Содержание
- ID зачарований Minecraft
- таблиц чар — Minecraft Guides
- Proficiencies and training
- Weapons
- Все чары для мечей Minecraft
- History[]
- Tool Enchantments
- Enchant Command
- Enchant Command in Minecraft Java Edition (PC/Mac)
- Enchant Command in Minecraft Pocket Edition (PE)
- Enchant Command in Minecraft Xbox One Edition
- Enchant Command in Minecraft PS4 Edition
- Enchant Command in Minecraft Nintendo Switch Edition
- Enchant Command in Minecraft Windows 10 Edition
- Enchant Command in Minecraft Education Edition
- ЧАРЫ НА БРОНЮ
- ЧАРЫ НА ОРУЖИЕ
ID зачарований Minecraft
Броня
- 0 — Защита
- 1 — Защита от огня
- 2 — Мягкое приземление (ботинки)
- 3 — Защита от взрыва
- 4 — Защита от снарядов
- 5 — Подводное дыхание (шлем)
- 6 — Подводник (шлем)
- 7 — Шипы
- 8 — Подводная ходьба (ботинки)
- 9 — Ледоход, замораживает воду (ботинки)
Меч
- 16 — Острота
- 17 — Урон нежити
- 18 — Бич членистоногих
- 19 — Отбрасывание
- 20 — Поджог
- 21 — Мародерство
Лук
- 48 — Сила, дополнительный урон
- 49 — Откидывание
- 50 — Горящая стрела
- 51 — Бесконечные стрелы
- 34 — Прочность
Инструменты
- 32 — Эффективность
- 33 — Шёлковое касание
- 34 — Прочность
- 35 — Удача
- 61 — Везучий рыбак (удочка)
- 64 — Приманка (удочка)
Здесь указаны все ID зачарований доступных в Minecraft на момент обновления гайда.
Для того чтобы наделить какой-либо предмет новыми уникальными свойствами, игроки в «Майнкрафт» прибегают к помощи зачарования
Это очень важное и интересное дополнение, добавленное разработчиками в основную игру. Мод на зачарование в Minecraft позволяет наносить заклинания на такие полезные вещи, как оружие, броня или инструменты, увеличивая их силу и прочность
О том, как освоить навыки волшебства, мы расскажем в сегодняшней статье.
таблиц чар — Minecraft Guides
Dec value: 116 Hex value: 74 Минимальный инструмент, необходимый для разрушения: деревянная кирка Взрывостойкость: 6000 Максимальный стек 64 Прозрачность: да
Таблицы чар позволяют вам использовать свои уровни опыта, чтобы добавить особые способности к вашему оружию, инструментам и доспехам. Зачарованные предметы вокруг них светятся, как золотое яблоко или брызги зелья.
Стол зачарования создается из 4 блоков обсидиана, 2 алмазов и книги, что делает его одним из самых сложных в добыче блоков в Minecraft. Несмотря на то, что стол сделан из обсидиана, его можно сломать деревянной киркой, но он обладает такой же устойчивостью к взрывам, как обсидиан, что делает его неуязвимым для взрыва.
На столе зачарований есть книга, которая медленно вращается, если поблизости никого нет. Как только кто-нибудь приблизится, книга откроется и повернется лицом к игроку. Если игрок двигает, книга будет следовать за игроком. Страницы в книге время от времени автоматически переворачиваются.
Использование стола чар
Щелчок правой кнопкой мыши по таблице зачарования откроет его интерфейс, в котором есть 1 место инвентаря, в которое вы можете поместить свой предмет.После того, как вы поместите свой предмет в слот, появятся 3 случайных чара с уровнями, основанными на окружающих книжных полках.
Чары написаны на стандартном галактическом алфавите, что означает, что большинство из нас не может его прочитать. Но даже если вы можете или если вы переведете это, слова на заклинании ничего не скажут вам о заклинании. Слова выбираются случайным образом и прикрепляются к случайным чарам только на этот момент. Зачарование чего-либо сводится к удаче, хотя на нее можно немного повлиять.Максимальный уровень зачарования — 50, хотя нет установленного минимального уровня для каждого зачарования, чем выше уровень зачарования, тем выше шанс получить хорошее зачарование.
Уровни чар
Таблица зачарования позволит вам зачаровать предметы до максимального уровня зачарования 5. Книжные полки могут разблокировать чары более высокого уровня, если между ними и таблицей зачарования находится 1 блок. Это означает, что вы можете разместить их только в квадрате 5 × 5 вокруг стола зачарования, а также наверху этого квадрата, но не под ним.
Пространство между книжными полками и столом зачарования также должно быть воздухом, все, что находится там, блокирует эффект. Вокруг него можно разместить 32 книжные полки, однако одновременно могут быть активны только 30 книжных полок. Последние 2 книжные полки не действуют, поэтому их можно не использовать, чтобы создать дверной проем. Максимальный уровень наложения чар ограничен 50.
Когда книжные полки расположены таким образом, маленькие частички будут лететь от книжных полок к очаровательному столу. Подробнее об этом можно прочитать в руководстве по очарованию.
Proficiencies and training
Enchanting formulase |
---|
Apprentice |
Journeyman |
Expert |
Artisan |
Master |
Grand Master |
Illustrious |
Zen Master |
Draenor Master |
Legion Master |
Proficiency | Level | Skill |
---|---|---|
5 | 1 — 75 | |
10 | 50 — 150 | |
20 | 125 — 225 | |
35 | 200 — 300 | |
50 | 275 — 375 | |
65 | 375 — 450 | |
75 | 425 — 525 | |
85 | 525 — 600 | |
90 | 600 — 700 | |
100 | 700 — 800 |
eGrand Master is only available after installing the expansion Wrath of the Lich King.
Illustrious Grand Master is only available after installing the expansion Cataclysm.
Zen Master is only available after installing the expansion Mists of Pandaria.
Draenor Master is only available after installing the expansion Warlords of Draenor.
Legion Master is only available after installing the expansion Legion.
Levels Apprentice to Artisan may be learned at enchanting trainers throughout Azeroth. The same trainers also teach enchants.
Enchanters use magical formulas to grant permanent augmentation to armor, weapons and other items. Enchanting recipes require the use of special Enchanting ingredients which can be gathered by disenchanting items of uncommon or better quality or found as loot. With Warlords of Draenor, the sources (mostly from Garrison buildings) of ingredients are more plentiful, but their uses are more limited. Using these ingredients enchanters can make items more powerful.
Low-level enchants (below skill 250) require rather large amounts of expensive components, but can hardly be sold. Even attempts to give them away for free can fail. Thus enchanters frequently end up re-enchanting the same item dozens of times just to increase their skill.
At very low levels, disenchanting can level enchanting skill.
Leveling enchanting is possible just with the materials gained from disenchanting items you find yourself and items from quests, but due to the slow rate, buying materials from the AH or having friends or members of your guild supply you with items or materials can be quite a boost. Farming magic items for disenchanting is not recommended, thus enchanting is a profession for players with either backup from a guild, enough money to buy most of the materials, or a lot of patience. Buying and disenchanting underpriced items from AH can be a cheaper way to obtain materials rather than than buying them directly (particularly high level pre-TBC dusts/essences/shards). Items such as a plate armor with +12 to Spirit have no value if worn or sold, but may disenchant to materials far in excess of the item’s vendor value.
A common tip is to items created with . This is an easy way to obtain dusts and essence, however, depending on the item and your server, selling either the cloth or the item and buying enchanting materials with the money gained can be more effective. In most cases, it’s an excellent way to offset the costs of tailoring, since the vast majority of low level tailoring products are utterly worthless but need to be made in order to train the skill. As of Warlords of Draenor, items created with may be one of the better ways to get Draenic Dust, since the source ores should be plentiful.
Trainers in Outland
This section concerns content exclusive to The Burning Crusade.
There are Master trainers in Netherstorm at Stormspire and in Hellfire Peninsula at Honor Hold as well as Thrallmar. Although you need to be level 50 to learn Master enchanting from them, they also train the following 4 enchants which do not require Master, but only enchanting skill 300 (potentially available at level 35):
- Enchant Bracer — Assault
- Enchant Chest — Restore Mana Prime
- Nexus Transformation
- Runed Fel Iron Rod
Blood elves (having +10 enchanting) may learn an additional 7 enchants, also potentially at level 35. These are:
- Enchant Bracer — Brawn
- Enchant Bracer — Major Intellect
- Enchant Gloves — Blasting
- Enchant Cloak — Greater Agility
- Enchant Cloak — Major Armor
- Enchant Gloves — Assault
- Enchant Shield — Tough Shield
Weapons
Melee
Melee | |||
---|---|---|---|
Enchantment | Damage | Glow | Source |
Enchant Weapon — Superior Striking | +5 damage | Blue | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Greater Striking | +4 damage | Blue | Enchanting 245 |
Enchant Weapon — Striking | +3 damage | Blue | Enchanting 195 |
Enchant Weapon — Lesser Striking | +2 damage | — | Enchanting 140 |
Enchant Weapon — Minor Striking | +1 damage | — | Enchanting 90 |
Enchant Weapon — Lesser Beastslayer | +6 damage to beasts | Red | Enchanting 175 |
Enchant Weapon — Minor Beastslayer | +2 damage to beasts | Red | Enchanting 90 |
Enchant Weapon — Lesser Elemental Slayer | +6 damage to elementals | Red | Enchanting 175 |
Enchantment | Chance on hit | Glow | Source |
Enchant Weapon — Crusader | Often heals for 75-125 and adds +100 strength for 15 sec | White cloud | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Demonslaying | A chance to inflict 75-125 holy damage to demons and stun them for 5 sec | Flaming | Enchanting 230 |
Enchant Weapon — Fiery Weapon | Often adds +40 fire damage | Flaming | Enchanting 265 |
Enchant Weapon — Icy Chill | Often causes the target’s movement speed to be slowed by 30% and the time between its attacks to be increased by 25% for 5 sec[citation needed] | White | Enchanting 285 |
Enchant Weapon — Lifestealing | Often steals 30 health from the target | Purple | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Unholy Weapon | Often curses the target, causing its damage to be reduced by 15 for 12 sec | Spinning skulls with green glow | Enchanting 295 |
Fiery Blaze Enchantment | 15% chance to inflict 9-13 fire damage (3 yard radius) | — | Fiery Blaze Enchantments |
Enchantment | Effects | Glow | Source |
Enchant Weapon — Healing Power | +55 healing | White | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Spell Power | +30 spell damage and healing | Purple | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Winter’s Might | +7 frost spell damage | — | Enchanting 190 |
Steel Weapon Chain | Cannot be disarmed | — | Blacksmithing 190 |
Enchantment | Stats | Glow | Source |
Enchant Weapon — Agility | +15 agility | Green | Enchanting 290 |
Enchant Weapon — Mighty Intellect | +22 intellect | Yellow | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Mighty Spirit | +20 spirit | Yellow | Enchanting 300 |
Enchant Weapon — Strength | +15 strength | Green | Enchanting 290 |
Two-handed
Two-handed | |||
---|---|---|---|
Enchantment | Damage | Glow | Source |
Enchant 2H Weapon — Superior Impact | +9 damage | Blue | Enchanting 295 |
Enchant 2H Weapon — Greater Impact | +7 damage | Blue | Enchanting 240 |
Enchant 2H Weapon — Impact | +5 damage | Blue | Enchanting 200 |
Enchant 2H Weapon — Lesser Impact | +3 damage | Blue | Enchanting 145 |
Enchant 2H Weapon — Minor Impact | +2 damage | — | Enchanting 100 |
Enchantment | Effects | Glow | Source |
Iron Counterweight | +3% faster weapon | — | Blacksmithing 165 |
Enchantment | Stats | Glow | Source |
Enchant 2H Weapon — Agility | +25 agility | Green | Enchanting 290 |
Enchant 2H Weapon — Major Intellect | +9 intellect | Yellow | Enchanting 300 |
Enchant 2H Weapon — Lesser Intellect | +3 intellect | — | Enchanting 100 |
Enchant 2H Weapon — Major Spirit | +9 spirit | Yellow | Enchanting 300 |
Enchant 2H Weapon — Lesser Spirit | +3 spirit | — | Enchanting 110 |
Ranged
Ranged | ||
---|---|---|
Enchantment | Effects | Source |
Biznicks 247×128 Accurascope | +3% ranged hit rating | Engineering 300 |
Sniper Scope | +7 damage | Engineering 240 |
Deadly Scope | +5 damage | Engineering 210 |
Accurate Scope | +3 damage | Engineering 180 |
Standard Scope | +2 damage | Engineering 110 |
Crude Scope | +1 damage | Engineering 60 |
Все чары для мечей Minecraft
Отбрасывание
Чары Отбрасывания невероятно полезны для тех, кто хочет увеличить дистанцию между собой и своими врагами. Всего один смертельный удар отбросит назад даже самых жестоких врагов. Отбрасывание можно повысить вдвое, что позволит игроку отправлять мобов на расстояние в шесть блоков.
Комбинируйте Отбрасывание с луком, чтобы быстро уничтожить врагов, прежде чем они доберутся до вас, или отправьте их по спирали в пропасть внизу.
Заговор огня
Как следует из названия, Заговор огня наполняет меч раскаленным красным пламенем. Это чары поджигают цель на срок до четырех секунд, заставляя всех пораженных врагов получать урон от горения на это время.
В то время как большинство мобов Minecraft будут получать урон от пламени Заговор огня (Fire Aspect), есть несколько, которые невосприимчивы к его палящим горячим ударам. Эксклюзивные мобы Нижнего мира по своей природе устойчивы к огню, поэтому часто лучше избегать использования этого зачаровывания, если вы хотите их убить.
Кроме того, с любых врагов, убитых мечом Аспекта Огня, выпадает приготовленное мясо, что делает его идеальным оружием для приготовления еды.
Бич членистоногих
Бич (Bane of Arthropods) увеличивает урон, наносимый паукам, пещерным паукам, серебрянным рыбкам, пчелам и эндермитам. Это делает его идеальным зачаровыванием для исследования пещер и поиска пищи на ранних стадиях игры.
Этот бафф урона можно применить как к мечу, так и к кирке, что дает бесстрашным исследователям невероятно надежный способ справиться с мобами низкого уровня. Bane of Arthropods можно повышать максимум до пяти раз, увеличивая урон с каждым полученным уровнем.
Добыча
Получение более редкой добычи от врагов – всегда бонус.
Если вы хотите фармить определенных мобов или просто хотите получить больше материалов за свои героические усилия, чары мародерства позволят вам сделать именно это. Чтобы сделать ситуацию еще лучше, это чары также увеличивают шанс выпадения более редких материалов для монстров. Обязательно используйте чары мародерства, чтобы ускорить охоту на монстров.
Нерушимость
Нерушимость повысит прочность вашего меча.
Поломка оружия и инструментов – это часть цикла Minecraft. Даже самые лучшие предметы в конечном итоге ломаются, но непреодолимые чары помогут уменьшить износ вашего оружия, инструментов и брони. Хотя Unbreaking не гарантирует, что определенные предметы не сломаются, это значительно увеличивает шансы того, что долговечность зачарованного предмета не снизится.
Это чрезвычайно полезные чары, которые особенно полезны, когда вы хотите, чтобы ваши предметы прослужили немного дольше. В конце концов, постоянное создание новых может быть немного утомительным, особенно когда вам нужны более редкие материалы для их изготовления.
Острота
Острота добавит еще большего урона взмахам вашего меча.
Острота имеет сходство с зачарованием «Погибель членистоногих», поскольку оно усиливает урон вашего меча. Однако, в отличие от чар для уничтожения насекомых, описанного выше, Sharpness наносит дополнительный урон любому вражескому мобу.
Это заклинание можно повышать до пяти раз, что делает ее абсолютно разрушительной в сочетании с самыми мощными мечами и топорами в игре.
History[]
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
November 24, 2012 | Dinnerbone stated that he wanted to add a way to enchant items in an anvil using paper at MINECON 2012. | ||||
Dinnerbone released the first image of enchanting a diamond sword using an enchanted book that has Looting II for 6 levels. He also stated that «this is the reason I originally added the anvil.» | |||||
1.4.6 | 12w49a | Added enchanted books. | |||
The enchantments of enchanted books can be applied to any item. | |||||
12w50a | In survival mode, enchanted books can now be used with limited kind of items. In creative mode, they can still be used with any item. It was stated that the remaining functionality in creative mode is intentional. | ||||
Librarian villagers now sell enchanted books at a cost of 1 book at 5–64 emeralds. The cost depends on the enchantment level, and the cost can occasionally go above 64 emeralds; see Trading/Before 1.8 for more details. | |||||
Enchanted books now spawn in dungeon, mineshaft, desert and jungle temple, stronghold and village blacksmith chests. | |||||
pre | Enchanted books have been added to the creative inventory. | ||||
1.5.1 | 13w11a | The player can now combine enchanted books of the same level to create a higher level variation. | |||
1.7.2 | 13w36a | Enchanted books can now be obtained by fishing as a «treasure» item. It is possible for the book to have multiple enchantments. | |||
13w39a | When enchanting books, books can now gain multiple enchantments. | ||||
1.8 | 14w02a | Trading for enchanted books has been changed: the emerald cost has been doubled for treasure enchantments, and cost has been capped at 64. | |||
14w25a | Enchanted book Depth Strider added, which can go up to Level III and allows for faster underwater moving. | ||||
1.9 | 15w42a | Enchanted book Frost Walker added, which can go up to Level II and turns water into frosted ice. | |||
Enchanted book Mending added, which repairs tools/armor upon receiving experience. | |||||
15w43a | The average yield of enchanted books found in stronghold library chests has now more than tripled. | ||||
15w44a | The average yield from desert temple, mineshaft and dungeon chests has been substantially increased. The enchantments on these books are now fully random, rather than enchanted only at level 30. | ||||
1.11 | 16w39a | Enchanted books are now found in the new woodland mansion chests, with fully random enchantments. | |||
Enchanted book Curse of Binding added, which prevents removal of cursed armor. | |||||
Enchanted book Curse of Vanishing added, which destroys cursed items upon death. | |||||
1.13 | 17w47a | Prior to The Flattening, this item’s numeral ID was 403. | |||
18w09a | Enchanted books now have a chance of generating in underwater ruins chests. | ||||
1.14 | 18w43a | The texture of enchanted books has been changed. | |||
18w47a | Enchanted books now have a chance of generating in Pillager outpost chests. | ||||
1.16 | 20w11a | Added Soul Speed enchanted book, which increases player’s speed on soul sand and soul soil. It can be obtained only via the bartering. | |||
20w16a | Soul Speed enchanted books now generate in bastion remnants chests. | ||||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.12.1 | build 1 | Added enchanted books. | |||
v0.13.0 | build 1 | Enchanted books now generate in desert temples. | |||
v0.14.0 | build 1 | Enchanted books now generate in mineshafts. | |||
v0.15.0 | build 1 | Enchanted books now generate in jungle pyramids. | |||
Pocket Edition | |||||
1.0.0 | alpha 0.17.0.1 | Enchanted books now generate in end cities. | |||
1.0.4 | alpha 1.0.4.0 | Enchanted books can now be bought from librarian villagers for 5-64 emeralds as part of their tier 1, 4 and 5 trades. | |||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | Enchanted books now generate in woodland mansions. | |||
Enchanted books Mending and Frost Walker added. | |||||
Bedrock Edition | |||||
1.2.13 | beta 1.2.13.5 | Added Curse of Binding and Curse of Vanishing enchantments, but they are obtainable only via trading with librarian villagers. | |||
1.4.0 | beta 1.2.20.1 | Enchanted books can now be found in underwater ruins. | |||
beta 1.2.20.2 | Curse enchantments are no longer obtainable via trading. | ||||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | The texture of enchanted books has been changed. | |||
Enchanted books can now be found in pillager outposts. | |||||
1.11.0 | beta 1.11.0.4 | Vindicators and pillagers that spawn in raids can now drop enchanted books. | |||
Trading has been changed, enchanted books bought from librarian villagers now cost 15-64 emeralds. | |||||
Librarian villagers now have a 50% chance to sell enchanted books as part of their first, second, and third tier trade, and 1⁄3 chance to sell enchanted books as part of their fourth tier trades. | |||||
1.16.0 | beta 1.16.0.57 | Added Soul Speed enchanted book, which can be obtained only via bartering and at bastion remnants chests. | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU14 | CU1 | Patch 1 | Added enchanted books. | ||
PlayStation 4 Edition | |||||
1.90 | The texture of enchanted books has been changed. | ||||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
0.1.0 | Added enchanted books. |
Tool Enchantments
- Efficiency: Increases the speed at which resources are gathered. Can go up to a level V enchantment and the enchantment applies to all blocks the tool is used on, even if the tool isn’t meant for those blocks.
- Fortune: It can multiply the drops you get from blocks. Can go up to a level III enchantment. Each level can drop an extra resource item.Level I has a 30% chance to drop 2 resources.Level II has a 25% chance to drop 2 and a 25% chance to drop 3 resources.Level II has a 20% chance to drop 2, 20% chance to drop 3 and a 20% chance to drop 4 resources.So mining a diamond ore block with a level III fortune enchantment, could result in 4 diamonds.
- Silk touch: Mining anything with this enchant will drop the actual block instead of the resource. Can only be a level I enchantment.So mining a diamon ore block will drop a diamond ore block, not a diamond.Can be used to harvest mycelium blocks, grass blocks, ore blocks, mushroom blocks and double slabs for example.
- Unbreaking: Whenever you destroy a block, there’s a chance the durability won’t decrease. Can go up to a level III enchantment.
Enchant Command
- Java
- PE
- Xbox
- PS
- Nintendo
- Win10
- Edu
Enchant Command in Minecraft Java Edition (PC/Mac)
In Minecraft Java Edition (PC/Mac) 1.13, 1.14, 1.15 and 1.16, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <targets> <enchantment>
In Minecraft Java Edition (PC/Mac) 1.8, 1.9, 1.10, 1.11 and 1.12, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantment>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- targets or player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantment is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
Enchant Command in Minecraft Pocket Edition (PE)
In Minecraft Pocket Edition (PE), the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantmentName>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantmentName is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
Enchant Command in Minecraft Xbox One Edition
In Minecraft Xbox One Edition, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantmentName>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantmentName is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
Enchant Command in Minecraft PS4 Edition
In Minecraft PS4 Edition, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantmentName>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantmentName is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
Enchant Command in Minecraft Nintendo Switch Edition
In Minecraft Nintendo Switch Edition, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantmentName>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantmentName is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
Enchant Command in Minecraft Windows 10 Edition
In Minecraft Windows 10 Edition, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantmentName>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantmentName is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
Enchant Command in Minecraft Education Edition
In Minecraft Education Edition, the syntax to enchant the item that a player’s holding is:
/enchant <player> <enchantmentName>
/enchant <player> <enchantmentID>
Definitions
- player is the name of the player (or a target selector) that you wish to enchant an item for.
- enchantmentName is the name of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment Names.)
- enchantmentID is the ID of the enchantment to add. (See Minecraft Enchantment IDs.)
- level is optional. It is the level of enchantment to apply. If you don’t specify a level, it will apply the enchantment at Level I.
ЧАРЫ НА БРОНЮ
ID чар | Целевой предмет | Название чар | Название на английском | Эффект чар | Максим. уровень | При улучшении | Замечания |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Защита | Protection | Весь урон (за исключением Пустоты,голода и команды /kill) уходит в урон брони. | IV | С каждым уровнем чары усиливаются | Взаимно несовместимы. | ||
1 | Огнестойкость | Fire Protection | Броня будет получать меньше урона от огня, лавы и других повреждений, связанных с огнём. Очень полезен в тех случаях, если вы упали в лаву, огонь или в вас попали горючим снарядом, например, огненными стрелами или шаром Гаста | IV | |||
3 | Взрывоустойчивость | Blast Protection | Свойство брони, при помощи которого понижается урон и отдача от взрывов | IV | |||
4 | Снарядостойкость | Projectile Protection | Свойство уменьшающее урон от снарядов, например стрел или шаров Гаста. | IV | |||
2 | Лёгкость | Feather falling | Эффект, который предназначен только для обуви. С его помощью вы будете получать меньше урона от падений. | IV | Работает при телепортации с жемчугом Края. | ||
5 | Дыхание | Respiration | Очень полезный параметр для шлема, который увеличивает количество кислорода, в то время как вы находитесь под водой. | III | +15 сек. к дыханию под водой, +1 секунда ко времени между приступами удушья | нет | |
6 | Родство с водой | Aqua Affinity | Параметр, позволяющий быстрее добывать ресурсы под водой. | I | нет | нет | |
7 | Шипы | Thorns | Эффект для брони, который позволит нанести пассивный ответный урон в ответ на атаки противников. | III | Увеличивает шанс нанесения урона | Броня быстрее приходит в негодность. III уровень нельзя получить через стол зачарований. |
ЧАРЫ НА ОРУЖИЕ
ID чар | Целевой предмет | Название чар | Название на английском | Эффект чар | Макс. уровень | При улучшении | Замечания |
---|---|---|---|---|---|---|---|
16 | Острота | Sharpness | Чем выше уровень этого эффекта, тем больше урона вы наносите вашему противнику. | V | + к урону | Дополнительный урон определяется случайным образом при каждом ударе. Взаимно несовместимы. | |
17 | Небесная кара | Smite | повышение урона во время атаки на зомби, свинозомби скелетов, скелетов-иссушителей и иссушителей. | V | + к урону | ||
18 | Бич членистоногих(насекомых) | Bane of Arthropods | Повышенный урон насекомым, например паукам. | V | + к урону | ||
19 | Отбрасывание | Knockback | Очень сильно отбрасывает противника во время удара. | II | Более сильное отбрасывание | Этот бонус не складывается с бонусом отбрасывания во время бега.Если на вас напал очень сильный противник, и вам нечем от него отбиться, то вы можете отбросить его мечом с этим заклятием, и тогда он отлететь на очень большое расстояние. В это время у вас появится шанс убежать. | |
20 | Аспект огня | Fire aspect | Весьма полезный чар, который поджигает врага, когда вы его атакуете. Наносит достаточно сильный урон, если он не попадёт в воду. | II | Увеличивается время горения | При убийстве животного вместо сырого мяса выпадет сразу жареное. | |
21 | Мародёрство | Looting | чар, увеличивающий количество дропнутых предметов с каждого моба. Убив, например овцу или свинью, вы получите больше ресурсов, чем если бы вы убивали оружием, которое не имеет данного параметра. | III | +1 к верхней границе возможного лута | Также увеличивает шанс получения редкого дропа. | |
48 | Сила | Power | Дополнительный урон | V | Множитель урона увеличивается на 0.25 | Базовый урон умножается (1.25 + 0.25 х уровень), т.е. от 1.5 при Сила I до 2.5 при Сила V, последнее позволяет убить почти любого моба с одного выстрела (2.5 × 4.5 = 11.25 сердец). | |
49 | Ударная волна | Punch | Отбрасывание цели | II | Отбрасывание увеличивается | ||
50 | Воспламенение | Flame | Поджигает стрелы | I | Воспламеняет выпущенные стрелы, что поджигает цель при попадании. Горящие стрелы не поджигают окружающие предметы, не излучают свет, но могут активировать ТНТ. | ||
51 | Бесконечность | Infinity | Стрелы не тратятся. Но для стрельбы нужна хотя бы одна стрела. | I | Может быть полезным в сражении против дракона Края. Выпущенные стрелы нельзя поднять. |