Blood magic

Набалдашники для волшебных палочек. раздел «тауматургия».

Cheat

Приветствую вас дорогие форумчане. В этом гайде я бы хотел рассказать вам о набалдашниках в моде ThaumCraft 4.1 , который установлен на сервере Magic .

Набалдашники – это дополнение к волшебным палочкам и посохам. Набалдашники можно положить в сумку для набалдашников . Для того, чтобы надеть набалдашник на палочку/посох, нужно держать в руках палочку/посох и зажать букву F , и при помощи курсора выбрать набалдашник. Для того чтобы снять набалдашник зажмите SHIFT + F , держа при этом палочку/посох.

ВАЖНО, чтобы набалдашник находился в вашем инвентаре, либо в сумке для набалдашников. Таскать все набалдашники довольно проблематично, поэтому вот крафт сумки для набалдашников

Таскать все набалдашники довольно проблематично, поэтому вот крафт сумки для набалдашников .

Там можно хранить до 18 набалдашников, все набалдашники после использования автоматически складываются туда.

Данный гайд я бы хотел разделить на две части. В первой части гайда, я вам расскажу о набалдашниках из раздела » Тауматургия «. А во второй, про все набалдашники из раздела » Таум-инженерии «.

1 часть. Набалдашник: Огонь. Первый набалдашник можно скрафтить после исследования » Набалдашники для жезлов «. Сразу после изучения вам будет доступен первый набалдашник – Огненный. Крафтится вот так вот:

Огненный набалдашник выпускает поток огня перед игроком, который поджигает всё на своём пути.

Следующий набалдашник можно скрафтить после исследования « Набалдашники для жезлов: Шок ».

Источник

Features[edit]

Rudimentary Snareedit

The Rudimentary Snare is the key starting element for beginning with Blood Magic in 1.10.2. Use Rudimentary Snare’s on a hostile enemy and once the enemy gets white particle effects on it, kill the enemy and you will receive Demonic Will.

Blood Altaredit

The Blood Altar is one of the two main crafting blocks and the source of Life Essence. Using a Sacrificial Orb or a Dagger of Sacrifice the player can fill the altar with blood. This blood can be stored into the player’s Soul Network or used to craft items in the Altar. Later, rituals can also be used to get blood in the altar.

Hellfire Forgeedit

The Hellfire Forge is the other main crafting block. Using demonic will, gathered from hostile mobs, the player can craft and upgrade Tartaric Gems, sentient weapons and armor, and reagents to make sigils.

Arcane Ashesedit

Arcane Ashes are used to turn reagents into sigils or bound weapons and armor. Simply right click the Ashes on the ground, then the reagent and target item on the resulting circle.

Tools and Armoredit

Blood Orbsedit

A Blood Orb is the Blood Mages primary tool used for crafting many items in the Blood Magic arsenal. They also are used for transferring Life Essence into the players Soul Network. Different tiers provide larger capacity for storage.

Sigilsedit

Sigils are items that provide many different effects, ranging from the creation of water or lava to immunity from fall damage.

Bound Toolsedit

The Arcane Ashes can be used to create bound tools such as the Bound Axe and the Bound Shovel. These tools have no durability but instead they drain Life Essence from the players Soul Network while they are active. Bound tools have powerful right click abilities. For example, the Bound Pickaxe can mine a large area in a single click.

Living Armoredit

Living Armor can be created using Arcane Ashes. Living Armor provides excellent protection from damage and can be upgraded to provide various effects, such as health regeneration, stronger attacks, or jump boost. Living Armor has durability, contrary to the Bound Armour. However, when the Living Chestplate reaches one durability, it will draw heavily from your Soul Network to avoid being damaged further and breaking.

Rituals are multiblock structures which provide effects ranging from creation of water or lava to removing upgrades from Living Armor. Some are single use, but most provide ongoing effects.

Сверхъестественное

Этот раздел является последним — и он не присутствовал в игре до ее последней версии, в которой и был добавлен. У него нет какого-либо конкретного специфического направления, как у всех предыдущих, однако можно смело сказать, что именно тут содержатся самые пугающие и запретные заклинания в мире «Таумкрафта». Используя такие рецепты, вы сможете создать, например, Металл пустоты. Это абсолютно новый материал, который вы можете использовать для создания брони, оружия и инструментов

Обратите внимание на то, что открытие данного раздела не происходит автоматически — вам необходимо достигнуть определенного показателя Безумия, который также часто называется геймерами «варпом». Причем это должно быть полноценное постоянное безумие, а не временное или базовое, так что если вы хотите получить доступ к данному разделу, придется сильно постараться

Но это действительно того стоит, так как вы получите доступ к рецептам Улучшенного хранилища эссенций, Проверке безумия, а также большому количеству различных элементов, сделанных из металла пустоты, и к предметам сингулярности.

Основные понятия

Узел Ауры

Основная статья: Thaumcraft/Аура

Узел Ауры (англ. Aura Node) — узел концентрированной, мистической энергии. У каждого узла ауры есть определённое количество энергии. Она разделена на аспекты (от 1 и более). Обычно узел ауры состоит из основных аспектов, но изредка можно встретить узлы ауры, содержащие составные аспекты. Аспекты, содержащиеся в узле ауры могут быть изъяты магом для собственных нужд. Самый простой способ для этого — использовать волшебную палочку. Энергия, которая изымается таким способом, также известна как вис.

Узлы ауры сложно найти невооружённым глазом, но их слабое свечение иногда выдаёт их. Использование таумометра весьма неплохо упрощает поиск таких узлов.

Аспекты

Основная статья: Thaumcraft 4/Аспекты

Аспекты — новый элемент геймплея, добавляемый модификацией Thaumcraft 4. Он добавляет к каждому предмету магический состав из неких элементов, которые могут быть использованы в магии.

Исследования

Основная статья: Thaumcraft 4/Список исследований

Таумономикон — справочник всех таумических вещей. Он показывает открытия в области магии и даёт общие впечатления о том, что ещё не открыто. Все открытия автоматически добавляются в эту книгу. Можно просматривать открытия и нажимать на них, чтобы увидеть более подробную информацию, а также любые рецепты создания, связанные с этими открытиями.

Таумометр — прибор, с помощью которого можно изучать объекты, зажав ПКМ и наведя на объект, получая за это аспекты для исследования новых открытий. При его удержании в руках узлы ауры светятся ярче, к тому же они становятся видны сквозь твёрдые блоки. А если в инвентаре взять таумометр и навести на любой предмет в инвентаре, то можно будет сканировать не выкидывая предметы из инвентаря.

Стол исследований — мультиблочная структура, которая позволит вам делать открытия, используя для этого свой запас аспектов. Для его создания требуется поставить рядом 2 стола и кликнуть ПКМ чернильницей по одному из них.

Чернильница с пером — предмет, с помощью которого проводятся исследования. При каждом размещении аспекта на поле изучения чернила будут тратиться, поэтому время от времени придётся пополнять их чернильным мешком или другим чёрным красителем.

Изучения в таумономиконе делятся на первичные и вторичные. Для того, что бы получить первичное изучение, вам надо в таумономиконе кликнуть ЛКМ по доступному изучению. На запись одного исследования нужна одна бумага и немного чернил из чернильницы. Получившийся свиток необходимо положить в стол исследований. Для исследования вторичных изучений, которые расположены в шестиугольнике, необходимо иметь некоторое количество определённых аспектов. Если их достаточно, то нажатие ЛКМ по изучению сразу откроет его.

Изучения располагаются в виде дерева. Открытие одного изучения разблокирует доступ к другим, более сложным и полезным изучениям. Для открытия некоторых изучений требуется найти подсказку, сканируя таумометром определённые объекты.

Tier Four

The path to your fourth tier blood altar requires 28 additional runes, laid out in pattern similar to the third tier: drop down and out one additional block, and place seven runes per side. In each corner, create a pillar that is five blocks high, capped with a Large Bloodstone Brick. These bricks are created by fusing stone with a Weak Blood Shard in any crafting grid. Each craft will yield 32 bricks. To ensure your altar was assembled properly, hit it with your Divination Sigil.

Remember that extra Weak Blood Shard you have? Take it and fuse it with 50,000 LP in your altar. This gives you a Master Blood Orb, increasing your LP storage to one million.

The last rune you unlock is the Rune of the Orb, which will increase the capacity of your blood orbs by 2% when filling, per rune.

Sigils, Sigils, and More Sigils

With this fourth tier, you gain access to the Demonic Slates, requiring an impressive 25,000 LP per slate. With these, you can create two additional sigils. The Sigil of Haste gives you haste in every activity except mining, where your progress will be slowed. Simply sneak to temporarily cancel this effect. One of the more useful sigils for combat is the Sigil of the Whirlwind. This will create a barrier that will knock away certain projectiles, such as arrows.

Wearable Blood

Just like the Bound Tools, there is Bound Armor. The creation for this is slightly different however, so don’t go tossing diamond armor at your ritual just yet. In order to craft a full set of Bound Armor, you will need 28 Empty Sockets. Take these sockets, and toss them into your altar with 30,000 LP each to get a Filled Socket, which is used for armor creation.

In order to craft your armor, you must first create a Soul Armour Forge. This is used in the creation of every piece, and will not be consumed. Now, take your Filled Sockets, and lay them out in the pattern of the armor you wish to create, in either a horizontal or vertical pattern. Take your Soul Armour Forge, and place it so it is in contact with as many sockets as possible. Now, you can either right click the forge to get your armor, or you can customize it a little.

Now, I hope I have your attention, as this customization is impressive. In order to customize your armor, you will need access to some blood shards (weak or demon), some blood orbs, and the sigils you want to put into your armor. A Weak Blood Shard, when placed into a socket (right click the socket) will allow you to have one sigil work on your armor, while Demon Blood Shards will increase that. Your blood orbs will help to lower the cost of running the sigil, with the Master Blood Orb and above making it free to run. Once those are in place, grab yourself a sigil and put it into your armor. When you’re ready to get your armor, right click the forge. You’ll notice that the tooltip on the armor shows what you placed into the sockets.

If you’ve added a sigil and realize you need it to be deactivated every once and a while, craft yourself an Armour Inhibitor. This is a free to use item, and will deactivate any active effects on your armor when you have the Inhibitor active.

Should you have made a mistake with a sigil, or decide you don’t want to have a sigil in your armor anymore, build yourself a Ritual of Unbinding, activate it, and toss in that armor piece. The parts will then be sent flying from the center.

Tier 6 Altar

This is the final tier of altar for Blood Magic in GTNH as of the time of writing. This also contains the largest jump required so far, requiring some fairly substantial upgrades. This will take quite a few more nether stars, and some dangerous infusions.

Requirements

  • Ichorium Ingots take nether stars + dangerous infusions. The recipe themselves is not that difficult, but requires a significantly upgraded wand. You will need a wand that can hold 100 Vis with significant vis% discounts, or you will need a wand or scepter that can hold 125 vis. In my opinion, this is not something that you will mess with until late EV or early IV, as you will need tungstensteel screws for most of the wands that can hold the amount of Vis that you require.
  • You will need to be sufficiently far into Twilight Forest to make one of the wands above.
  • You will need to have completed the ritual ‘Convocation of the Damned’ for the soul crystals required.

Building the Tier 6 Altar

The tier 6 altar once again skips 2 blocks, just like the Tier 5 altar. The final dimensions are 23x23x9(LxWxH). The final product is as follows:

Overview

Through the practice of blood magic, a Cainite can summon fire, control the weather, and do many other things which are unnatural even by vampiric standards. To practice Blood Sorcery is to twist one’s own Blood into submission. Any form of this power reminds a vampire that they’re far from human, as no mortal could wield magic in this way.

The ways of the Blood Sorcery are generally learned as paths, collections of related magical effects which superficially resemble Disciplines, though the early blood magicians learned they could also create special rituals thematically connected to any paths they studied. These could have longer-lasting or more powerful effects. Unlike other disciplines, which could be described as advancing organically through the victims chosen by the vampire, practitioners of Blood Sorcery require teachers.

The various forms of blood magic are distinct from Disciplines; though they are blood-based powers, and paths are learned in tiers as Disciplines are, such knowledge is neither passed on to one’s childer nor amenable to elder-level manifestations. While Disciplines are powers which stem from the nature of vampirism, or in stranger cases, the exotic natures of their creators, blood sorcery seeks to achieve almost any effect imaginable by focusing the magical power of blood through an act of will.

These arts have been practiced in many forms throughout Cainite history. In ages past, Dur-An-Ki (now known as «Assamite Sorcery») was the most prominent type of blood magic. Though Dur-An-Ki and many other older styles have survived into the Modern Nights, without doubt the most prolific and famous practitioners of blood sorcery in recent history are the members of Clan Tremere.

The Tremere were originally a House of mages belonging to the Order of Hermes. Through a powerful ritual, they became vampires, founding their own Clan, but afterward discovered they could no longer work magic as they once did. Instead they adapted their knowledge of Hermetic magic into a new tradition of blood sorcery known as Thaumaturgy, whose secrets they jealously guard from all those outside of their clan.

The most prominent form of non-Thaumaturgical blood magic in the modern nights is the Necromancy of the Giovanni clan. Necromancy borrows from the mystical traditions of the Mortis Discipline of the long-destroyed Cappadocian clan, though even in modern times the Giovanni are not its only practitioners. The Tremere maintain that Blood Sorcery, or “Thaumaturgy” as they call it, was their invention, and other clans make similar statements — but while the origins of Blood Sorcery are murky, its dreaded nature is not.

As a magic school

As the name suggests, bloodmages use blood to perform their rituals. All blood is different, and the correct combinations are required to perform certain tasks. Contrary to popular belief, ancient and powerful bloodmages do not actually drink blood, but eat normal food like everybody else.

On Azeroth, it is shunned by many as a dark and forgotten art. In that and many other ways, it shares some distinct characteristics with demonic magic. Blood magic can be used to teleport via bloodstone teleporters, scry for information, and resurrect the dead. In addition to true resurrection, it can also be used to create undead as seen with the followers of G’huun in Nazmir.

Interestingly, several users of blood magic like the Blood Wizards, Bonechewer Blood Prophets and Defias Blood Wizards are able to cast Bloodlust or a Bloodlust-like spell.

Блоки

Механизмы

Изображения Название Описание
Магический верстак Выполняет функции обычного верстака, а также используется для создания магических предметов.
Стол исследований Необходим для дальнейших изучений исследований, способствуя их открытию. Изменена механика изучения. Теперь не нужно собирать аспекты для изучения, вместо этого они выдаются вместе с исследованием.

Строительные

Дерево

Изображения Название Описание
Древесина великого дерева Брёвна великого дерева, из них состоит само дерево.
Древесина серебряного дерева Брёвна серебряного дерева, из них состоит дерево.
Великодревесные доски Доски из великого дерева.
Серебродревесные доски Доски из серебряного дерева.
Великодревесные ступени Ступени из великого дерева.
Серебродревесные ступени Ступени из серебряного дерева.
Великодревесная плита Плита из великого дерева.
Серебродревесная плита Плита из серебряного дерева.
Листва великого дерева Из листвы состоит крона великого дерева, также в листве может быть паутина.
Листва серебряного дерева Из листвы состоит крона серебряного дерева, с небольшим шансом может выпасть саженец серебряного дерева. Используется в декорациях из-за яркого мерцания.

Декоративные

Изображения Название Описание
Свеча Блок аналогичный факелу, за исключением того, что свечу нельзя ставить на стену. Можно покрасить.
Нитор Мерцающий огненный шар, используется для освещения территории, также является ингредиентом для крафта. Можно покрасить.
Вымпел Аналог флагов из оригинального Minecraft, за исключением того, что вместо узоров на них можно нанести изображение аспекта. Для этого необходимо нажать ЛКМ по вымпелу пузырьком с необходимым аспектом.
Янтарный блок Прозрачный блок, используемый для декорирования и компактного хранения янтаря.
Янтарная кладка
Блок плоти Декоративный блок, удобен для хранения большого количества гнилой плоти.
Блок таум-металла Декоративный блок, можно экономно хранить слитки таум-металла.
Блок алхимической латуни Декоративный блок, удобен для хранения алхимической латуни.
Блок пустотного металла Декоративный блок, можно экономно хранить пустотный металл.
Ящик Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума.
Урна Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума, в некоторых случаях и в других структурах, добавляемых модификацией Thaumcraft 5.

Заражённые

Изображения Название Описание
Заражённая плесень
Заражённая земля Зачастую большое количество такой земли, можно встретить в заражённых землях, имеет тёмно-розовый цвет.
Заражённая скала
Заражённый гейзер
Заросший заражённый камень
Заражённый пузырь
Заражённое бревно Остатки деревьев; зачастую большая часть ствола отсутствует, со временем полностью исчезает из за «Эффекта гниения».
Шуршащая трава

Руды

Изображение Название Описание
Янтарная руда Является единственным источником янтаря. Обычно находится около поверхности.
Киноварь При переплавке этой руды, получается ртуть.
Грозовые кристаллы Генерируются в пещерах, в основном возле поверхности. При избытке вис-энергии растут.

Растения

Все растения в модификации Thaumcraft имеют магическое происхождение, ресурсы получаемые из деревьев являются более пригодными для работы с магической энергией вис, нежели другие виды древесины.

Изображение Название Описание
Саженец великого дерева Огромное дерево, обладающее особыми магическими свойствами, поэтому очень часто используется в тауматургии. Не предоставляет особой сложности в нахождении и разведении, уступает по свойствам серебряному дереву.
Саженец серебряного дерева Данный вид растительности встречается довольно редко, по качеству превосходит великое дерево, участвует при изготовлении механизмов для алхимии. Можно найти в лесных биомах, но чаще всего встречается в магическом лесу.
Сребролист Растёт рядом с серебряными деревьями в количестве до 10 штук. Положив в сетку крафта, можно получить ртуть.
Огненный жемчуг Данное растение можно найти только в пустыне. Положив в сетку крафта, можно получить огненный порошок.
Висомор Произрастает в магическом лесу, испускает пары, при нахождении рядом с висомором можно получить эффект тошноты на 10 секунд.
Вечноцвет Цветок, получаемый путём алхимии, довольно дорогой в создании, но его способность поглощать заражение оправдывает его цену.

Blood Rituals[]

There are currently 8 rituals to convert gold into blood.Each blood ritual costs 200 times more gold than the last one, except for the second ritual «Fifty Papercuts», which costs about 333 times more than the first ritual «Poke Yourself with a Tack».Each blood ritual takes 10 times longer than the previous one.

For evil difficulty, the magic requirement is 1 billion (1e9) times more than the normal magic requirement.

Blood Ritual Blood Gained Gold Cost Time to Complete in Seconds

(normal mode, 1000 magic, 1 magic power)

1 Poke Yourself with a Tack 1 30 Million

(3e7)

2,000
2 Fifty Papercuts 50 10 Billion

(1e10)

20,000
3 A Big-Ass Hickey 2,000 2 Trillion

(2e12)

200,000
4 Eat a bowl of Barbed Wire 60,000 400 Trillion

(4e14)

2,000,000
5 Grand Theft Blood Bank 1.2 Million

(1.2e6)

80 Quadrillion

(8e16)

20,000,000
6 Self Decapitation 18 Million

(1.8e7)

16 Quintillion

(1.6e19)

200,000,000
7 Hug a Woodchipper 250 Million

(2.5e8)

3.2 Sextillion

(3.2e21)

2,000,000,000
8 Turn Yourself Inside Out 3.2 Billion

(3.2e9)

640 Sextillion

(6.4e23)

20,000,000,000

This ritual is unlocked by completing 6

The following table shows you only ratios, and NOT exact values — It’s a way to compare the rituals with the previous one, but not actually knowing exact values like «How much blood will I produce in one hour?», since those will depend on the magic power and allocated amount.

Blood Ritual Gold Per n Blood RATIO(rounded) Blood Per n Time RATIO
1 1 1
2 6.67 5
3 33.33 20
4 222.22 60
5 2,222.22 120
6 29,629.63 180
7 426,666.67 250
8 66,666,666.67 320

Note: Ritual 1 gives 5x less blood than Ritual 2, which is 4x less than ritual 3, which is 3x less than ritual 4, which is 2x less than ritual 5, which is 1.5x less than ritual 6, which, finally, is ~1.39x less than ritual 7. However, lower tier rituals may be better, depending on how much gold you have.

Tier 1, Weak Blood Orb[edit]

The Diamond’s transmutation will be complete when it transforms into a Weak Blood Orb. Pull it out of the altar with a Right-click and again to bind it, this uses a heart and fills the Player’s Soul Network with 200 LP. Blood Orbs are the only way to fill up a Player’s soul network (either by Right-clicking with the orb or placing it in an altar that contains LP), and are an important part of crafting with Blood Magic. Never get rid of a Blood Orb, as it will always be of use. The Weak Blood Orb can craft a few basic type of Sigil, perform weak rituals, and make Runes. It also has a maximum LP storage capacity of 5,000 LP.

One of the first things to make with the Blood Orb is a Divination Sigil. It needs an item called a Blank Slate. Place a piece of stone in the Altar with 1,000 LP to make a Blank Slate. Right clicking with the sigil in hand will display how much LP is in the Soul Network, or display information about the Altar, such as the tier, the maximum LP capacity, and how much LP has been collected.

The other two type of Sigil that can be made with the Weak Blood Orb are the Lava Sigil and the Water Sigil. Right-clicking with those will spawn a source of its respective liquid on the ground. This action costs 100 LP for the Water and 1,000 LP for the Lava.

Another useful item is the Lava Crystal that allows a furnace to use LP from the Player’s Soul Network as fuel (25 LP per smelt). It doesn’t need to be a vanilla furnace; a Generator or Steam Dynamo will work as well, however, the Player should take caution so that their Soul Network does not run out of LP.

Auras and will

Once you have sufficiently advanced in your path, you will unlock the ability to manipulate the aura, which is to say, the wills infused in the very air around you. There are two important blocks involved in this process, the Demon Crucible and the Demon Crystallizer, both of which are made in the Hellfire Forge.

As you start crystallizing will, you may also discover that there are different types of will in the world. About 90% of the ambient will is the raw will you have been working with. But every so often, you’ll crystallize something different. There’s four other types of wills: Corrosive, Destructive, Steadfast, and Vengeful.

You can also combine one of these types of will crystals with a tartaric gem to store that type of will. Using different types of will may affect your Sentient gear.

Сингулярности[]

Своеобразная вершина возможностей тауматургии в области атаки — набалдашник сингулярности. При активации данного набалдашника из жезла вырывается сфера разрушительной энергии, перемещающаяся со средней скоростью и по очень пологой траектории вперед. При попадании в цель сфера взрывается с большой силой (без улучшений жезла и набалдашника на урон эффект подобен взрыву крипера).

Для изготовления данного набалдашника сначала потребуется изготовить амулет сингулярности. Для изготовления этих вещей потребуются все виды аспектов из жезла по 25. При активации данного набалдашника потребляются все аспекты, но количество расходуемых аспектов определяется случайным образом в указанном интервале.

Также при взрыве от набалдашника сингулярности может появится узел ауры с теми или иными основными аспектами (в основном в таком узле количество одного аспекта равно 5).[уточнить]

Рецепт Расход аспектов
для создания при активации
25 Нет
25 0,5 — 2,5

Alchemical Arrays made easy

There’s another new crafting mechanic. To get started, we’ll need some Arcane Ash. That’s going to require Redstone, Bone Meal, Gunpowder, and Coal in your Hellfire Forge. Don’t worry, this stuff is multi-use, so you’ll only need one pile of ash to begin with.

When making an alchemical array, you have three things: The basic transmutation circle, the reagent, and the binding item being infused. Let’s start with the trusty Divination Sigil.

We’re going to need our Arcane Ash, a piece of Redstone, and a Blank Slate. Go out to a wide open area (preferably 5×5) that is able to see the sky. Right click your arcane ash on the ground, you should see a basic no-frills transmutation circle. Now right-click the redstone dust onto it. You should see the transmutation circle change, with a little eye in the middle. Now right-click with the Blank Slate. You’ll get a pretty little cinematic, and voila! Your Divination Sigil is ready.

All of your sigils are made in a similar fashion.

Суть модификации

В то время как большинство модификаций просто добавляет предметы, локации, существ, устанавливает рамки, задает цели и так далее, в данном случае весь мир полностью меняется с установкой и активацией Thaumcraft 4. Рецепты исследований полностью переворачивают ваше представление об игре, так как в ней становится гораздо больше глубины. Дело в том, что каждый предмет в мире получает свою энергию конкретного аспекта. Вам же предстоит изучить все существующие в мире аспекты, а затем собирать энергию конкретных, чтобы использовать рецепты, о которых более подробно будет рассказано ниже. Таким образом, можно сказать, что в «Майнкрафте» появился свой магический мир, который делает проект в два раза более увлекательным и разнообразным. Подобный резонанс в мире фанатов этого шедевра компьютерной игровой индустрии создала только модификация, позволившая не ограничиваться развитием до меча и лопаты, а продолжить его до космической эры. Но сейчас речь идет не о технологической модификации, а о моде Thaumcraft 4. Рецепты исследований будут в данной статье играть ключевую роль.

Tier 2, Apprentice[edit]


The tier 2 upgrade structure.

At this point, it is probably a good idea to start upgrading the altar. To upgrade the altar, place some Runes near it arranged into a . Once the altar has been upgraded to Tier 2, the Player can choose to either continue using their own blood, or use the blood of others by making a Dagger of Sacrifice and using it on any living mob near the altar, including Players.

Another item to make after obtaining the Tier 2 altar is the Apprentice Blood Orb. This is an upgraded Blood Orb than can store 25,000 LP. The new orb will require infusing an emerald with 5,000 LP in a Blood Altar. With this orb, several more type of Rune and Sigil become available, such as the Rune of Self-Sacrifice and the Air Sigil.

More Power, More Possibilitiesedit

Now that the tier 2 Orb has been achieved, the Alchemy part of Blood Magic can start. Alchemy basically allows to make potions and reagents. Every potion made this way has eight uses. Strong or long lasting effect potions can be made (for example: Haste with a duration of 30:00) with combined effects.

Another branch of Blood Magic now available is Spell casting. These are useful early game ranged weapons and utility items, and it is recommended to at least try them.

Also available are the Air Sigil, the Void Sigil, the Sigil of the Fast Miner, and the Sigil of the Green Grove. A quick summary of their effects, respectively: Crude but fast flight, an endless empty bucket, a portable beacon effect, and a way to use blood as fertilizer.

Crafting the Altar

The Blood Magic altar can be initially crafted as a single block, which acts as Tier 1. This most basic form of the altar can be crafted using the recipe below.

The list of items in the recipe are as follows, with their requirements:

  • Attuned Stone — Requires introductory Witchery or access to a Witches Oven.
  • Arcane Stone Bricks(x2) — Requires MV power for the Precision Engraver.
  • Double Compressed Cobblestone(x2) — Requires MV tier to create the Implosion Compressor multiblock.
  • Crucible — Requires introductory Thaumcraft
  • Pulsating Crystal — Requires an EBF at MV power
  • Alchemical Furnace — Requires introductory Thaumcraft

Once you have crafted the altar, it only needs to be placed without any other dependent blocks to start using it.

Tier 3 Altar

The Tier 3 altar adds in a new structure to your altar — The pillars. These pillars are created with new materials, which will be overviewed below as well as the basic structure. At this point, your structure will reach a total size of 7x7x4(WxLxH). The pillars that you will be creating are going to have a Blood-Soaked Thaumium base with a Glowstone top. This tier of Blood Magic will not require any new requirements over the previous — Just access to some Glowstone and a lot of Thaumium Ingots.

Building the Tier 3 Altar

At this point in Blood Magic, you should be familiar with how to infuse items with Life Essence, and that is all you will be doing with the Thaumium blocks to create blood-soaked Thaumium Blocks. The recipes are as follows:

Once created, you will now need to construct the altar. Unlike the previous tier, you will not put these blocks diagonally adjacent to the previous set of Blood Runes. Instead, you will place any cosmetic block that you like, and then attach the blood runes at each end. In the corner of the Tier 3 ring, you will have 1 pillar each. It is important to note that the pillars do not need to be on Blood Runes, and can also be placed upon cosmetic blocks. For the example picture below, Ancient Diamond Blocks were used as a cosmetic block to contrast the rest of the blocks, but you are free to replace them with any block of your choosing, including no block at all.

Создание зелий[]

При размещении связующего зелья, и активных ингредиентов в алхимической стойке, они начнут смешиваться вместе, и их эффект будет добавлен к зелью.Также можно добавить дополнительные эффекты для зелий, которые уже имеют один эффект поставив бутылку обратно с другим связующим зельем и активными ингредиентами.
К сожалению, различные связующие зелья имеют разные показатели успеха. Например, стандартный связующий агент работает 100% для первого эффекта, и только 40%, если вы попытаетесь добавить второй эффект, 16% для 3-го и т.д. Если добавить эффект не удаётся … колба взрывается.