags for Vindicator

NBT Tags for Wandering Trader

NBT Tags for Witch

NBT Tags for Wither Boss

NBT Tags for Wither Skeleton

NBT Tags for Zoglin

NBT Tags for Zombie

NBT Tags for Zombie Horse

NBT Tags for Zombie Villager

NBT Tags for Zombified Piglin

Tag Payloads

The payload is the data a Tag carries. It might be a number or, in the case of Compound Tags and List Tags, other Tags. In using commands, one simply needs to avoid mismatching expected data types, keep values within expected ranges, and close all brackets and braces that are opened.

For a deeper understanding of payloads, it might help to look at what an example Compound Tag would look like in data.

ON DISK: 00001010 00000000 00000011 01101000 01100001 01101101 00001000 00000000 00000111 01110000 01101001 01100111 01001110 01100001 01101101 01100101 00000000 00000110 01001000 01100001 01101101 01110000 01110101 01110011 00000011 00000000 00000101 01110110 01100001 01101100 01110101 01100101 00000000 00000000 00000000 01111000 00000000
    DEC: 10       0        3        h        a        m        8        0        7        p        i        g        N        a        m        e        0        6        H        a        m        p        u        s        3        0        5        v        a        l        u        e        0        0        0        120      0

       __ ___ _____ _ ___ _____________ ___ ___________ _ ___ _________ _________ _
BYTES: 10 0 3 h a m 8 0 7 p i g N a m e 0 6 H a m p u s 3 0 5 v a l u e 0 0 0 120 0
                   |8: TAG_String      |  payload      |3: TAG_Int     | payload | TAG_End |
    10:TAG_Compound|                                payload                                |

This is understood in the following way. Recall that all named tags have a (1 byte), a (Unnamed TAG_String), and a payload.

  • The first byte of data read is the . Above is , so this represents a TAG_Compound. The next two bytes read are the length of its name. (Two bytes because it expects a short — see above.) The given length is . Those next 3 bytes read . So far it’s been revealed that the first Tag is a Compound Tag named «ham». Its payload is everything that follows, until TAG_End.
    • The next byte is , so this is a TAG_String. The upcoming unnamed TAG_String tells us it has the 7-byte name of «pigName». Its payload follows.
    • The next byte is , so next is a TAG_Int. It has the 5-byte name of «value». Its payload follows in the next 4 bytes: . The next completed Tag is
    • The next byte is , so next is a TAG_End.

The completed Compound Tag is as follows:

TAG_Compound("ham"):
   TAG_String("pigname"): 6 Hampus,
   TAG_Int("value"): 120,
   TAG_End

Using a command to summon a pig with this example tag would look like this:

/summon minecraft:pig ~ ~ ~ {ham:{pigname:"Hampus",value:120}}

Usage[]

Minecraft sometimes uses the NBT format inconsistently; in some instances, empty lists may be represented as a list of Byte tags rather than a list of the correct type, or as a list of End tags in newer versions of Minecraft, which can break some older NBT tools. Additionally, almost every root tag has an empty name string and encapsulates only one Compound tag with the actual data and a name. For instance:

  •  SomeName: The only tag contained within the root tag — it has a name and contains all the actual data.

    The root tag for most Minecraft NBT structures.

Additionally, although the original specification by Notch allows for spaces in tag names, and even the example uses spaces in the tag names, Minecraft has no known files where any tags have spaces in their names. There is also inconsistent use of letter case, mostly either camelCase or PascalCase, but sometimes even in all lowercase.

Uses

Πρότυπο:Missing information

  • level.dat is stored in compressed NBT format.
  • <player>.dat files are stored in compressed NBT format.
  • idcounts.dat is stored in compressed NBT format.
  • villages.dat is stored in compressed NBT format.
  • map_<#>.dat files are stored in compressed NBT format.
  • servers.dat, which is used to store the list of saved multiplayer servers as uncompressed NBT.
  • Chunks are stored in compressed NBT format within Region files.
  • is stored in compressed NBT format.
  • Generated structures are stored in compressed NBT format.
  • Saved structures are stored in compressed NBT format.

To Be Removed[edit | edit source]

The rest of this page is likely to be removed.

Blocks («» or «»)edit | edit source

Containersedit | edit source

Items: []The ID and other info of an item.

|_ id: {}The ID of the item.

|_ Slot: {}The slot number. Note that this starts at 0, not 1.

|_ tag: {}Other info of the item.

Items ()edit | edit source

All Itemsedit | edit source

Enchantments: Enchantments on the item.

|_ An enchantement. (List)

       |_ id: The name of the enchantment. Cannot be a number.
       |_ lvl: The level of the enchant. Range is -32768 to 32767.

display: Display properties.

|_ Name: The Custom Name of the item. Range of characters that can be used seems to be infinite.

       |_ Name: ["{\"text\":\"enter custom name here\"}"]

|_ color: The Custom Color of Leather Armor.

|_ Lore: The description of an item. Separate lines of text with a comma after the bracket, prior to the last quotation mark

       |_ Lore: ["{\"text\":\"a line of text\"}"]

Potionsedit | edit source

CustomPotionEffects: Custom effects that a potion will have.

|_ A potion effect.

       |_ Id: The ID of the effect.
       |_ Duration: The duration of the potion effect.
       |_ Amplifier: The potency (+1) of the effect. Kept at 0 to keep a level 1 effect.
       |_ Ambient: (0/1) 0 is false, 1 is true. True if the effect is provided
by a beacon and thus should be less intrusive on screen.

Written Bookedit | edit source

author: The author of the book.

title: The title of the book.

pages: The pages in the book.

|_ A page. Separate pages with a comma.

Toolsedit | edit source

Unbreakable: (0b/1b) 0b is false, 1b is true. If value is 1b, the tool will never lose durability.

CanDestroy: What blocks this tool can destroy when in adventure mode.

        |_ A block ID.

CanPlaceOn: What blocks can be placed on in adventure mode.

        |_ A block ID.

Title and Tellrawedit | edit source

: (PlayerName) {text:»PutTextHere»,color:»PutColorHere»},(Optional){text:»MoreTextHere»,color»PutColorHere»} (Add [] to enclose if doing multiple text tags)

List of NBT Tags

Here is a list of the NBT tags that you can use for in Minecraft Java Edition (PC/Mac) 1.16:

NBT Tag Value (Description) Works With
CustomName

name (The name to assign to the spider)

Example
{CustomName:»\»Webby\»»}

/summon/data
Health

number (The number of health points the spider has)

Example
{Health:16.0f}

/summon/data
AbsorptionAmount

number (The number of absorption health points the spider has)

Example
{AbsorptionAmount:2.0f}

/summon/data
Invulnerable

0 (The spider will take damage like normal)
1 (The spider will not take any damage from attacks or physical surroundings)

Example
{Invulnerable:1}

/summon/data
PersistenceRequired

0 (The spider will despawn naturally)
1 (The spider won’t despawn)

Example
{PersistenceRequired:1}

/summon/data
NoAI

0 (The spider will have artificial intelligence and will move/behave like normal)
1 (The spider will have no artificial intelligence and will appear motionless)

Example
{NoAI:1}

/summon/data
Silent

0 (The spider will make its usual noises in the game)
1 (The spider will not make any noise in the game)

Example
{Silent:1}

/summon/data
Fire

ticks (The number of game ticks until the spider is no longer on fire — there are 20 ticks in a second)

Example
{Fire:60}

/summon/data
PortalCooldown

ticks (The number of game ticks until the spider can go through a portal again — there are 20 ticks in a second)

Example
{PortalCooldown:120}

/summon/data
Air

ticks (The number of game ticks the spider has air left for)

Example
{Air:120}

/summon/data
id

spider (The entity value used to represent a spider in the EntityTag or Passengers tag)

Example
{id:spider}

/summon/give
Passengers

The mob that is riding on the spider. Use the entity value for the passenger mob

Example of skeleton as passenger
Passengers:

/summon/data

NBT Tag Examples

To summon a spider that is named Webby:

/summon spider ~ ~ ~ {CustomName:"\"Webby\""}

To summon a spider that is named Webby and has no artificial intelligence:

/summon spider ~ ~ ~ {CustomName:"\"Webby\"", NoAI:1}

Dateiformat[]

Eine NBT-Datei ist eine per GZip komprimierte Compound-Eigenschaft inklusive Name und Datentyp-ID. Manche der von Minecraft benutzten Dateien sind unkomprimiert. In den meisten Fällen folgen die Dateien jedoch der Original-Spezifikation von Notch und sind mit GZip komprimiert. Bei Verwendung von zlib muss die Kompressionsstufe verwendet werden. Es gibt keinen Header der die Version angibt, nur in den Weltdaten steht eine Versionsangabe.

Die Benutzung des NBT-Formats von Minecraft ist manchmal merkwürdig. In manchen Fällen werden leere Listen als leere Liste von Bytes anstellen einer leeren Liste des korrekten Datentyps dargestellt. Zusätzlich hat fast jede Haupt-Eigenschaft einen leeren Namen und beinhaltet nur eine Compound-Eigenschaft mit dem tatsächlichen Namen und den Daten. Zum Beispiel:

  • Name: Die einzige Eigenschaft innerhalb der Haupt-Eigenschaft. Diese hat einen Namen und hält alle Daten.

    Die namenlose Haupt-Eigenschaft in den meisten Minecraft NBT-Strukturen

Eine andere Merkwürdigkeit ist, dass obwohl die originale Spezifikation Leerzeichen in Eigenschaftsnamen erlaubt, in Minecraft keine Datei bekannt ist, die Leerzeichen in den Eigenschaftsnamen enthält. Auch ist die Groß-/Kleinschreibung inkonsistent. Meistens werden einzelne Worte in den Eigenschaftsnamen durch einen Großbuchstaben markiert, wobei der Eigenschaftsname manchmal mit einem Kleinbuchstaben beginnt, manchmal mit einem Großbuchstaben. Manchmal wird der Eigenschaftsname aber auch komplett in Kleinbuchstaben geschrieben. Beispiele: «BlockLight», «carriedData», «mayfly».

Bei der Eingabe von Zahlen in Befehlen mit SNBT ist es meist nicht notwendig, den Datentyp mit einem Buchstaben zu markieren. Manchmal funktioniert der Befehl aber ohne Buchstabe nicht, sondern nur, wenn der korrekte Buchstabe hinzugefügt wird.

Dateien

  • EndCity.dat enthält die Daten aller Endsiedlungen einer Welt.
  • Fortress.dat enthält die Daten aller Netherfestungen einer Welt.
  • enthält die gespeicherten Schnellzugriffsleisten.
  • idcounts.dat enthält die ID des zuletzt hergestellten Karten-Gegenstands.
  • Konstruktionsvorlage.nbt enthält Blockbereiche, die mit dem Konstruktionsblock gespeichert wurden.
  • level.dat enthält die Daten einer Welt.
  • map_ID.dat enthält die Daten eines Karten-Gegenstände.
  • Mineshaft.dat enthält die Daten aller Minen einer Welt.
  • Monument.dat enthält die Daten aller Ozeanmonumente einer Welt.
  • r.RegionX.RegionZ.mca enthält die Chunks einer Region der Welt.
  • scoreboard.dat enthält die Daten der Anzeigetafel einer Welt.
  • enthält die IP-Adressen der Server, die im Mehrspielermodus zur Auswahl stehen.
  • Spieler.dat enthält die Daten eines Spielers.
  • Stronghold.dat enthält die Daten aller Festungen einer Welt.
  • Temple.dat enthält die Daten aller Dschungeltempel, Wüstentempel und Sumpfhütten einer Welt.
  • Village.dat enthält die Bauwerke aller Dörfer einer Welt.
  • villages.dat, villages_nether.dat, villages_end.dat enthält die Informationen über alle Dörfer einer Welt.