Содержание
- Переменные параметры для настройки конфига плагина ServerSystem:
- Общие
- Конфиг плагина ServerSystem:
- Описание плагина:
- Old system support
- ChestCommands
- Особенности плагина CMI:
- Chat Formatting
- Reserved Slots
- Bug fixes
- Delete commands
- Signs
- Chat Information Commands with interval based repeats
- Waypoint commands
- Compression level
- Dynamic Entity Management
- Essentials Signs
- Important changes
Переменные параметры для настройки конфига плагина ServerSystem:
%serversystem_money%: показывает неформатированный баланс.
%serverystem_formattedmoney%: показывает форматированный баланс.
%serverystem_drop%: показывает, может ли игрок сбрасывать предметы с исчезновением.
%serversystem_pickup%: показывает, может ли игрок подбирать предметы с исчезновением.
%serverystem_chat%: показывает, может ли место в чате исчезнуть.
%serverystem_interact%: показывает, может ли игрок взаимодействовать при исчезновении.
%serversystem_vanish%: показывает, находится ли игрок в исчезновении.
%serversystem_god%: показывает, находится ли игрок в режиме бога.
%serverystem_afk%: показывает, является ли игрок в режиме AFK.
Общие
Команда | Права | Описание |
---|---|---|
/afk | essentials.afk | Разрешить доступ к команде /afk |
essentials.afk.others | Разрешить изменить статус AFK других игроков | |
essentials.afk.kickexempt | Игроки имеющие это право не кикаются после AFK | |
essentials.afk.auto | Игрокам имеющим это право будет автоматически установлен AFK статус после определенного периода бездействия указанного в файле config | |
/book | essentials.book | Разрешить доступ к команде /book |
essentials.book.others | Разрешить редактировать книгу принадлежащую другому игроку | |
essentials.book.author | Разрешить сменить автора книги | |
essentials.book.title | Разрешить изменить название книги | |
/compass | essentials.compass | Разрешить доступ к команде /compass |
/depth | essentials.depth | Разрешить доступ к команде /depth |
/getpos | essentials.getpos | Разрешить доступ к команде /getpos |
essentials.getpos.others | Дает возможность игроку узнать позицию другого игрока | |
/help | essentials.help | Разрешить доступ к команде /help |
essentials.help. | Manually adds the commands from a plugin to this group’s /help.Все имена в нижнем регистре | |
essentials.help.. | Manually adds a command from a plugin to this group’s /help.Все имена в нижнем регистре | |
/helpop | essentials.helpop | Разрешить доступ к команде /helpop |
essentials.helpop.receive | Позволяет увидеть Helpop сообщения | |
/ignore | essentials.ignore | Разрешить доступ к команде /ignore |
essentials.chat.ignoreexempt | Сообщения от игрока с таким правом не будут игнорироваться, даже если он находится в чьем-то черном списке | |
/info | essentials.info | Разрешить доступ к команде /info |
/itemdb | essentials.itemdb | Разрешить доступ к команде /itemdb |
/list | essentials.list | Разрешить доступ к команде /list |
essentials.list.hidden | Показать скрытых пользователей | |
essentials.mail | Разрешить доступ к команде /mail | |
essentials.mail.send | Отправить письмо | |
essentials.mail.sendall | Позволяет отправить сообщения всем игрокам | |
/me | essentials.me | Разрешить доступ к команде /me |
/motd | essentials.motd | Пользователь видит MOTD при соединении и может использовать эту команду |
/msgили/r | essentials.msg | Разрешить доступ к команде /msg |
essentials.msg.color | Это право позволяет окрашивать личные сообщения, используя цветовые коды | |
essentials.msg.format | Это право позволяет форматировать личные сообщения, используя формат кодов | |
essentials.msg.magic | Это право позволяет использовать матрицы или «магические цвета» в личных сообщениях | |
essentials.msg.url | Это право позволяет использовать URL-адреса в личных сообщениях | |
/near | essentials.near | Разрешить доступ к команде /near |
/nick | essentials.nick | Разрешить доступ к команде /nick |
essentials.nick.others | Дает игроку право менять ник других игроков | |
essentials.nick.color | Это право позволяет окрашивать имя используя цветовые коды | |
essentials.nick.format | Это право позволяет форматировать имя используя формат кодов | |
essentials.nick.magic | Это право позволяет использовать матрицы или «магические цвета» в своем нике | |
/powertool | essentials.powertool | Разрешить доступ к команде /powertool |
essentials.powertool.append | Позволяет добавлять несколько команд в одну powertool. | |
/powertooltoggle | essentials.powertooltoggle | Разрешить доступ к команде /powertooltoggle |
/realname | essentials.realname | Разрешить доступ к команде /realname |
/recipe | essentials.recipe | Разрешить доступ к команде /recipe |
/rules | essentials.rules | Разрешить доступ к команде /rules |
/seen | essentials.seen | Разрешить доступ к команде /seen |
essentials.seen.extra | Дает возможность пользователю увидеть последний IP-адрес подключенного пользователя, а также последнее им посещенное место | |
essentials.seen.ipsearch | Дает возможность пользователю осуществлять поиск IP-адреса по имени пользователя | |
essentials.seen.banreason | Дает возможность пользователю узнать, почему пользователь забанен | |
/spawner | essentials.spawner | Разрешить доступ к команде /spawner |
essentials.spawner. | Разрешает заспавнить определенного моба | |
essentials.spawner.* | Разрешает спавнить всех мобов | |
/suicide | essentials.suicide | Разрешить доступ к команде /suicide |
/whois | essentials.whois | Разрешить доступ к команде /whois |
essentials.geoip.show | Показывает GeoIP местонахождение игрока, если модуль GeoIP установлен. |
Конфиг плагина ServerSystem:
metrics: true
console: «Console»
messagebyitembreak: false
fly:
stopwhenhit: false
disablewhenhit: false
worldChange:
resetgamemode: false
resetfly: false
resetgod: false
afksystem: true
afktime: «5»
afkkick: «10»
setplayerlistname: true
afkoptions:
blockspawners: false
blockexpchange: true
blockitempickupdrop: true
blockfishing: false
blockbreaking: false
betterafkscheduler: true
deactivateentitycollision: true
kit:
giveonfirstspawn: false
givenkit: «starter»
teleportation:
spawn:
delay: 3
enabledelay: true
tpa:
delay: 3
enabledelay: true
home:
delay: 3
enabledelay: true
warp:
delay: 3
enabledelay: true
economy:
enabled: true
createaccountonjoin: false
hookintovault: true
startingmoney: «1000.0»
displayformat: «<MONEY><CURRENCY>»
moneyformat: «<FIRST><SEPARATOR><LAST>»
separator: «,»
currency:
singular: «$»
plural: «$»
thousand: «.»
bansystem:
enabled: true
dateformat: «<DAY>.<MONTH>.<YEAR> <HOUR>:<MINUTE>»
spawn:
tp: true
firstlogintp: true
respawn: true
forceRespawn: false
chat:
active: false
format: «<prefix><player><suffix> &8>> &7<message>»
#This will NOT deactivate the «module», e.g. the bansystem will STILL BE ACTIVE!
#Only the commands will be swapped!
swapCommands:
enabled: false
example:
fromplugin: «ServerSystem»
toplugin: «BanSystem»
tocommand: «example»
example2:
fromplugin: «examplePlugin»
toplugin: «example2Plugin»
tocommand: «example3»
example3:
fromplugin: «SomeExamplePluginAgain»
toplugin: «ServerSystem»
tocommand: «example3»
#This will NOT deactivate the «module», e.g. the bansystem will STILL BE ACTIVE!
#This will also NOT deactivate the whole «command group», e.g. ‘r’ will NOT DEACTIVATE ‘reply’
deactivatedcommands:
enabled: false
example: «ServerSystem»
example1: «ServerSystem»
example2: «ServerSystem»
updates:
check: true
autoUpdate: true
notifyOnJoin: false
no-redstone: false
mysql:
use: false
hostname: «127.0.0.1»
port: «3306»
username: «root»
password: «123456»
database: «ServerSystem»
economy:
enabled: true
servername: «global»
bansystem: true
postgresql:
use: false
hostname: «127.0.0.1»
port: «5432»
username: «postgres»
password: «123456»
database: «ServerSystem»
economy:
enabled: true
servername: «global»
bansystem: true
mongodb:
use: false
hostname: «127.0.0.1»
port: «27017»
username: «admin»
password: «123456»
database: «ServerSystem»
economy:
enabled: true
servername: «global»
bansystem: true
nitrite:
use: false
economy: true
bansystem: true
sqlite:
use: true
economy: true
bansystem: true
h2:
use: false
economy: true
bansystem: true
#Do NOT change this!
version: «6.1»
Описание плагина:
Плагин для bukkit / spigot, который является расширением Essentials и добавляет хранилище базы данных MySQL для файлов данных пользователей, работает с плагинами Essentials, EssentialsX или Spigot-Essentials. Устали иметь более 200 тысяч пользовательских файлов? Затем этот плагин сохраняет все в базе данных и позволяет вам избавиться от этой папки Essentials/userdata, облегчит жизнь при запуске резервного копирования сервера или даже при открытии папки userdata. Это даже позволит вам синхронизировать пользовательские данные Essentials между серверами.Вы хотите сохранить данные игроков (инвентарь, Enderchest, деньги, здоровье, опыт и многое другое …) в базе данных MySQL? Или синхронизировать данные игроков между серверами?Тогда посмотрите другой плагин от этого автора:
Функции
- Поддержка UUID онлайн и офлайн! Не работает на серверах без UUID, поэтому будет работать на 1.7.10 и выше.
- Добавьте базу данных MySQL для файлов данных о пользователе Essentials.
- Возможность удаления неактивных пользователей из базы данных.
- Сохраняет все данные, которые хранятся в файлах пользовательских данных. (Например, дома, деньги, почта … все)
- Позволяет синхронизировать основные данные между серверами.
- Поддержка плагинов QuickShop или QuickShop Reremake для офлайн-продаж.
- Поддержка плагина ChestShop для офлайн-продаж и заказов на покупку.
- Поддержка плагина AuctionHouse для офлайн-аукционов.
- Поддержка плагина PlayerShopGUI + для офлайн-продаж.
- Поддержка плагина ShopChest для офлайн-продаж и заказов на покупку.
- Возможность удаления всей папки Essentials / userdata при выключении или перезапуске сервера.
- Возможность удаления файлов пользовательских данных, когда игроки покидают сервер и данные сохраняются в базе данных.
- Команда для импорта всех файлов данных пользователей в базу данных.
- Команда для экспорта всех пользователей из базы данных обратно в основные файлы пользовательских данных. Таким образом, вы можете удалить плагин в любое время без потери данных.
- Команда для получения Balance Top из данных базы данных.
- Возможность фильтровать файл данных игроков и удалять данные, которые вы не хотите сохранять.
- Очень настраиваемый, проверьте образец конфигурации ниже.
- Свет, будет использовать мало ресурсов, а задачи будут выполняться асинхронно, чтобы не повлиять на производительность сервера или TPS.
Как это работает?
Когда игрок покидает сервер, его файл с основными данными сохраняется в базе данных. Затем, когда он присоединяется к серверу, его файл основных данных развертывается из базы данных в папку Essentials / userdata и подключается к Essentials для его загрузки. Этот плагин не меняет способ работы Essentials,но манипулирует файлами пользовательских данных, чтобы сохранить их в базе данных.
- Поместите плагин в папку плагинов сервера и убедитесь, что у вас установлен Essentials.
- Запустите сервер для генерации конфигурации, затем остановите сервер.
- Откройте конфигурацию и настройте детали подключения к базе данных и настройте плагин. Вам нужно создать базу данных, тогда плагин сам создаст таблицы.
- Запустите сервер. Проверьте журнал сервера и убедитесь, что все в порядке. Готово, наслаждайтесь.
Old system support
EssentialsAntiBuild still supports the old EssProtect blacklist system syntax, where you list types of blocks to be blocked server wide.
This system allows you to list items by id or name with the following config settings:
blacklist: # Which blocks should people be prevented from placing placement: 10,11,46,327 # Which items should people be prevented from using usage: 327 # Which blocks should people be prevented from breaking break: # Which blocks should not be pushed by pistons piston:
You can exempt players from these limits by using the following permissions:
essentials.protect.exemptplacement essentials.protect.exemptusage essentials.protect.exemptbreak
ChestCommands
Пятый плагин — ChestCommands. Это плагин на меню. Например Меню, Меню доната, Плюшки. Также Вы можете создавать свои собственные меню и настраивать их. У этого плагина есть очень полезная особенность, вы можете делать разные полезные штуки используя этот плагин. Например делать магазин: ставим алмазный блок, ставим за него цену и выводим в чат надпись при покупке. Всё ну и типа такого делаете дальше и магазин готов. Таким образом можно делать почти что всё. Конечно я уже 2 года настраиваю Майнкрафт сервера и вы как новичок возможно сразу не сможете делать свои собственные полезные меню, например меню зарплаты (постараюсь выпустить видео или написать статью по подробной настройке этого плагина, так как на ютубе я не видел где нормально расскажут о всех функциях этого плагина). Но не переживайте Меню или Меню доната думаю вам будет несложно сделать если посмотреть несколько туториалов. Я считаю что это довольно хороший плагин для тех, кто хочет сделать свой сервер удобным и приятный в использовании для игроков.
Особенности плагина CMI:
— Более 298команд, и это даже не включая отдельные функции- Система баз данных MySQL / SQLite.- Экономичная система с функцией topbalance- Система проверки для создания предметов, содержащих деньги- Продвинутая тюремная система- Система голограмм с полной поддержкой PlaceHolderAPI WIKI
— Самообновляющийся таблички с поддержкой PlaceHolderAPI
— Система порталов с настраиваемыми частицами, настраиваемыми командами и поддержкой bungeecord WIKI
— Зеркальное строительство с помощью 11 различных настроек
— Редактор арморстендов со встроенным удобным CUI
— Интегрированная расширенная система автоматического повышения ранга на основе статистики игрока. WIKI
— Система BossBar для отображения пользовательских сообщений с множеством настроек. WIKI
— Отправлять сообщения через bungeecord— Сообщения типа Toast (Ачивки) поддерживаются для пользовательских сообщений или использования в файлах перевода
— Отправлять публичные сообщения через bungeecord- Создавайте собственные плэйсхолдеры для использования с плагином или с PlaceHolderAPI WIKI- Окрашивайте броню в любой цвет или даже заставляйте ее менять цвет автоматически.
— Прикрепите команду к любому предмету, который будет выполняться при использовании предмета. Возможность удаления предмета после определенного количества использований. WIKI- Полная поддержка плагина PlaceholderAPI- Использует систему псевдонимов для упрощения длинных команд (можно включить или отключить отдельно в файле конфигурации)- Настраиваемая / анимированная и групповая система TabList WIKI
— Стоимость полета. Чтобы лететь, заплатив деньгами или опытом. WIKI
— Получите собственный редактор псевдонимов в игре, чтобы изменить любую команду по своему вкусу. WIKI
— Глобальная система плэйсхолдеров- Подробная статистика игрока
Поддержка цвета Hex!
Да, да.. Плагин может работать с любым цветом формата Hex. Используйте простой цветовой формат {#6600cc}, чтобы включить любой цвет в нескольких местах!
Chat Formatting
Chat formatting requires you to have EssentialsChat installed.
Chat formatting is how you control what the chat looks like when anyone speaks ingame. This is where you typically prepend group names and generally change the formatting to make players or groups stand out.
The chat formatting settings can be found in the Essentials config file, towards the bottom of the file.
There are a few tags that will be automatically replaced by the server:
{DISPLAYNAME} {MESSAGE} {GROUP} {WORLDNAME} {SHORTWORLDNAME} {TEAMPREFIX} {TEAMSUFFIX} {TEAMNAME}
{MESSAGE} is the text you type into chatbox.
{GROUP} is the name of the permissions group you are in. requires a permission plugin.
{DISPLAYNAME} is the name of your user with prefix/suffix added.
{WORLDNAME} is the name is the name of the world you are in.
{SHORTWORLDNAME} is the first letter of the world you are in.
{TEAMPREFIX} {TEAMSUFFIX} {TEAMNAME} are your scoreboard team variables.
Chat format
There are two ways you can define chat formatting, you can either define one style of formatting which applies to all groups, or you can give a special formatting for each group.
These are examples settings for the format setting in the Essentials/config.yml
format: '<{DISPLAYNAME}> {MESSAGE}' format: '&8&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' format: '{WORLDNAME} {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' format: '{WORLDNAME} &8&f {DISPLAYNAME}&7:&c {MESSAGE}'
Group formatting
If using a single colour scheme, and formatting for all groups isn’t sufficient you can give specific formatting for different groups, this is an example from a server with a few extra groups:
This list is case sensitive, and must exactly match the group name returned by your permissions plugin.
This is an example set up for the group-format setting in the Essentials/config.yml
group-formats: Owner: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' Admin: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' Moderator: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' VIP: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' Builder: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}' Default: '{DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
Reserved Slots
Reserved slots allows you to permanently keep server slots free for whitelisted players. For example, on a server with 30 max players, and 5 reserved slots, 25 players not in the whitelis can connect, but any after that will be rejected with a «Server is full» message (unfortunately I can’t send them a custom message, so they get a stock one). Those extra 5 slots will remain available to players in the whitelist.
- ReservedSlotsAdmins — If this is enabled, server admins are implicitly added to the whitelist.
- ReservedSlotsCount — The number of reserved slots.
- ReservedSlotsEnabled — Enables / disables this feature.
- ReservedSlotsGroupID — The ID number of a Steam group. All players in this group are implicitly whitelisted.
- ReservedSlotsPlayers — SteamID of individual players you want in the whitelist. It’s okay if there is overlap between this list and admins or groups.
Bug fixes
- now respects the config option. ()
- now works properly on all versions of Minecraft. ()
- , , and now have proper tab completion. (, , , )
- now forwards the provided cause to the subsequent event. ()
- Local chat messages are now only logged once in the server console, not twice. ()
- You can now set bed homes on older versions of Minecraft. ()
- Several permissions are now defaulted to false for supported permissions plugins. (, )
- The config option and the vanish/godmode PvP checks now ignore Citizens NPCs. (, )
- Arrows and tridents fired by can no longer be picked up. ()
- The default no longer has broken text formatting. ()
- no longer reveals vanished users. ()
- Ignored players are now stored as UUIDs, preventing evasion through username changes. ()
- Player logout times are now saved when the server shuts down. ()
- The server now waits for ongoing backup tasks to finish before shutting down. ()
- is now based on the current world’s sea level, rather than a fixed sea level of 63. ()
- You can now users who have 1-character-long names. ()
- and now target blocks better. ()
- s fired by CloudNet v3 are now silently ignored by EssentialsX. ()
- no longer requires an additional argument. ()
- Players can no longer send empty shout/question messages. ()
- Date diffs are now shown correctly throughout the plugin, including teleport warmups, tempmutes and tempbans. ()
- now encourages you to use the in-game command. ()
- The cooldown and teleport cooldown messages now have a red instead of an erroneous gold at the end. ()
- and now trigger s with the correct s. ()
- is now case-insensitive, in line with . ()
- EssentialsX now warns in the console if other plugins include modified bStats Metrics classes which do not respect the bStats config option. ()
- now removes skeleton horses that were spawned by a trap and tamed to skeletons. ()
- GeoIP: The plugin now respects and displays names in the locale. ()
- Spawn/XMPP: Commands are now hidden in 1.13+ autocomplete. ()
Delete commands
Command | Options | Example |
---|---|---|
/admin delete grids area | — Deletes all ships and stations in the sphere of radius at position x, y, z | |
/admin delete ships area | — Deletes all ships in the sphere of radius at position x, y, z | |
/admin delete stations area | — Deletes all stations in the sphere of radius at position x, y, z | |
/admin delete nobeacon | (no options) | /admin delete nobeacon — Deletes all ships that have no beacons. This checks to see if ships are connected via — connector, piston or rotor. |
/admin delete inactive | optional: | /admin delete inactive 20 — This deletes all grids owned by users who have no logged in in 20 days. If you specify the «ignoreownerless» option it will not include ownerless grids. If you specify the «ignorenologin» option it will not include grids of users with no login information (for example if you don’t have logs old enough for them to have logged in) |
Signs
See also: Sign Tutorial
Essentials signs can be used to allow players to spawn kits that they would not normally have access too. This can be controlled in two ways.
If you do not normally allow players access to /kit, you can assign players permissions for each kit you would like to allow players access, and make a simple /kitname sign.
If you normally allow players to spawn kits with /kit, you can utilize the 3rd line of the kit sign to white list a permission group, or simply give everyone access to the kit via this sign.
The 4th line is reserved for costs, and can be used to limit the sign to a set number of uses, or charge the user via items or account balance.
Chat Information Commands with interval based repeats
This option allows you to setup commands that users can access that allow administrators to display server information to the user. The command /info is the base command, and the administrator then defines sub commands to display different types of information. For example defining a sub command ‘motd’ that gives a general message to users is setup with a sub command of motd. The user then types /info motd to see it. You can then specify if you’d like that message to be displayed for everyone at intervals. So for example you can set it up to send that message once every few hours, even if a player doesn’t type the /info motd command.
Options:
- InformationEnabled — This allows you to turn Information commands off or on
- InformationItems — This lets you define information commands. Defining an item is pretty simple.
- Enabled — Enable / Disable this information item
- IntervalSeconds — The amount of time it takes for this item to be broadcasted publicly. Set to 0 to not have it broadcast
- SubCommand — The command a user types to view this information item. If you leave this blank, users will not be able to view this command via /info, and will only see it if you use it in an interval.
- SubText — The actual text that is displayed with this item is queried using the /info command or broadcasted. You may use the %name% tag which gets replaced by the user’s name. This is a multiline text, and each line will be broadcasted individually per interval as well. So this allows you to setup messages that get sent in order.
Waypoint commands
Command | Options | Example |
---|---|---|
/waypoint add | «name» «text on marker» Neutral or Allied or Enemy X Y Z «group» | /waypoint add MyWaypoint MyWaypoint neutral 0 0 0 — This adds a green hud marker that shows up at 0 0 0 |
/waypoint remove | «name» | /waypoint remove test — This removes the waypoint test |
/waypoint list | dialog | /waypoint list dialog — This list all your waypoints in a dialog |
/waypoint factionadd | «name» «text on marker» Neutral or Allied or Enemy X Y Z «group» | /waypoint factionadd MyFactionPoint MyFactionPoint allied 0 0 0 — This adds an allied hud marker that shows up at 0 0 0 |
/waypoint factionremove | «name» | Removes a faction waypoint. Please note if a leader created the waypoint, only a leader can remove the faction waypoint |
/waypoint groupadd | «group name» «existing waypoint» | /waypoint groupadd «Asteroids» «Asteroid1» — This adds the waypoint Asteroid1 to the group Asteroids |
/waypoint groupremove | «existing waypoint» | /waypoint groupremove Asteroid1 — This removes the waypoint Asteroid1 from the group it’s in |
/waypoint refresh | (no options) | This refreshes the waypoints in case they didn’t load on login |
/waypoint toggle | «group» | /waypoint toggle Asteroids — This turns off all waypoints in the asteroids group. |
Compression level
This dropdown menu allows you to compress the data you send to players on join, increasing CPU usage while players join but greatly reducing network load, and letting the client join a bit faster.. It’s strongly recommended to use the async join option if you set the compression level high.
NoCompression sends the data at its full size. This takes almost no time to run compression, but significantly increases network load.
Fastest is the default vanilla level. It tries to strike a good balance between final data size and CPU use.
Optimal gives you the highest possible compression ratio (smallest data size) at the cost of high CPU use. This is the default value for Essentials. It’s recommended to leave this on Optimal level, and enable async join.
Dynamic Entity Management
This option, when turned on, automatically manages entities in the world. The biggest issue with Space Engineers currently is when a dedicated server gets a lot of entities, it’s UPS drops due to GameLogic. This is almost always due to having too many entities in the world. This system manages them by removing / disabling entities in the world that no one can see, or are generally doing nothing. This helps improve UPS greatly as these entities no longer get processed. The system is complex and updates to it are ongoing, but many servers now use it with great success.
Dynamic turret management is another dynamic setting that lets the server control all the turrets in the world. The server will turn off all turrets if no one is around, but if an enemy or neutral player comes close, it will turn them back on. This effectively rids the server of lag created by having active turrets always running.
All conceals and reveals are logged in your C:/path/to/instance/Logs/ directory.
Options:
- DynamicConcealEnabled — This enables / disables entity concealment. If you disable this after it being enabled, you must run the command /admin reveal force to forcefully show entities that have been concealed.
- DynamicConcealDistance — This is the distance that a player must be from an entity before it reveals. If they get any closer than this distance (in meters) then the entity reveals itself. (default: 8000 meters)
- DynamicConcealIgnoreSubTypeList — This is a list of block subtypes that. This allows administrators to make it so that grids that contain these subtypes never get concealed. Helpful for when blocks «warp» users around or require a «end point» like stargates.
- DynamicConcealIncludeLargeGrids — When this is disabled, large grids and stations can not be concealed. This is the safest mode, as then only small ships get concealed. Once you enable this, large grids and stations without med bays can be concealed. This requires more checks and is a bit more intensive, but results in the biggest increase in UPS.
- DynamicConcealIncludeMedBays — When this is disabled, large grids with medbays are not disabled. When enabled, large grids with med bays are concealed, but are revealed when a user logs in that can use that med bay. This setting will also ignore all ships with occupied cryopods. It doesn’t seem to be possible to conceal a grid with an occupied cryopod in a way that will let players respawn in it, so they are permanently revealed while occupied.
- DynamicConcealConcealPirates — When this is disabled, concealment will ignore all grids owned by pirates/
- DynamicShowMessages — When enabled, this shows when ships are concealed/revealed. Some people consider it a bit spammy, so you can turn it off if you don’t like the messages.
- DynamicTurretManagement — Enable / Disables turret management. This will allow the server to control the enabled state of turrets dynamically.
- DynamicTurretTargetDistance — This is the distance turrets will scan in order to determine if there is an enemy. Obviously as you increase this option, so does the CPU usage, though that shouldn’t effect things too badly. It’s recommended to keep this value 2x the distance of the distance your turrets can shoot. For example most default turrets can fire at 800m, so setting it 1600m+ is best. (Default is 2000m)
- DynamicTurretAllowExemption — Enable / Disable user exemptions. This allows users to exempt out of server controlled turrets. This isn’t really recommended, but I added this option in case you want to allow users to opt out of server controlled turrets. They must add to their turret name in order for that turret to be exempted from control.
- DynamicTurretManagementType — Selects the type of management. All means turrets will turn on for everything that is a grid, or player. AllButOwner means it will turn on for everything except things owned by the owner of the turret. EnemyAndNeutral means it turns on for only enemy or neutral targets.
Essentials Signs
Description: These special sign types come by default with the plugin.
The permission nodes to be able to create and use Essentials’ signs can be found in the Command Reference/Perm. It’s highly recommended that players be granted access to use signs, while certain creation privileges should be tightly controlled.
Signs
Text1 |
All Essentials signs have their type on the top line in If Essentials signs are made correctly the type text will change to blue |
|
Text1 |
If an error is made the type text will change to red | |
In the following guide <param> is a required parameter and is optional, with the exception of the top line which should be given as written. Signs with a tag can be used in several ways: |
Mail Sign
The first line must be » | ||
This sign acts like an alias to the /mail command, letting people check their mail, useful if you don’t allow access to this command. |
Free Sign
<ItemID> |
The first line must be » Next line must be either an item name or item ID |
|
dirt |
||
This sign acts like a chest, but when you take items from this chest, the items will be automatically replenished. |
Kit Sign
<KitName> |
||
Tools |
||
This sign will give a player a predefined kit.If you do not set a group, the user will be checked for the essentials.kits.<kitname> permission. Setting the group to ‘Everyone’ or to a group name, will allow the sign to be used without the kit permission, and allows for sign only kits.Warning: Experience may vary based on permissions system. Group Manager will include inheritance when checking group. |
Heal Sign
The first line must be »
The next line can be a per use cost See above for details. |
||
A very simple sign which heals you to full hearts, when it’s right-clicked. You should not EVER allow your players the create permission for this sign, unless I guess you’re running a «Creative» style server. |
Time Sign
<day/night> |
The first line must be »
The next line has to be either ‘day’ or ‘night’ See above for details. |
|
Day |
||
This sign will allow players to change the server time to day or night, similar to the /time command. |
Weather Sign
<sun/storm> |
The first line must be »
The next line has to be either ‘sun’ or ‘storm’ See above for details. |
|
Sun |
||
This sign will allow players to change the server weather to sun or storm, similar to the /weather command. |
Warp Sign
<Warp Name> |
The first line must be »
Next line must be the warp location See above for details. |
|
City |
||
This sign will warp a player to the warp point. If you do not set a group, the user will be checked for the essentials.warps.<warpname> permission. Setting the group to ‘Everyone’ or to a group name, will allow the sign to be used without the warp permission, and allows for sign only warps. |
Spawnmob Sign
<Amount><MobType> |
The first line must be »
Next line must be the amount of mob to spawn See above for details. |
|
1wolf:tamed |
||
This sign will spawn a mob near to the sign.The user will also need the appropriate spawnmob permission eg: ‘essentials.spawnmob.wolf’If you don’t give ‘essentials.spawnmob’ they won’t be able to spawn via command. |
Enchant Sign
<Item><Enchantment> |
The first line must be »
Next line must be the item to enchant. Use ‘*’ or ‘any’ for any. See above for details. |
|
anysilktouch:5 |
||
This sign will enchant an item. |
Gamemode Sign
<Mode> |
The first line must be »
Next line must be the mode. See above for details. |
|
Survival |
||
This sign will set your gamemode. |
Info Sign
The first line must be »
Next line must be the page or the chapter See above for details. |
||
Website |
||
This sign will function just like the /info command. You do not need ‘essentials.info’ permission node. This sign is useful for displaying website urls or lists of rules. |
Repair Sign
<hand/all> |
The first line must be »
Next line must be either «hand» or «all». See above for details. |
|
all |
||
This sign will repair your tools and armor. Like the /repair command, using ‘all’ will repair all items in your inventory, not just the one being held. Like the /repair command, this sign will check for command costs, so ‘repair-item’ will be charged for every item in your inventory. |
Important changes
no longer caches locations on startup by default ()
In 2.18.0, EssentialsX would generate and cache locations for the command when the server started up. However, on CraftBukkit and Spigot this resulted in several sync chunk loads during startup, which significantly slowed down startup on these server implementations. As a countermeasure, no longer caches locations on startup by default, though it will still cache locations after the command has been used once after startup.
If you’re using Paper, or if you’re using Spigot and are willing to tolerate the slow startup, you can re-enable this by adding on a new line inside .
EssentialsX Protect: no longer cancels player damage ()
Previously, disabling creeper explosion block damage with the setting would also prevent players taking damage from the explosion. This has now been changed to match the other settings, and this allows you to prevent block damage while allowing players to take damage from creeper explosions. As before, you should use to prevent players taking damage from creeper explosions.
Teleportation safety now respects the world border (, )
EssentialsX’s teleport safety mechanism will now prevent you teleporting outside the vanilla world border, instead placing you safely inside the world border. This prevents players taking damage when using if you didn’t manually set a maximum range for locations.
Note that this won’t apply if you are in creative mode or god mode, as teleport safety is disabled if you’re invulnerable. If you’d like to disable teleport safety entirely, you can do so using the .