Как проверить одобрение компаньона в dragon age: inquisition

Method 3: Disable the built-in Origins menu (if applicable)

If you brought the game through Origin, keep in mind that the EA platform has a built-in menu that is known to cause problems with a lot of games. A couple of users have reported that in their case, the culprit was identified to be the in-game Origins menu. After they disabled the built-in menu, the random crashes with no error messages have stopped completely.

Here’s a quick guide on how to disable the Origin In-Game menu:

  1. Open the origin client and insert your user credentials to log into your EA Account.
  2. From the main Origin menu, click on Application Settings, then click on the Origin In-Game tab.
  3. Finally, toggle the switch associated with Enable Origin In-Game to Off.

If this wasn’t effective or isn’t applicable, continue down with the next method below.

Импорт сейвов, сервис Dragon Age: Keep

Все началась с моего знакомства с Keep (онлайн сервис для конвертации сейвов из предидущих частей игры). Зрелище довольно впечатляющее… глядя на все те плитки начинает казаться, будто буквально каждый ваш вздох имел значение. Не обольщайтесь. Большинство вопросов там (например, как вы накормили пленника в прологе) – откровенная чушь, которая не абсолютно никак не повлияет на события в Инквизиции. Буквально 80% описанных там решений, отобразятся максимум краткой записью в огромном кодексе, а то и вообще останутся не замеченными. События из первого DA практически не считаются… уничтоженный Амарантайн, живой Архитектор.

а ваша просьба монарху в конце игры (кульминация всех решений, самое важное), так вообще отсутствует в Keep. Но зато там есть вопросы о том, встретили ли вы собаку, нашли ли меч Стену… who cares? В общем, идея с Keep неплоха, но очевидно старый добрый конвертер через игру заменили на эту поделку только из-за жадности – чтобы заставить людей покупать игру, а не качать ее (уже взломанную, с супер крутой защитой Denuvo – которой хватило ровно на месяц)

Свою историю первых двух игр я приложу в текстовом файле. Вот он: DADF_history

Method 7: Underclocking your memory or GPU

As a lot of users have hinted, this issue can also be related to your RAM. If you previously overclocked your memory, you might want to revert to the default settings or even slightly underclock them and see if the crash stops.

This behavior is frequently reported with RAM sticks that have a low frequency by default (800 MHz or 1000 MHz). If this scenario is applicable to you, underclock your RAM modules again and see if the crashes stop.

Since the process of overclocking your RAM is different based on your motherboard manufacturer, we can’t really offer you a definitive guide. However, these modifications are done from the BIOS settings. In the most popular BIOS settings menu, you modify your Memory frequencies by going to Advanced Chipset Features > FSB & Memory Config.

Accessing the Memory overclocking setting from BIOS settings

Keep in mind that some other users have managed to stop the crashes to the desktop by underclocking their GPU (removing ~50 MHZ from the clock speed). This is also reported to be a successful fix on GPUs that was factory overclocked.

Warning: If you never overclocked anything before, we strongly advise you against experimenting with different Memory or GPU frequencies.

Method 4: Bringing the graphics settings to Automatic

Some users that have been random Dragon Age: Inquisition crashes without an error message have reported that the issue was fixed after they toned down the graphics settings. Apparently, forcing your system to run the game on Ultra or High can produce unexpected crashes if your machine is unable to maintain a steady framerate.

Some users in a similar situation have reported that the issue was resolved entirely after they’ve set the graphics settings to Automatic. This setting will set the graphics settings according to your system capabilities, which ensures that the game is not crashing due to resource incapabilities. To do this, go to the game’s options and set the overall graphics quality to Automatic.

If the game is still crashing after you’ve set the graphics to automatic, move down to the next method below.

Inquisition Choices

As the player makes choices during Inquisition, those choices will update in the game’s tapestry in The Keep. Each time the game saves through the EA server, important decisions that alter the world state for future Dragon Age games are logged, and the tapestry reflects those choices. Players can then go into The Keep and edit the tapestry if they wish, updating or altering choices to their preference.

One of the great things about The Keep is that it not only logs player choices and keeps everything tidy for future games in the franchise, but it displays information about all heroes the player has created, achievements logged during gameplay and explorable world lore. Though BioWare has only released limited information about Dragon Age 4, it is definitely coming. Getting The Keep primed with previous data ensures a world state that reflects a player’s personal game canon as they start a new adventure.

KEEP READING: Dragon Age: Who Is Corypheus, the Darkspawn Magister?

Netflix’s Korean Drama Squid Game May Be the Streamer’s Biggest Show Yet

About The Author

Jennifer Melzer
(362 Articles Published)

Artist, writer, avid gamer, lover of comics, manga and anime and all around nerd, Jennifer has been creating online content for numerous websites for over 15 years. She can generally be found on Tuesday nights playing Drow Warlock Zaelien Vel’rai in the So Many Levels D&D campaign on Twitch!

More From Jennifer Melzer

Hero

Who was the Hero of Ferelden?

If you’re not planning on choosing a custom Warden imported via the old BioWare Social Network website (see the ) then the most important choice here is the Warden’s origin and gender — class is secondary. Broadly speaking, human nobles have a greater connection to the political aspect of the plot, while dwarves grow up in closer proximity to the darkspawn. Dwarven commoners and city elves make a good choice if your Warden is a villainous rogue, while Dalish elves and mages have a more natural affinity with the arcane.

In particular, a mage Warden has a direct connection to the Circle and the Templars, which ties them into arguably the most significant factional conflict in the later games. As an aside, the human mage is also a distant cousin of Hawke, the protagonist of Dragon Age 2.

The Warden’s fate

It is possible for the Warden to die at the end of Dragon Age origins if Morrigan’s ritual is not completed and the Warden refuses to allow his or her allies to make the sacrifice for them. A dead Warden is normally, therefore, a valorous Warden.

Общее впечатление от игры

Игра очень сильно затягивает. Вы садитесь на часик, а встаете из компа через 5-6 часов.. так вот сильно. Со мной такого уже давно не было!)) Пожалуй, несколько лет.. классные впечатления. Игра по себе очень огромна, но я осилил абсолютно весь контент (облазил все локации вдоль и поперек, выполнил все дополнительные квесты, прокачал героев и Инквизицию до максимума). Интерес к самой игре я могу охарактеризовать как очень высокий, но постепенно спадающий к финалу. Глупо, но как вы не стараетесь (а у меня под конец игры было 450 свободных очков влияния) и не усиляете Инквизицию, но в финале ваши старания никак не учитываются… одинаковые пещеры из DA:2 тут заменены прекрасными, огромными локациями с вручную нарисованными подземельями. Уж что-что, а художники тут постарались на славу… в отличии от сценаристов. однако, обо всем этом позже. Не переживайте, игра хорошая!) Но, увы, у нее тоже есть свои изъяны.

Companions

Romance

Hawke has a lot of romance options. You might go for troubled rebel mage Anders and the cool glowy spirit that lives in him (male or female Hawkes); gravel-voiced elf-goth Fenris and his radical tattoos (male or female Hawkes); hilarious, treacherous pirate queen Isabela (male or female Hawkes); Thedas’ only adorable blood mage, Merrill (male or female Hawkes); or Sebastian, the prince-turned-priest who somehow manages to be the most boring man in Kirkwall (female only).

I kid. Sebastian’s alright. It’s just that literally everybody else is more fun.

Bethany and Carver’s fates

One of Hawke’s siblings will die at the beginning of the game as the family escapes Lothering. If Hawke is a warrior or a rogue, Carver dies. If Hawke is a mage, Bethany. This is because the universe course-corrects to ensure that the party always has a mage in it.

The fate of the surviving sibling depends on whether or not Hawke takes them on Bartrand’s expedition to the Deep Roads at the end of Act 1, and what they do there. If Bethany is left behind, she’ll be taken away to become a Circle mage. If Carver is left behind, he becomes a Templar.

If they’re taken to the Deep Roads, they will accidentally ingest darkspawn blood (see also: ‘don’t put that in your mouth, you moron’) and start dying from the corruption. If Anders isn’t in the party, they die there. If Anders is in the party, however, then either Carver or Bethany can be taken to become a Grey Warden.

Bethany’s fate (continued)

If Bethany becomes a Circle mage then it is possible for her to die in the final battle. If Hawke sides with the Templars and repeatedly refuses to reconcile with his sister, then she’ll be executed. Choose this option if your Hawke is an irredeemable dickhead, I guess.

Varric’s friendship

You can’t romance Varric, but did you have a bromance? How about a brovalry? I mean rivalry. ‘Brovalry’ isn’t a word, but should be.

Basically: do you like liars, chest hair, crossbows, Han Solo, and Doing The Right Thing, Consequences Be Damned? Varric is your guy. If not, he is your broval.

Bartrand’s fate

Varric’s brother abandons you both in the Deep Roads in Act 1 while he absconds with a totally-not-evil idol made of red lyrium. In Act 2 you track him down to discover that the idol has (surprise!) driven him to kill a whole bunch of people. Varric will be inclined to kill him, but a compassionate Hawke can talk him down and encourage him to send Bartrand to a sanitarium instead.

Investigate the haunting

In Act 3, Varric will ask you to investigate his brother’s mansion again. Vases are floating around on their own. Screams echo from empty corridors. Spectres run across your field of vision and vanish. The mansion looks exactly like at least four other locations in Kirkwall. At least three of these things are evidence of a haunting. If you went along, that is. You might not have done. This choice determines that.

Varric and the idol

Varric will start to covet a fragment of Bartrand’s red lyrium idol towards the end of his Act 3 mission. You can either let him keep it in the hope that it might help with Bartrand’s condition, or you can force him to snap out of it. Friends don’t let friends befriend creepy rocks, people — letting Varric hold onto the red lyrium is a risk you may not be inclined to take.

Isabella

If Hawke determined that Isabella’s saucy jokes were entirely too saucy then it’s possible that she wasn’t recruited at all. If she was recruited, however, then the key moment in her relationship with Hawke comes when it is discovered that the artifact she’s been chasing is a sacred Qunari book whose absence is forcing the hostile occupiers to remain in the city.

This comes to a head at the end of Act 2, when Isabella retrieves the tome and flees the city — and Hawke. If her relationship with Hawke is strong enough, she’ll return at the climax to hand the tome back to the Qunari. This choice, then, depends on the relationship you established with the pirate queen.

Following this, the Qunari Arishok demands that Isabella be handed over to face justice. You can agree, in which case Isabella is lost from the party and the Arishok leaves peacefully, or disagree, in which case you duel him to the death. I presume that most players chose to fight because Isabella is one of the most fun characters in the game to have around, but a serious, no-fun Hawke might choose to give her up here.

Next page: Companions continued

The Arl of Redcliffe

The battle

Depending on your decision to take an active hand in the quests in the village, you either helped the villagers to fight (or not) and helped them to prepare (or not). This is a rather neutral decision, in terms of what it says about your Warden — unless you’re roleplaying as an absentee protector, in which case go for ‘not’.

Bevin

You’re sent to find a missing child, Bevin, who is discovered cowering in a cupboard. Your options determine whether your Warden was intimidating or compassionate, and how they go about acquiring Bevin’s family sword (or not) determines their honour. Paying for it or returning it later are the signs of a trustworthy warden; promising to return it and keeping it signifies a douchebag.

Owen’s daugher

She’s found in Redcliffe Castle itself in the final part of this questline. Discovering her counts as rescuing her with few other choices of lasting significance to make. Another ‘did you do this?’ option.

Bella and the tavern

The fate of the tavern waitress, Bella, dependings on how you interact with both her and her boss. If you bully her boss into fighting for the village, he may die — in which case she takes ownership of the tavern. If the Warden is generous, she can be given money to leave and found her own business. Alternatively, she can be persuaded to leave or abandoned to die.

Isolde

The Arl’s wife, Isolde, will offer to sacrifice her life if the Warden chooses to use blood magic to enter the Fade and kill the demon possessing her son, Connor. The only way to avoid this is if the Warden went to the Circle of Magi first and resolved the quest line there in favour of the mages, in which case they’ll be given the option to use lyrium instead. A diligent and compassionate Warden may take this option, while a less scrupulous (or rushed) Warden may end up taking Isolde’s life instead.

Connor

What the Warden then does inside the Fade determines Connor’s fate. He can be killed, if the Warden does not act, or the demon can be slain, sparing him from possession. Alternatively, a power-hungry Warden may make a deal to free the demon to return later.

Method 6: Disabling the Lunge and Slash ability

If you’ve come this far without a result, there’s a chance that you’re experiencing this weird behavior due to a bug dubbed by the fans of the game as the Lunge bug. For some users, the crash to desktop with no error message is only occurring when the Effortless Lunge skill is enabled for the main character or any of the companions present in the party.

Although EA has been quiet about this issue, fans are speculating that the crashes have something to do with how the skill’s animation is processed by certain video cards.

If you’re still encountering these crashes after following all the methods above. See if you or any of your companions that you take in your party have the Effortless Lunge. If you have it, respec and avoid taking the Effortless Lunge – you can still use the Lunge and Slash by choosing the other upgrade.

If this method didn’t work or isn’t applicable to your character or your companions, move down to the next method below. But if you don’t want to disable this ability, you should not take the Effortless Lunge upgrade on either one of your characters so that you don’t have to give up the Lunge and Slash Ability.

Боевая система и мир игры

Тактической камерой я не пользовался в принципе 🙂  По боевке, Инквизиция похожа на DA:2 – только намного более динамична. Их игры убрали хил… теперь только баночки. Очень и очень спорное решение! Лечится можно только банками, либо отдыхом в многочисленных лагерях Инквизиции. Даже авторегена вне боя – нет. А еще здесь не как в Скайриме, здесь монстры не подстраиваются под ваш лвл. Т.е. условно говоря, у нас вроде как открытый мир… но пойди куда глаза глядят у нас не получится, нас “водят за ручку”. Ибо если пойдете – вам там банально наваляют… в итоге, герои прокачиваются настолько сильно, что им даже банки не нужны (лвл у мобов отстает). Но зато ты реально чувствуешь свою растущую силу с новыми лвл-ами. В этом плане – дисбаланс, в одиночной РПГ мобы не должны быть слишком сильными или слишком слабыми.. это фейл. Тем не менее, мир игры очень просторен, необычайно красив и продуман – исследовать его в самом деле интересно. Я бы даже сказал – что фишка Инквизиции в мелочах (т.е. побочных квестах и Лоре), а не в основной сюжетной линии.

Ну хоть на драконов не поскупились..

Да и сам мир игры, не смотря на свою величину, порою удивляет. Все выглядит, как красивые декорации – мир не живой. Это очень сильно заметно.. бродят себе враги бесцельно или тупо стоят на месте, как в самой обычной ММОРПГ.. да, кстати.. это зло и сюда запустило свои мерзкие щупальца. У меня ни раз возникало впечатление, будто я играю в сингл-ММОРПГ)) Квесты – принеси 10 шкурок (без шуток), пойди – принеси. Враги респающиеся у вас за спиной… расчистили с трудом поляну, потратили все баночки? Поворот камеры…. вуаля, мобы уже отреспились!)) Бред. Особенно это бесит в начале игры, но и в нем же это острее всего и проявляется (Внутренние земли). Как можно было допустить такой косяк? Вон как элегантно было сделано во втором Ведьмаке… выполнил квест на уничтожение гнезд и мобов стало меньше. А тут… респятся себе в рандомном порядке в уже зачищенных территориях, да еще и у тебя за спиной!

Зато в игре под названием Dragon Age – теперь на самом деле много драконов. Целых 10!! (+ боссы сюжетные) Из них валится недурной лут… в мануалах написано, что на каждого дракона своя тактика, свои особенности… бла-бла-бла. Просто идите на дракона, чтобы он был младше вас по уровню где-то на 2 и все. Мой потрошитель с легендарным топором против драконов, рвал их в пух и прах. Никакой тактики, никаких чудес… просто подходишь и валишь (убить дракона, старше тебя уровнем – нереально… все тот же дисбаланс и зловещие бутылочки).

Разломы в пространстве… ну да, по идее с них должны выползать полчища демонов, нападать на поселения… если разлом не закрыть, он увеличивается и демонов все больше.. и в конце концов они захватывают локацию. Это конец!!! Ага щаззз. Это все мечты. Разломы стоят себе тихо мирно, ждут пока придет Инквизитор с “закрывалкой”. Выхлопнут пару-тройку демонов и сдуются… пфф делов то. Причем демоны заботливо появляться лишь тогда, когда мы подходим! А так, сами по себе сидят в Тени… ну разве это не мило?) И разломы с виду очень няшные…

Общение с партнерами и компаньонами никуда не делось! Наоборот, этот элемент игры только вырос.

Инквизитор играет в карты со своими верными спутниками))

Например, после выполнения сюжетного задания – всех компаньонов резко прорывает на разговоры. Всех.. и сразу. Бывает, после сюжетки я заходил в игру и целый вечер разговаривал с компаньонами, даже ни одного моба не убив)) Это довольно чудно – но прикольно. Все разговоры имеют огромное значение, как это и было в ранних частях.

Потом у нас появится свой крепость – Скайхолд. Ее можно всячески кастомизировать… но имхо, лучший кастомайз – оформление “Инквизиция”. На фоне всего этого порою удивляет, почему самому Инквизитору не добавили пару-тройку других “домашних” шмоток?

Importing World Saves to Inquisition

When launching Inquisition on PC or console, a prompt will appear asking the player to log into their EA account. Connecting to EA is essential for the game to access world states. Starting a new game walks players through the process of character creation, choosing their race, class and difficulty settings. Once those choices have been made, the game will ask to import a world state from The Keep. An Internet connection is required to do this, so be sure the system is connected.

Once the world state has been imported, double-check to make sure the timestamp on your state in The Keep matches the one on the imported save in-game. If the timestamps match, continue into the game and watch as the world state created unfolds in various scenes throughout the game.

Method 9: Deleting the Game’s Cache

The cache is stored by DAI to reduce the load times and to optimize the overall launch of the game but it can sometimes be corrupted and the game might crash while trying to load the corrupted Cache. Luckily, the cache is automatically regenerated if it is deleted so we can get rid of this corrupted cache very easily. For that:

  1. Press “Windows” + “E” to launch the File Explorer and navigate to the following path.
    C:\Users\Documents\BioWare\Dragon Age Inquisition\cache
  2. Once in this folder, press the “CTRL” + “A” keys on your keyboard and then press the “Shift” + “Delete” buttons.
  3. Confirm any prompts shown on your screen and the cache should be deleted.
  4. Launch your game and check to see if the Crashing issue is now fixed.

Note: Also, make sure that you set the Mantle to load on the lowest settings because high settings on the Mantle can cause crashes for a lot of users and putting them on the lowest ones fixes the issue for some.

Бесконечное Тактическое обновление / Infinite Uses Respec Amulet

Всё течёт, всё меняется, и мир Inquisition тому подтверждение. Часто бездумно потраченные вначале очки навыков оказываются нужны для более поздних этапах игры, а постоянно покупать Тактическое обновление за 345 монет оказывается накладно. Устранить эту трудность призван мод Infinite Uses Respec Amulet.

Он даёт возможность пользоваться единожды купленным Тактическим обновлением неограниченное количество раз. После каждого применения амулет следует убирать в инвентарь — в противном случае при выходе из меню кастомизации он может исчезнуть, а навыки персонажа будут сбрасываться постоянно.

Ускоренное получение уровней и перков инквизиции / NewExperienceTable + NewInfluenceTable

Подобно More Inquisition Levels, эти два мода изменяют таблицу получаемого игроком опыта, благодаря чему можно ускорить свой прогресс (для желающих искоренить из игры её MMO-составляющую) или же замедлить его (для любителей подольше и пожёстче). Моды желательно ставить как можно раньше, предпочтительно до седьмого уровня. Также моды не затрагивают очки навыков, поэтому если после установки новой таблицы ваш персонаж прокачается на несколько уровней выше, очков за эти уровни ему не дадут. В качестве бонуса NewExperienceTable значительно повышает выроятность услышать разговоры компаньонов между собой.

NewExperienceTable поставляется в трёх вариациях: Fast ускоряет прокачку примерно на 30 % и позволяет быстрее достичь максимального 27 уровня и, соответственно, получать более качественное снаряжение; Slow замедляет прокачку примерно на 30 %, благодаря чему большинство игроков «застрянут» на 14 или 15 уровне — золотой середине для сражения со многими монстрами и получения хорошего лута, однако будут вынуждены вернуться на старые локации и найти могущественные предметы для стычки с финальным боссом; SlowB также замедляет прогресс на 30 %, однако распределяет опыт более равномерно, делая прокачку сложнее уже с пятого уровня — для задротов и тех, кому игра показалась черезчур короткой.NewInfluenceTable менее сбалансирован, чем More Inquisition Levels и конфликтует с ним, поэтому выбирайте что-то одно. Он также поставляется в трёх вариациях: обычная Table удваивает количество перков за уровень инквизиции; Table_v1 также удваивает перки, однако и удваивает требующийся на повышение уровня опыт; Flex позволяет настроить количество перков за уровень и требующийся опыт вручную в DAI ModManager.

Reasons why Dragon Age: Inquisition Crashes to Desktop

We investigated the issue by looking at various user reports and their resolutions on fixing the problem. Based on what we were able to gather, there are a handful of scenarios that are known to trigger this particular issue:

  • Third-party antivirus is crashing the game – Based on various user reports, there are several third-party antivirus suites that are known to crash the game or block it entirely which prevents it from launching.
  • Nvidia’s 3D Vision is crashing the game – One of Nvidia’s update capable of enabling the 3D vision on supporting PCs. However, this is reported to cause the game to crash in the SkyHold region
  • Built-in Origins menu – The Origins platform has a built-in menu that is enabled by default with all supported applications. Hoverer, with Dragon Age: Inquisition, this menu is known to cause the no error message crash.
  • Graphics settings are too ambitious – A lot of users reports with the crash to desktop behavior have reported being fixed after the affected users have set the graphics settings to Automatic.
  • VSync and Tesselation settings are crashing the game – There are two particular graphics settings that are suspected of causing the crash: VSync and Tesselation. Some users have reported stopping the crashes by setting the Vsync to Adaptive and the Tesselation to Medium.
  • The Lunge bug – This is essentially a bug that causes the game to crash if the player upgrades his character or a companion to the Effortless Lunge Skill. It is mostly reported to occur with modest GPU cards.
  • Overclocked GPU or RAM – Some users have reported that they managed to stop the crashes entirely after they underclocked their RAM modules or GPU slightly.

If you’re currently struggling to resolve this particular issue, this article will provide you with a list of verified troubleshooting steps. Below you have a list of methods that are confirmed to be effective by at least one user encountering the same problem.

For the best results, please follow the methods below in order until you encounter a fix that is effective in resolving the issue for your particular scenario.

The Champion of Kirkwall

Who were they?

Hawke is always human, so this is a choice of class and gender only. Hawke’s class has a much more pronounced affect on Dragon Age 2 than it does on Origins, so its worth considering carefully. Mages are integral to the plot, and if Hawke is a mage then their involvement is many significant events comes naturally — honestly, I’ve long felt that this is the way the game should be played. If Hawke is a warrior or rogue, however, they are afforded the opportunity to take a more neutral approach to Kirkwall’s politics — to the extent that their family obligations permit it.

Attitude

You’re also asked to pick the approach that Hawke used most often in conversation. Compassionate and social-minded Hawkes are diplomatic; neutral and pragmatic Hawkes might be humorous; Hawkes that like to solve problems by exploding people are aggressive. If you’re filling out the Keep from scratch, your choice here should make several later decisions easier to make.