Barotrauma wiki

Механика игры

Barotrauma — симулятор подводного выживальщика. Вам придется много перемещаться под водой из одной точки в другую. На интерактивной карте можно выбрать миссию и награду. Выполняйте миссии аванпостов бейтесь с монстрами одиночками или уничтожьте стаю молотоглавов, изучайте руины древней инопланетной цивилизации. В вашем распоряжении будет полное управление всеми системами корабля: сонар, ядерный реактор, рельстоны, глубинные бомбы, двигателей и насосов. Общение играет первостепенную роль!

Игра наполнена большим количеством интересных миссий: исследовательских, где нужно обыскать затонувшую подлодку или найти месторождение полезных минералов; боевых, где нужно будет уничтожить рой монстров или же одного здорового и опасного монстра, терроризирующего морские суда, и т.д.

Barotrauma, кроме всего прочего довольно приличная песочница. Вы в любой момент можете с помощью рубрикатора разобрать любую вещь на составляющие и собрать из полученных элементов другую. Если вам нужно, по каким то причинам отключить автоматическое открывание двери — отцепите управляющие провода и все, дверь перестанет открвыаться. Хотите заварить отсек — у вас есть сварочный аппарат. Хотите взорвать ядерный реактор и затопить подлодку — легко.

Зарабатывайте деньги, покупайте улучшения для вашей подлодки или купите новую субмарину — все в ваших руках.

Map

The Map is the navigation system displaying the crew’s current Location and different paths leading to other destinations with any Missions the player has picked up from the Outpost. It can be accessed through the overlay which appears on top of the screen when the player chooses to leave the Location near the docking area. Alternatively, the player may access the Map by using their sub’s Navigation Terminal/Status Monitor in the Command Room and choosing to undock the sub from the Outpost.

The Map is displayed on a grid, 2 squares high and 15 squares wide. Squares are greyed out until they are travelled to. The crew starts their journey on the left side of the Map and progressively ventures deeper into the heart of Europa to the right. The further they go, the deeper, and the harder levels will get.

The two main elements on the map are Locations (outposts or empty locations) and Connexions (dashes forming a path between two Locations). When travelling from one Location to another, the crew must make their way through a Level, steering the submarine from the entrance to the exit. Locations and connexions the crew has set foot in will be highlighted in green.

There are five Biomes, each having their own difficulty, resources, and depth: from left to right, the Cold Caverns, the Europan Ridge, the Aphotic Plateau, the Great Void, and the Hydrothermal Wastes.

Stimulants[]

Chemicals used to boost the user’s speed, strength, and recovery from Stun.

Chemical Usage Crafting Store
Description Afflictions Uses Duration (Seconds) Level Components Craft time (seconds) Level
Methamphetamine Gives target a movement speed boost +42% (Haste) that slowly fades away, while inflicting Psychosis over time.

Also treats minor Internal Damage and oxygen deprivation. Greatly improves recovery from Stuns.

(420 | 300)*(+0.4/s | +0.8/s)*(-0.05/s | -0.03/s)*(-0.05/s | -0.03/s)*(-0.75/s)* 2 | 1 121 72 PhosphorusChlorineCarbon 90 46 45-55 (3)*
Anabolic Steroids Gives target a temporary vitality boost +300% (Vigor) that slowly fades away, while inflicting Psychosis over time. Can be used to mitigate damage or to temporarily stabilize poisoned person.

Also treats minor oxygen deprivation.

(420 | 300)*(+0.55/s | +1/s)*(-0.2/s)* 2 | 1 61 72 Tonic LiquidFentanyl 90 47 315-385 (3)*
Hyperzine Gives target a temporary movement speed boost +48% (Haste) and vitality boost +300% (Vigor) that slowly fade away, while inflicting Psychosis over time. Can be used to mitigate damage or temporarily stabilize poisoned person.

Also treats minor Internal Damage, oxygen deprivation. Greatly improves recovery from Stuns.

(400)*(400)*(+0.4/s | +0.8/s)*(-0.2/s | -0.1/s)*(-0.25/s | -0.1/s)*(-0.9/s | -0.25/s)*(+0.125/s)* 2 | 1 61 60 MethamphetamineAnabolic Steroids 90 48 405-495 (2)*

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Flood[]

Objective 1

Dispose of at least 85 percent of all non-inventory Diving Mask on the sub.

TO DO: ‎
The goal is straightforward. Take as many Diving Mask that haven’t been taken by anyone yet and drop them outside the Sub’s hulls until the threshold is reached to advance the Mission. Alternatively, Diving Masks can be deconstructed if the Sub has a Deconstructor, which still counts towards the act of disposal.

-> COMPLETED:

Objective 2

Flood at least 25 percent of the submarine.

TO DO: ‎
This is identical to the ‘s second objective, only the threshold is now 25%, which is fairly significant if a smaller Sub is being used, such as the Dugong. A number of ways to discreetly flood the Sub are:

-> COMPLETED:

Objective 3

Reach distance of 50.00 from the sub.

TO DO: ‎
Similar to the final act of , put on the Diving Suit and escape the Sub through the Airlock using the Underwater Scooter if possible. Swim 50m away from the Sub’s hulls to finish the Mission. It’s best to go the opposite direction the Sub was going, which is northwest or directly north.

=> MISSION SUCCESS:

Poisons[]

Chemicals that have no medical usage, but are instead used to kill Creatures and other players.

Chemical Usage Crafting Store
Description Afflictions Uses Duration (Seconds) Components Craft time (seconds) Level
Raptor Bane Extract If the victim is a Mudraptor, it greatly harms them and is usually lethal within 12 seconds.

Otherwise, it inflicts the victim with nausea, merely greatly slowing them and causing them to periodically vomit.

If a Mudraptor: (+10/s)*If not a Mudraptor:(+5/s)* 2 21 Raptor Bane x4 35 20 250-325 (2)*
Morbusine Inflicts victim with Morbusine Poisoning and slows their movement by 20%.

Drains oxygen from the victim, the effect increasing over time.

It is cured with the .

Unable to kill huge monsters like Molochs and Matriarchs, burns 100 of their vitalitycitation needed, oxygen drain being ignored.

(+2/s)*(+7/s — +15/s)* 2 Sulphuric AcidDeusizine x2 90 58 585-715 (3)*
Sufforin Inflicts victim with Sufforin Poisoning.

Has no effects initially. At 30 strength the screen starts to blur heavily. At 90 strength the the victim loses vitality, losing 100 vitality at 100. This is lethal to most humans.

It is cured with the .

Huge monsters like Molochs and Matriarchs are immune.

(+2/s)* 2 Sulphuric AcidFlash Powder 90 60 180-220 (3)*
Cyanide Inflicts victim with Cyanide Poisoning and slows their movement by 20%.

Movement penalty, screen distortion and blur increase over time.

At 40 strength the victim start losing up to 70 Vitality.

At 70 strength the victim is stunned and vitality loss starts increasing to 100. This is lethal to most humans.

It is cured with the .

Able to stun huge monsters like Molochs and Matriarchs, burns 100 of their vitality.

(+1/s)*(at 70)* 2 Chloral HydrateSodium 90 54 180-220 (3)*
Radiotoxin Inflicts victim with Radiation Sickness, which causes Burns until cured.

Applies half the radiation sickness when fired from a Syringe Gun.

It is cured with .

Able to kill huge monsters like Molochs and Matriarchs.

(+8/s)* (+4/s)*
(+0.025/s — 0.1/s)*
2 6 ThoriumUranium 90 56 180-220 (3)*
Deliriumine Inflicts victim with Deliriumine Poisoning, increasing Psychosis strength over time.

Deliriumine is a non-lethal poison.

It is cured with the .

(+1/s)*(+1/s)* 2 Dementonite Bar 90 50 225-275 (3)*
Paralyzant Inflicts victim with Paralysis, gradually slows their movement to 90%.

The affliction strength and movement penalty increase over time, at 100 (100 seconds) the victim will be Stunned until treated.Paralyzant is a non-lethal poison.

It is cured with the .

Able to stun huge monsters like Molochs and Matriarchs.

(+1/s)*(at 100)* 2 Chloral HydrateParalyxis 56 40 315-385 (3)*

Barotrauma вылетает. В определенный или случайный момент. Решение

Играете вы себе, играете и тут — бац! — все гаснет, и вот уже перед вами рабочий стол без какого-либо намека на игру. Почему так происходит? Для решения проблемы стоит попробовать разобраться, какой характер имеет проблема.

Если вылет происходит в случайный момент времени без какой-то закономерности, то с вероятностью в 99% можно сказать, что это ошибка самой игры. В таком случае исправить что-то очень трудно, и лучше всего просто отложить Barotrauma в сторону и дождаться патча.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой. Кроме того, можно скачать сохранение Barotrauma в нашем файловом архиве и обойти место вылета.

Salvage Missions[]

Salvage Missions are relatively well-paid, tasking the player with finding and retrieving a specific item under the ocean, which is always marked on the Sonar. These Missions are only considered successful when the required item is inside the hull of the Submarine and the crew manages to reach a Location safely.

There are two Salvage Missions:

Salvaging An Artifact

Salvaging an artifact
Info
Target Artifacts
Reward 3,500 Marks

+10 RPOutpost+5 RPEuropa Coalition

The player is required to retrieve one of the five Alien Artifacts: Faraday Alien Artifact, Nasonov Alien Artifact, Psychosis Alien Artifact, Sky Alien Artifact, and Thermal Alien Artifact from an alien ruin or cave system and bring it back or to the next destination.

This can notably cause hassle for players — both in the form of the Fractal Guardians that can occasionally be found guarding the ruins, and the dangerous Thermal and Sky Alien Artifacts themselves.

On top of that, the Artifact can uncommonly be a Moloch instead of an Artifact, which the player is then required to kill to get their reward. MAY NOT BE ACTIVE

In Campaign, this Mission can only be unlocked in Colony, Habitation Outpost, both of which are adjacent to Research Outpost, Natural Formation, or Breeding Grounds, and Research Outpost.

There are two variations of this Mission:

Cave

The required Artifact is located either on the surface layers or within the cracks of Europa’s icy crust.

  • Faraday Alien Artifact:
  • Nasonov Alien Artifact:
  • Psychosis Alien Artifact:
  • Thermal Alien Artifact:

Ruins

The required Artifact is kept within an Artifact Holder inside the Alien Ruins.

  • Faraday Alien Artifact:
  • Nasonov Alien Artifact:
  • Psychosis Alien Artifact:
  • Sky Alien Artifact:
  • Thermal Alien Artifact:

Wreck Salvage

Wreck salvage
Info
Target Logbook
Reward 2,800 Marks

+5 RPOutpost+10 RPEuropa Coalition

The crew is tasked with locating the sunken Submarine and retrieving the captain’s Logbook. There may be more than a single Logbook inside the wreck, but the location of the correct Logbook containing the encrypted transmission will be marked on the Sonar screen. Bringing the wrong Logbook containing normal Messages doesn’t count towards the success of the Mission.

The crew will be required to enter and search the sunken Submarine for the Logbook, which will require a Diving Suit to prevent death from and a Crowbar or a Plasma Cutter to gain entry. The sunken Submarine will also contain other resources which can be salvaged and used by the crew. It is advised to bring a weapon when entering the sunken vessel as Husks and other Creatures can spawn.

However, on higher difficulty, it is more likely for the sunken Submarine to be infested by the Thalamus instead, an intelligent organism capable of exerting some degree of control over the systems of the submarine it’s inhabiting. The Leucocytes are a common presence in this scenario. Certain precautions must be taken when approaching this type of wreck.

In Campaign, this Mission can be unlocked in non-Mining Outpost types not adjacent to Breeding Grounds.

The crew may be sent to one of the five possible sunken Submarines: Berilia, Dugong, Hemulen, Kastrull, and an unnamed wreck.

Basic Chemicals[]

Chemicals mostly used to craft other, more advanced chemicals.

Chemical Description Usage Acquiring Store
Afflictions Max Stack Duration (Seconds) Level Source(s)
Alien Blood Treats Bloodloss, can also be used to craft Blood Pack. Causes Psychosis. (-8/s | -4/s)*(+3/s | +5/s)* 8 15 40 Crawler Golden Hammerhead Hammerhead Mudraptor Egg 144 (1)*
Opium Mainly used to craft , but can also treat Internal Damage and Burns on its own while causing oxygen deprivation. (-4/s | -2/s)*(-4/s | -2/s)*(+3.5/s | +6/s)*(+1/s | +3/s)*(+1.75/s | +3/s)*(-3/s)* 8 5 15 Aquatic Poppy 36-40 (3)*
Broad-spectrum Antibiotics Treats Husk Infection if used before it is fully developed and gives Husk Infection Resistance, while dealing Internal Damage. Treats 30% infection per use.

Can also be used to craft Antibiotic Glue and .

(-0.5/s | -0.25/s)* (Not a husk)(600 | 300)* (450)*
(+0.55/s | +1/s)* (+0.252/s)*
8 60 25 Slime Bacteria 36-40 (3)*
Stabilozine Reduces poison afflictions over time.

Poisons include: , , , , , , , ,

Also used to craft more advanced and

Poisoning (-1/s | -0.5/s)* 8 30 20 Swim Bladder 36-40 (3)*
Ethanol Used to craft and .Also used as a cleaning agent for the Sprayer.

On its own it makes the user Drunk and increases their Psychosis Resistance.

(+2/s)*(+600)*(+1/s)* 8 10 | 1020 | 20 N/A Sea Yeast Shroom 54-66 (5)*
Hallucinogenic Bufotoxin Treats Paralysis, but much weaker compared to Anaparalyzant. Causes Psychosis. (-1/s)*(+1/s)* 8 20 N/A Psilotoad N/A
Adrenaline Used to craft , has no effect on its own. N/A 8 N/A N/A Adrenaline Gland 54 (2)*
Sulphuric Acid Used to craft and , causes Burns over time if used on its own. (+3/s)* 8 5 N/A Sulphurite Shard 72 (2)*

Команды консоли Barotrauma — Отладка

В игре

autoitemplacerdebug: отладочная информация для автоматического размещения элементов
calculatehashes : MD5-хэши файлов.
checkcrafting: Проверяет создание предметов и рецепты
debugai: режим отладки AI
debugdraw: режим отладки отрисовки
disablecrewai: отключает членов экипажа ИИ
disableenemyai: отключает ИИ врагов.
dumpentitytexts : описания каждого префаба сущности
dumpeventtexts : каждый файл событий
dumptexts : указанный файл .xml в файл .txt.
editcharacters: редактор персонажей
editevents: редактор событий
editlevels: редактор уровней
editparticles: редактор частиц
editsprites: редактор спрайтов
editsubs: редактор подводных лодок
enablecrewai: позволяет членам экипажа ИИ
enableenemyai: включает врагов ИИ.
eventmanager: главный менеджер событий
findentityids : entityID указанного объекта.
fpscounter: переключает FPS
game: просмотр игры
gender [Male/Female/None]: переключение пола
head : спрайт головы
hudlayoutdebugdraw: Включает режим отладки отрисовки HUD
interactdebugdraw: переключает режим отладки отрисовки взаимодействия элементов
itemlist/items: все префабы предметов
jointscale : масштабирование сустава для персонажа
limbscale : масштабирование конечностей персонажа
listtasks: все асинхронные задачи
loadtexts : текст из файла .txt в .xml.
loadwearable : выберите определенную загрузку задания
lock: заблокировать движение (основная подводная лодка)
lockx: для блокировки движения (основная подводная лодка) x (влево / вправо)
locky: заблокировать движение (основная подводная лодка) y (направление вверх / вниз)
mainmenu/menu: Главное меню
messagebox [default/in-game]: создает окно сообщения
race : устанавливает расу
ragdoll : тряпичная кукла персонаж
ragdollscale : для определения масштаба ragdoll
recreateragdoll : воссоздать тряпичную куклу
reloadwearables : перезагружает спрайты всех конечностей и одежды.
resetragdoll : сбросить ragdoll
showperf: Включает статистику HUD
showseed: семена текущего уровня
spawnsub : создать субмарину
starttraitormissionimmediately: чтобы пропустить задержку миссии предателя
toggleaitargets: переключает видимость целей ИИ.
togglehud: переключает нижние элементы HUD
toggleitemhighlights: эффект выделения элемента
toggleupperhud: переключает верхние элементы HUD
triggerevent : случайное событие
updatetextfile [sourcefile.txt/.xml] [destinationfile.txt/.xml]:
verboselogging: переключает ведение подробного журнала

Сеть

netstats: Статистика сети
simulatedduplicateschance : имитирует дублирование пакетов в сетевых сообщениях.
simulatedlatency : имитирует задержку в сетевых сообщениях.
simulatedloss : имитирует потерю пакетов в сетевых сообщениях.
steamnetdebug: Включает Steamworks

Medicines[]

See also: Medical Items

Chemicals used to treat and cure different types of negative Afflictions.

Chemical Description Usage Crafting Store
Afflictions Max Stack Duration (Seconds) Level Components Craft time (seconds) Level
Pomegrenade Extract Treats Internal Damage and Burns. Reduces ability to breathe momentarily.

Can cause unconsciousness or even death if multiple doses are taken in quick succession.

(+25 | +25)*(-0.25/s | -0.125/s)* (-0.025/s)*
(-0.25/s | -0.125/s)* (-0.025/s)*
8 25 20 Pomegrenade x5 15 20 72-96 (2)*
Morphine Treats Internal Damage and Burns, can cause overdose if taken too quickly.

Can also be used to craft and .

(-5/s | -2.5/s)*(-5/s | -2.5/s)*(+2/s | +3/s)*(+0.5/s | +2.5/s)*(+1/s | +2/s)*(-3/s)* 8 10 30 Opium x2 30 18 75-100 (5)*
Fentanyl Treats Internal Damage and Burns, can easily cause overdose if taken too quickly.

Can also be used to craft and .

(-15/s | -10/s)*(-15/s | -10/s)*(+6/s | +8/s)*(+1.5/s | +6/s)*(+4.5/s | +6/s)*(-20/s)* 8 5 72 MorphineAdrenalineEthanol 45 50 225-250 (3)*
Deusizine A highly potent stimulant effective in the treatment of internal damage, oxygen deprivation and, to a lesser extent, blood loss. Produces mild burns as a side effect.

Also used for crafting .

(-3/s | -2/s)*(+0.125/s | +0.5/s)* (+1.5/s)*
(-1.5/s | -1/s)* (-0.75/s)*
(-3/s | -1.5/s)*
8 30 72 Antibiotic GlueFentanylLiquid Oxygenite 60 70 450 (1)*
Naloxone Treats Opiate Withdrawal, Addiction and Overdose. (-2/s | -1/s)*(-2/s | -1/s)*(-2/s | -1/s)*(0 | +1/s)* 8 30 39 MorphineStabilozine 30 23 144-176 (5)*
Haloperidol Cures Psychosis, if the user has a high enough skill. (-100/s | -25/s)* 8 1 37 LithiumCarbonChlorine 30 21 117-143 (5)*
Liquid Oxygenite Treats oxygen deprivation over time, while causing Organ Damage. (-1.65/s)*(+0.5/s | +1.5/s)* 2 | 1 60 72 Oxygenite Shard(deconstruction) 20 N/A 72 (2)*

Crew Management

The Crew Management is a Human Resources department where players can manage their crew by looking over the current crew members and the available hireable people. The person in charge of this service is identified as a Watchman by their Watchman Clothes and the Human icon above them.

They possess a Diving Mask and a loaded Revolver, which isn’t just for show. Their station is the section with the Notice Board, a long Bench, and an Office Window.

Usually, the kinds of crew members for hire are random in any Outposts, but depending on its type, the chances for each profession’s availability vary.

Job Commonness
Colony Habitation Outpost Military Outpost Mining Outpost Research Outpost
Assistant 10 10 2 3 3
Engineer 3 3 2 5 5
Mechanic 3 3 2 5 5
Medical Doctor 1 1 2 3
Security Officer 1 1 10 1
Captain 1 1 3 1

The prices for hiring crewmates aren’t affected by the RP, but only proportional to their total levels across all skills, meaning the higher their skills combined are, the more expensive it is to hire them. Selected personnel is shown in the Pending Hires box. After validating hires, the newly hired personnel will join the crew when they leave the Outpost.

Players also have the option to fire crew members, effectively removing them from the crew permanently. During expeditions, players can also permanently lose crew members if they happen to die before reaching the next destination. It is also possible to hire people (bots) in Multiplayer Campaign.

Factions

Factions are groups and organizations throughout Europa operating independently, each with their own agenda and isn’t too fond of one another, so aligning with any Factions during specific Events may damage the crew’s RP with the others. There are 4 active Factions in Europa:

Europa Coalition (15 RP)

The autocratic de facto superpower of Europa, with a distributed bureaucracy and an iron grip on the resources, manufacturing and power within Europan society.

The autocratic de facto superpower of Europa, with a distributed bureaucracy and an iron grip on the resources, manufacturing and power within Europan society. They rule by fear, and have the reputation for shutting disobedient colonies and outposts out of the supply loop, or simply subjugating them by direct force. Their motivation is ultimately to preserve humanity, but at any cost, and preferably with the status quo left intact.

The Europa Coalition started off as a trade and cooperation agreement between the two largest Europan settlements and a handful of private paramilitary groups, but gradually grew to become what is essentially the Europan government. Many Europan outposts don’t recognize the Coalition’s authority, although it is still powerful enough that few dare to openly oppose it. There are groups such as the Jovian Separatists who do fight against it, aiming to bring it down and create a more democratic society.

This is the crew’s employer, as shown during the beginning of the Campaign.

Jovian Separatists (-10 RP)

A small, underground organization seeking a more democratic society by any means, from petty resistance to full-blown terrorism.

A small, underground organization seeking a more democratic society by any means, from petty resistance to full-blown terrorism, all with the end goal of disrupting the ability of the Europa Coalition to function, and to undermine its authority.

The Church of Husk (-5 RP)

A religious group that seeks "communion" with the husk parasite in order to usher in a new kind of humanity, one more capable of surviving in this harsh environment.

A mysterious and outlawed religious group with a transhumanist twist, they seek «communion» with the husk parasite in order to usher in a new kind of humanity, one more capable of surviving in this harsh environment, more in tune with the local ecosystem, and devoid of pride, hatred, fear, or complex thought. Hated equally by the Europa Coalition and the Jovian separatists.

Children of The Honkmother (-5 RP)

The Honkmother's children are an unorganized lot who simply heed the call of the bikehorn.

Every once in a while, these minstrels, fools and clowns attempt to form unions, and names like Europan Jesters’ Association pop up. In truth, the Honkmother’s children are a less-than-organized lot who simply heed the call of the bikehorn.

Shipyard

Main article: Shipyard

Buying and exchanging submarines, plus upgrading and maintaining them are the services the Shipyard provides for the crew’s vessel. As the player progresses through the Campaign, so should their sub, especially if they have to start out with their Dugong, a barely armed rustbucket, and the Shipyard’s services can help with bettering its hulls and devices. Or the player can outright purchase a much bigger, tougher, and more advanced sub in place of the old tin can, provided they have the funds for any of the above.

The Shipyard comprises 2 sectors that either share the same area or are practically next to each other, the Maintenance bay sector where new Submarines can be purchased and the Reactor sector that provides Upgrades to the currently selected sub.

The Maintenance bay is run by the Mechanic with the Sub icon above them and the Reactor sector is run by the engineering crew chief with the Upgrade icon above them.

Reputation

The Reputation (RP) system affects how Outposts and Factions relate to the crew. High RP can allow for discounts for supplies or unlock special Events and its outcomes, while low RP may turn Outposts hostile towards the players. RP has no influence over the price of Shipyard’s subs and hiring crewmates from Crew Management.

Each Outpost has a randomized initial RP, ranging from -10 RP to 10 RP, while all Factions have their unique fixed initial RP. There are many ways to boost or diminish the RP of each Outpost and Faction, as straightforward as completing assigned Missions or simply being violent towards the residents in the area and making the wrong decisions during some Outpost Events.

Items inside any Outpost containers are marked with a red hand symbol, indicating they’re the properties of the Outpost dwellers; therefore grabbing hold of them is considered theft, decreasing the Outpost’s RP by 1, unless the culprit manages to snatch the items outside people’s line of sight. As of v0.10.5.0, using the fire extinguisher of an Outpost is no longer considered theft when there’s a fire nearby.

An Outpost’s RP can reach the highest at 100, and the lowest at -100. However, at -81 RP and beyond, every single individual in the Outpost will become more than just verbally hostile. Those without a weapon will flee from the sight of the threat (the player), and those who are armed, mainly the security guards, will actively hunt down and attack every crew member until they either die or run back to the sub. Needless to say, this effectively prevents the crew from doing any sorts of business with the people of the Outpost.

Barotrauma (Русская версия)

В игре Barotrauma вы будете управлять подводной лодкой, плавая в подземном океане на спутнике Юпитера под названием Европа. Ваша главная задача – заработать как можно больше. На заработанные деньги вы сможете нанимать экипаж и покупать различные необходимые элементы. Причем весь интерес Barotrauma раскрывается в многопользовательской игре, в управлении лодкой со своими друзьями. Конечно же, из-за неадекватности сокомандного может быть убит весь интерес прохождения.Barotrauma – кооперативный 2D-симулятор на выживание, события которого разворачиваются в недалеком будущем. В это время обитаемых мест на Земле стало значительно меньше и человечество отправилось на Европу, один из спутников Юпитера, где под ледяным покровом можно найти участки, пригодные для жизни. Вам предстоит управлять подводной лодкой в недрах инопланетного океана, действуя сообща с командой ради выживания.На одной лодке сможет находиться одновременно до шестнадцати человек. Задача команды – поддерживать субмарину в рабочем состоянии, латая пробоины после битв с монстрами и контролируя системы жизнеобеспечения. Barotrauma может похвастаться процедурно генерируемыми уровнями, различными областями для исследования, случайными событиями и увлекательными заданиями.Barotrauma — многопользовательский 2D-симулятор подлодки в жанре survival horror. На его создание повлияли такие игры, как FTL: Faster Than Light, RimWorld, Dwarf Fortress и Space Station 13. Эта научно-фантастическая игра — сочетание физики «тряпичной куклы», инопланетных монстров, обитающих под водой, командной работы и всепоглощающего страха. В не очень далеком будущем люди отправились на спутник Юпитера. Его радиоактивная поверхность покрыта льдами, так что жизнь существует лишь в океане. Путешествуйте по суровому подводному миру и узнайте, что скрывается в глубинах Европы. Будьте внимательны: опасность в Barotrauma подкрадывается незаметно.В Barotrauma множество способов весело провести время, но столько же — умереть. Работайте вместе со своей командой, чтобы достичь целей, или приготовьтесь к измене, если на борту есть предатель. Играйте вместе с друзьями, незнакомцами или злейшими врагами. Путешествуйте под водой, выполняйте миссии последних представителей человечества, исследуйте руины инопланетной цивилизации, сражайтесь с монстрами или бегите от них. Управляйте сложными бортовыми системами вроде сонара, ядерного реактора, оружия, двигателей и насосов. Общение играет первостепенную роль! Наладьте сложную бортовую проводку, комплексную систему изготовления и медотсек. С помощью встроенных редакторов создавайте собственные подлодки и монстров, способных конкурировать с обычными. Вы даже можете проникнуть в наш программный код и все изменить.Ключевые особенности игрыBarotrauma (Русская версия):- Лучше играть в сетевом режиме — соберите от 2 до 16 игроков на подлодке. Количество игроков можно увеличить за счет ботов. Однопользовательский режим также доступен и далее будет развиваться.- 6 классов игроков с разными навыками и задачами: капитан, инженер, механик, врач, офицер службы безопасности и помощник.- Карта и миссии, созданные с помощью процедурной генерации, а также несколько игровых режимов заставят вас проходить эту игру снова и снова.- Встроенные редакторы подлодки, персонажа и процедурно генерируемой анимации. Находите моды и делитесь ими напрямую в мастерской Steam.- Все данные представлены в формате XML, а программный код выложен в общий доступ на GitHub.Минимальные системные требования игрыBarotrauma (Русская версия):- Требуются 64-разрядные процессор и операционная система- ОС: Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)- Процессор: 2.0 GHz- Оперативная память: 2 GB ОЗУ- Видеокарта: 128 MB Video Memory, Shader Model 2.0+- DirectX: Версии 11- Место на диске: 350 MB- Дополнительно: 64-bit operating system is required

Жанр: Выживание / Симулятор / ПлатформерЯзык интерфейса: Русский / Multi 12Инсталлятор. Версия игры: 0.14.9.1Размер: 739 МбСкачать с Облака:

Жанр: Платформер / Рогалик / Хорроры / Выживание

+58

Easter Bunny[]

Objective 1

Find a very special egg, possibly hidden in one of the vents.

TO DO: ‎
Obtain the small Mudraptor Egg in a randomized Loose Vent.

-> COMPLETED:

Objective 2

Find a safe place for the egg to grow, and feed it Saline.

TO DO: ‎
The Egg requires Saline x3 to fully grow. Once a Saline is put inside the Egg, do not hide it in the inventory or any other containers as the Egg becomes unholdable when reaching the next stage and turning to a Medium Mudraptor Egg, resulting in it falling out of the inventory or the container and anchoring itself on whichever surface it lands on. The Egg also significantly increases in scale when growing, so consider finding a concealed spot for it, away from prying eyes not only to avoid the Egg being found, but to also protect what’s about to burst out of it.

If the Egg gets destroyed, the Mission will be canceled.

-> COMPLETED:

Objective 3

See to it by any means that the mudraptor survives for at least 3 minutes. (The actual duration is 120s)

TO DO: ‎
After the Large Mudraptor Egg has fully grown, the Mudraptor comes forth. If the Egg has been kept in a secure and unfrequented place, there’s a chance the Mudraptor won’t cause too much of a ruckus for little precious time until it is inevitably discovered. Otherwise, let’s hope the crew’s skills and reflexes aren’t as good when dealing with such a threat for the next 2 minutes. Though not recommended, when the odds are low, try to disrupt those who hurt it like a good parent by any means, preferably without getting killed in the process.

If the Mudraptor is killed before the 2 minute mark, the Mission will be canceled.

=> MISSION SUCCESS:

Команды консоли Баротравмы — Модерация

ban : запретить персонажа
banendpoint [IP Address/SteamID]: запретить ip или steam id
banid : заблокировать идентификатор клиента
clientlist: Список игроков
givecommandperm [clientID/SteamID/character name/IP Address]: разрешение на использование консольных команд
giveperm [clientID/SteamID/character name/IP Address]: для предоставления разрешений
giverank [clientID/SteamID/character name/IP Address]: для присвоения ранга
kick : чтобы выгнать персонажа
kickid : удалить идентификатор
killdisconnecttimer : игроки-разъединители умирают через
mute : чтобы отключить звук персонажа
resetkarma : сбросить карму
revokecommandperm [clientID/SteamID/character name/IP Address]: удаляет разрешение игрока на использование консольных команд.
revokeperm [clientID/SteamID/character name/IP Address]: для удаления разрешений
setkarma : установить карму
showkarma: показать карму
showperm [clientID/SteamID/character name/IP Address]: для отображения разрешений
togglecharacternames: показывает имена над игроками
togglekarma: переключает карму
togglekarmatestmode: переключает режим проверки кармы
unban : разблокировать персонажа
unbanip : разблокировать ip
unmute : включить звук персонажа

Barotrauma читы

ballastflora infect: заражает случайную помпу
ballastflora growthwarp : + скорость роста
enablecheats: для включения читов
explosion : создает взрыв
fire: создает огонь в том месте, где вы указываете
fixwalls/fixhulls: заполнить все стены
fixitems: восстановить все элементы
freecam: бесплатная камера
giveaffliction : недуг для персонажа
godmode: режим бога
godmode_mainsub: божественный узел для главной подводной лодки
heal : лечить персонажа
killmonsters: убить монстров всех уровней
lighting: переключает освещение
los: Переключить окклюзию линии прямой видимости
oxygen/air: кислород в каждой комнате 100%
power: для всех ядерных реакторов
respawnnow: вызвать возрождение
revive : оживить персонажа
setclientcharacter : дает контроль над персонажем
setskill [all/indentifier] [max/level] : для установки навыков
spawn [creaturename/jobname] [near/inside/outside/cursor]: для создания существ
spawnitem [item name/identifier] [cursor/inventory/cargo/random/]: для создания предметов
teleportcharacter : в позицию курсора
teleportsub [start/end/cursor]: телепортировать подводную лодку в позицию курсора
upgradeitem : для улучшения предметов
water: переключает воду, щелкните левой кнопкой мыши> добавляет, щелкните правой кнопкой мыши> сливает