Army of two: the 40th day

Germany Repelled on Two Fronts

WATCH: The Lasting Impact of War

After storming across Europe in the first three years of the war, overextended Axis forces were put on the defensive after the Soviet Red Army rebuffed them in the brutal Battle of Stalingrad, which lasted from August 1942 to February 1943. The fierce battle for the city named after Soviet dictator Joseph Stalin resulted in nearly two million casualties, including the deaths of tens of thousands of Stalingrad residents.

As Soviet troops began to advance on the Eastern Front, the Western Allies invaded Sicily and southern Italy, causing the fall of Italian dictator Benito Mussolini’s government in July 1943. The Allies then opened a Western Front with the amphibious D-Day invasion of Normandy on June 6, 1944. After gaining a foothold in northern France, Allied troops liberated Paris on August 25 followed by Brussels less than two weeks later.

READ MORE: 8 Things You Should Know About WWII’s Eastern Front

Символы

  • Тайсон Риос — Тайсон Риос первоначально работал наемником в частном военном подрядчике SSC (Security and Strategy Corporation) со своим давним партнером Эллиотом Салемом. Позже они покинули SSC, чтобы сформировать собственную частную военную фирму под названием TWO (Tactical Worldwide Operations). Боевая жизнь Риоса в конечном итоге трагически оборвалась из-за взрыва автомобиля, который привел к тяжелой травме левой ноги и предполагаемой смерти Салема. Не имея возможности продолжать работу в полевых условиях, Риос командует ДВУМЯ оперативниками в качестве руководителя.
  • Эллиот Салем — Эллиот Салем вместе со своим давним партнером Тайсоном Риосом первоначально работали наемниками у частного военного подрядчика SSC ​​(Security and Strategy Corporation), а затем основали TWO (Tactical Worldwide Operations). Его действия появляются по выбору в « Армии двух: 40-й день» ; концовка выбрана у Ионы и является каноном для Army of Two: The Devil’s Cartel . Салем сошел с ума после того, как, казалось бы, смертельный инцидент заставил его напарника и двух других ДВУХ оперативников, Альфа и Браво, бросить его, чтобы спасти заложницу Фиону. Это заставило его стать злодеем вместе со своим боссом Баутистой в Картеле Дьявола .
  • Альфа — один из двух игровых персонажей в Army of Two: The Devil’s Cartel . Его имя не раскрывается, чтобы игрок мог «немного больше спроецировать себя на персонажа». Альфа считается фактическим лидером пары, так как часто именно он придумывает идеи и планы сражений. Он также держит своего вспыльчивого напарника Браво под контролем в сложных ситуациях и изо всех сил старается направить его в правильном направлении, чтобы завершить миссию.
  • Браво — еще один игровой персонаж в Army of Two: The Devil’s Cartel . Его имя не раскрывается, чтобы игрок мог «немного больше спроецировать себя на персонажа». В то время как Альфа сосредоточен, спокоен и собран в бою, Браво — полная противоположность: он воодушевлен, крепок и всегда готов к бою. Кроме того, он в основном забавный и умный комик, который любит шутить и подшучивать (особенно над Альфой).

Вооружение и снаряжение

Кастомизация оружия

Преобладающая особенность — это возможность настраивать оружие, используя деньги, которые зарабатываются за убийство врагов и выполнение заданий. Официальный блог Army of Two описал это как «как в Lego with Guns каждая часть вашего оружия настраивается и взаимозаменяема с частями другого оружия». Изменения в оружии касаются не только внешнего вида, но также влияют на характеристики и количество вызываемого им агро. Некоторые характеристики оружия, которые можно изменить, — это управляемость, точность, боезапас, агро и мощность.

Конкурс дизайна оружия

В рамках «40-го дня» проводился конкурс на создание оружия, ориентированный на сообщества . Конкурс призвал фанатов и энтузиастов из Северной Америки, Италии, Франции и Великобритании представить изображение и краткое описание созданного ими оружия. Два дизайна оружия (один из североамериканских и один из европейских) были выбраны в качестве победителей и появятся в игре для тех игроков, у которых на игровой консоли есть сохраненная игра из оригинальной Army of Two .

Победившие работы были выбраны 6 августа 2009 года. Победителями стали винтовка AS-KR1 «The Ass Kicker» (представленная ) и снайперская гранатомет «Grand Pinger» (представленная Uberblargh).

Сюжет

После создания Trans World Operations (TWO) частные военные подрядчики Тайсон Риос и Эллиот Салем направляются в Шанхай, где им поручают встретиться со своим контактным лицом, JB. Он ведет двоих в переулок, чтобы собрать их снаряжение и оружие, прежде чем приступить к установке радиомаяков в стратегических точках Шанхая. После установки последнего маяка и встречи с чрезмерно усердными охранниками они перегруппировываются на крыше здания.

Хендлер Элис Мюррей по рации сообщает им, что они получат дополнительные деньги за увольнение JB; Риос и Салем могут либо убить его, либо солгать Алисе о его побеге. Следуя судьбе Джей Би, Шанхай подвергается нападению, опустошающему город. Риос и Салем едва покидают здание и сталкиваются с наемниками Инициативы 40-го дня, пытающимися их убить. Им удается связаться с Алисой, которая сообщает им, что она жива, но заперта в консульстве Южной Африки. Они направляются в консульство, отправляя группы наемников, а также встречают гражданских заложников, которых либо спасают, либо оставляют. В консульстве Риос и Салем обнаруживают, что Алиса находится в заложниках в офисе. Освободив ее, трое пробиваются в главный зал, где разбившийся вертолет позволяет им сбежать в подземные туннели.

Риос и Салем проходят через туннели и шоссе, спасая заложников и сражаясь с помощью наемников. Им удается добраться до Шанхайского зоопарка, где они встречают наемников и руководствуются сотрудниками зоопарка.

После выхода из зоопарка с Риосом и Салемом связывается Алиса, которой удалось добраться до безопасного места, и приказывает им найти вышку связи, чтобы просить о помощи. Риос и Салем борются через крыши, чтобы добраться до коммуникационной башни, но они находят только пустую комнату. Они решают продолжить поиски и прыгают на соседний балкон, но он внезапно уступает дорогу, и Салем падает на землю и теряет сознание. Салем просыпается через 24 часа в больнице, где их встречает доктор Ву, который просит их помочь в эвакуации пациентов. Риос и Салем защищают больницу от наемников, прежде чем отправиться в ближайший торговый центр.

В торговом центре пара находится в плену, пока не будет освобождена наемником по имени Брезнев, который затем инструктирует Риоса и Салема заложить бомбы, чтобы нарушить работу центра связи наемников. Эти двое успешно закладывают бомбы и расходятся с Брезневым. Выйдя из торгового центра, Алиса связывается с парой, говоря, что у нее есть вертолет, чтобы их вытащить. Несмотря на их усилия по уничтожению обороняющихся зенитных орудий, эвакуационный вертолет сбит и уничтожен, а Алиса считается мертвой.

Когда Риос и Салем отдыхают в бункере, они понимают, что не смогут сбежать, и вместо этого решают отомстить Инициативе 40-го дня, убив своего лидера, Джона Уэйда. Им удается отследить его до сильно укрепленного храма, и пара борется через него, пока не достигает внутреннего святилища, наконец встречаясь с Ионой. Затем Иона оправдывает свои действия насильственным социальным экспериментом, направленным на то, чтобы заставить мир отвернуться от разрушающего его морального разложения, при этом он держит в руках устройство, которое, как он утверждает, является спусковым крючком для ядерной бомбы, расположенной в глубине города.

Он предлагает Риосу и Салему выбор совершить «акт жертвоприношения», заставив одного из них выстрелить в другого, или выбрать убить его и его силы вторжения, которые взорвут бомбу, убив 7 миллионов человек. Независимо от сделанного выбора, Иона говорит, что бомба была подделкой. Убийство напарника завершает игру эпилогом, в котором оставшийся в живых напарник оплакивает жизнь своего друга, в то время как «Убийство Ионы» завершает игру эпилогом, в котором он размышляет о своих мотивах, когда силы ООН начинают двигаться в город.

Weaponry and Equipment[]

Weapon Customization

A predominant feature in the Army of Two series is the ability to customize weapons using money that is earned in-game. As the official Army of Two blog describes it, «it’s like Lego with Guns every part of your weapon is customizable and interchangeable with parts from other weapons.” The changes to weapons are not only for appearance, but also affect the performance and the amount of aggro that they generate. Some weapon characteristics that can be changed are handling, accuracy, ammunition capacity, and power.
Rios and Salem wear ballistic masks as part of their combat gear. By logging into the Army of Two: The 40th Day website, the player can create custom designs that appear on their masks in both single and multiplayer.

Weapon Design Contest

Like for the original Army of Two, a community-oriented weapons design contest was run for Army of Two: The 40th Day. The contest challenged fans and enthusiasts from North America, Italy, France, and the UK to submit an image and brief description of a weapon that they designed. Two weapon designs were chosen as winners and will appear in the game for those players who have a saved game present on their game console from the original Army of Two. The winning entries were chosen on August 6, 2009. The winning entries were the AS-KR1 «The Ass Kicker» Rifle (submitted by the AngryJoeShow) and the «Grand Pinger» Sniper Launcher (submitted by Uberblargh).
.

Secondary[]

Pistols

Type 77 : Given at the start. Very weak, takes many shots to kill. Small magazine and low power makes this a terrible choice.

Desert Eagle .44 : 12 round mag. Decapitates foes in one shot, unless they are utilizing a helmet, then it takes two. Very useful against Shotgun Heavies, Gatling Superheavies, and Grenadier Superhevies.

G18 : Machine pistol, fully automatic. Weak, but automatic fire makes up for it. Burns though reserve ammo rapidly. Use as backup only. Can only be unlocked by having all good morality choices(Press A/X to kill, B/O to spare type choices) from the start of the story until the start of the Hospital, in the Armory. You will be notified if you have or have not had all good choices once at the Armory.

Nazi ideology and Lebensraum

Hitler exploited the Treaty of Versailles and the dents in German pride that it and defeat in war had created by instilling a renewed sense of (extreme) national pride.

This was predicated in part by ‘us and them’ rhetoric that identified the German nation with Aryan supremacy over all other races, amongst whom particular disdain was reserved for the Slavic, Romany and Jewish ‘Untermenschen’. This would have dire consequences throughout the years of Nazi hegemony, as they sought a ‘final solution’ to the ‘Jewish question’.

The Nuremburg Rallies were used to whip up nationalist fervour by the Nazis

As early as 1925, through the publication of Mein Kampf, Hitler had outlined an intention to unite Germans across Europe in a reconstituted territory that included Austria, before securing vast tracts of land beyond this new Reich that would ensure self-sufficiency.

In May 1939 he explicitly referred to the oncoming war as being bound up with the pursuit of the ‘Lebensraum’ to the east, with this referring to the whole of Central Europe and Russia up to the Volga.

Atomic Bombing of Hiroshima and Nagasaki

A man wheels his bicycle thorough Hiroshima, days after the city was leveled by an atomic bomb blast, Japan. The view here is looking west-northwest, about 550 feet from where the bomb landed, known as X, on August 6, 1945. 

Even after the Allied victory in Europe, World War II continued to rage in the Pacific Theater. American forces had made a slow, but steady push toward Japan after turning the course of the war with victory at the June 1942 Battle of the Midway. The Battles of Iwo Jima and Okinawa in the winter and spring of 1945 were among the bloodiest of the war, and the American military projected that as many as 1 million casualties would accompany any invasion of the Japanese mainland.

Weeks after the first successful test of the atomic bomb occurred in Alamogordo, New Mexico, on July 16, 1945, President Harry Truman, who had ascended to the presidency less than four months earlier after the death of Franklin D. Roosevelt, authorized its use against Japan in the hopes of bringing a swift end to the war. On August 6, 1945, the American B-29 bomber Enola Gay dropped an atomic bomb on the manufacturing city of Hiroshima, immediately killing an estimated 80,000 people. Tens of thousands later died of radiation exposure. When Japan failed to immediately surrender after the bombing of Hiroshima, the United States detonated an even more powerful atomic bomb on Nagasaki three days later that killed 35,000 instantly and another 50,000 in its aftermath.

PHOTOS: Hiroshima and Nagasaki Before and After 

Primary[]

SMGs

Type 05 SMG: A weak, inaccurate SMG with a high rate of fire. Given at the start of the gam

e.

MP5: Weak but accurate SMG with low recoil. Produces less aggro than most weapons. Costs $15,000

P90: Average damage with low recoil and medium accuracy. Fixed magazine capacity to 50 rounds per mag. Unlocked in Chapter 2 Vertigo when sniping the guys who are holding hostages

TDV .45 SMG: A powerful SMG with average accuracy and high fire rate. Cost $35,000

Assault Rifles

G36C: All-purpose assault rifle. Given at game start. Places many shots on target easily. Used by many 40th Day mercs and can be found everywhere for use as a temporary weapon.

AK-47 : Hard-hitting assault rifle with low accuracy, slow fire rate and harsh recoil but decent handling. Cheapest assault rifle available. Cost: $1,100. Can be modified to reduce recoil to a medium level while maintaining power.

QBZ-03 : All round assault rifle with good damage and accuracy, but the incredibly fast fire rate makes it very easy to empty the magazine. Cost $12,000

M4 : All-purpose assault rifle. Average damage and very accurate, low/medium amount of recoil.

FELIN 2C : Highly Accurate but has average damage and handling but high fire rate. Unique weapon parts when in customisation.

SCAR-L: Highly accurate assault rifle with medium damage. High rate of fire. Initial rifle is extremely precise. Places most shots on target with greatest ease.

M416: All-purpose assault rifle. Very reliable, has medium Accuracy, Recoil, and high Power. Obtained by doing a bad morality choice early in the game, but is unlocked for purchase at the beginning of chapter 3. Very well rounded assault rifle.

AS-KR1: Unlocked by having a save game file from the previous Army of Two. The secondary weapon on this gun is a shotgun almost identical to the AA-12 due to same rate of fire and power. Can’t be upgraded, but fairly strong and has a built-in scope. Cost $300,000. Built for looks, not performance.

Shotguns

Masterkey Shotgun : Front mount weapon, can be attached to assault rifles and the MK 6 Grenade launcher. Cost $30,000

Remington 870MCS: Pump-action shotgun, high power. Costs $2,100

FSB Shotgun : Pump-action shotgun, high damage and fair amount of recoil. cost $15,000 Best with shield in front.

HM shotgun : Magazine-fed, able to upgrade ammo capacity. Low fire rate (semi-automatic), Medium to High damage and medium recoil. Can be unlocked by stealing the weapons in chapter 2 Murray

AA-12 : Initially comes with an 8 round magazine, though the 20-round magazine is highly recommendable as you will find yourself reloading far too often otherwise.. Fire rate of 300 rounds pr. minute (fully automatic), High damage and low recoil. Costs $50,000

Machineguns

M249 SAW : A powerful but inaccurate heavy machinegun. Has decent recoil and high rate of fire, can be reliable in most situations but burns through ammo quick and comes with an atrocious reload speed. Cost $22,500

Economic downturns

Economic downturn can always be relied upon to create conditions of civil, political and international unrest. Hyper-inflation hit Germany hard in 1923-4 and facilitated the early development of Hitler’s career.

Although recovery was experienced, the fragility of the Weimar Republic was exposed by the global crash that hit in 1929. The ensuing Great Depression in turn helped to create conditions, such as widespread unemployment, that facilitated the National Socialist Party’s fatal rise to prominence.

Depositors try desperately to remove their savings from the Savings Bank of Berlin on Mühlendamm Street, 13 July 1931

Germany Surrenders

Allied soldiers and others read copies of the Stars and Stripes military newspaper, belonging to the London Times, that announces Germany’s surrender in World War II, on May 7, 1945.

After the firebombing of Dresden and other German cities that killed tens of thousands of civilians, the Western Allies crossed the Rhine River and moved eastward toward Berlin. As they closed in on the capital, Allied troops discovered the horror of the Holocaust as they liberated concentration camps such as Bergen-Belsen and Dachau. With both fronts collapsing and defeat inevitable, Hitler committed suicide in his bunker deep below the Reich Chancellery on April 30, 1945.

Hitler’s successor, Grand Admiral Karl Dönitz, started peace negotiations and on May 7 authorized General Alfred Jodl to sign an unconditional surrender of all German forces to take effect the following day. Stalin, however, refused to accept the surrender agreement inked at the headquarters of U.S. General Dwight D. Eisenhower in Reims, France, and forced the Germans to sign another one the following day in Soviet-occupied Berlin.

READ MORE: The Shocking Liberation of Auschwitz: Soviets ‘Knew Nothing’ as They Approached

The Treaty of Versailles and the German desire for revenge

The railway carriage in which the 1918 armistice was signed was symbolically used again in 1940 when the French succumbed to German occupation.

German combatants had felt betrayed by the signing of the armistice at Compiègne on 11 November 1918 amidst domestic political unrest that was driven by a civilian context of war fatigue and hunger.

Some of the high-profile agitators at this time were left-wing Jews, which fuelled the conspiracy theory of a Jewish Bolshevik disloyalty that later gained so much traction as Hitler laid the psychological groundwork in preparing Germany for another war.

The devastating experience of the First World War left the victorious nations and their people desperate to avoid a repeat. At the insistence of the French, the terms of the Versailles Treaty were punitive in the extreme and left Germany destitute and its people feeling victimised.

James Rogers visits Esbjerg in Denmark to explore the history of Hitler’s Atlantic Wall.
Watch Now

Nationalistic Germans were therefore increasingly open to ideas posited by anyone who offered the chance of rectifying the Versailles humiliation.

Геймплей

Доступно оружие и улучшения, а также взаимозаменяемые улучшения между оружием, например добавление ствола одной штурмовой винтовки к другой. Опция «сутенерство» возвращается вместе с новыми схемами камуфляжа. Оружие теперь также можно получить от мертвых врагов, увеличивая арсенал игрока до четырех единиц оружия вместе с гранатами. Пули смогут пробивать более слабые материалы, такие как дерево и листовой металл. Определенное оружие и шкафчики с оружием можно открыть только в моменты морали. Части оружия можно получить в игре бесплатно, обыскивая бронированные ящики (которые запираются, как только враг, охраняющий их, обнаруживает присутствие игрока), спасая заложников или просто исследуя.

Новые типы тяжелых врагов отображаются в виде боссов . Они носят толстую броню и часто требуют особого метода атаки, чтобы победить, например, стрелять из баллончиков с газом или мешков с гранатами, которые они носят. Тяжелые враги несут такое оружие, как огнемет и пушка Гатлинга, которые игрок не может разблокировать, хотя их можно подобрать и временно использовать после победы над Пулеметчиком.

Кооперативная игра

40-й день расширяет и улучшает совместную игру, представленную в оригинальной игре. Игроки могут использовать кооперативные ходы в любое время. Игра позволяет игрокам сканировать врагов перед тем, как вступить с ними в бой, чтобы выработать определенную командную тактику. Например, игроки могут имитировать капитуляцию или настроить одновременные выстрелы снайпера. Это в дополнение к использованию агро в качестве механики для тактического поражения врагов в разгар боя.

Агро

Агро — это система, которая позволяет двум игрокам тактически контролировать цель атаки своего врага и, возможно, изменять исход перестрелки. Агро оценивается элементом HUD, который показывает, на каком игроке в данный момент сосредоточены вражеские персонажи. Выполняя агрессивные действия, такие как стрельба из оружия по врагам, игрок генерирует агро и, в свою очередь, заставляет врагов сосредотачивать больше внимания на этом игроке и меньше внимания на игроке с меньшим количеством агро. Пока у одного игрока есть агро, другой обычно игнорируется, и в результате он может свободно выполнять такие действия, как флангирование или снайперская стрельба. В 40-й день дополнительные неагрессивные действия могут повлиять на агро

Например, выполняя имитацию капитуляции, вражеские комбатанты сосредоточат все свое внимание на сдающемся игроке, позволяя другому совершить внезапную атаку. Некоторые неагрессивные действия также могут выполняться совместно.

Моменты нравственности

Пример того, как разыгрывается кат-сцена «Нравственность». Здесь Риос и Салем сталкиваются с охранником (невидимым), прежде чем достать штурмовые винтовки из стойки для винтовок. Вы можете видеть кнопки на экране, которые будут обозначать судьбу сцены и решения, которые принимают игроки.

В 40-м дне игроки вынуждены принимать моральные решения, влияющие на сюжет игры. В заранее определенных точках игры игрокам будет предоставлен выбор. Например, следует ли им украсть оружие из оружейного склада торгового центра или покинуть помещение. Решение — это не голосование между двумя игроками, вместо этого каждый игрок должен принять решение, в то время как другой игрок вынужден принять последствия этого решения, независимо от того, каковы были его предпочтения. Результатом и представлением этих моментов морали являются комические панели, созданные популярными художниками Крисом Бачало , Джейми Мендосой и Джоком .

Мультиплеер

Многопользовательская игра в The 40th Day включает в себя игру без регионов, соединение клиент-сервер и увеличенное количество участников.

40-й день по- прежнему ориентирован на совместный игровой процесс, требуя, чтобы игроки играли в партнерстве. Партнеры являются источником боеприпасов и могут оживить своего павшего товарища по команде. Есть четыре режима многопользовательской игры:

  • В кооперативном режиме Deathmatch команды из двух человек противостоят другим товарищам.
  • Контроль присуждает очки командам за захват и защиту случайно созданных точек.
  • В Warzone игроки сражаются за различные цели.
  • Извлечение — это игровой режим, в котором команды из четырех человек сражаются с волнами все более сильных врагов, чтобы очистить карту для извлечения.

Другие СМИ

Графический роман

«Армия двух: грязные деньги» , написанная Джоном Ней Рибером и иллюстрированная Брэндоном МакКинни, представляет собой графический роман 2008 года, в котором рассказывается о Риосе и Салеме через некоторые из их самых ранних миссий, совместно работая в качестве частных военных подрядчиков. Сюжет повествует о коррупции в компании, в которой они работают. Риос и Салем работают вместе, как «армия из двух человек», пытаясь выжить и раскрыть заговор внутри компании, в которой они работают.

Комикс

Мини-сериал из шести выпусков под названием Army of Two: Across the Border был выпущен в январе 2010 года компанией IDW Publishing и совпал с выпуском продолжения игры Army of Two: The 40th Day , события которой происходят между первой и второй игрой.

Фильм

В 2008 году появилось сообщение о том, что Universal Pictures приобрела права на экранизацию игры, ссылаясь на желание Universal «ускорить реализацию проекта до начала производства в 2009 году» и наняв Майкла Манна для написания сценария и постановки. Ничего не вышло, и проект закрыли.

Special[]

Sniper Rifles

SVD : Decent gas powered rifle. Given at game start.

M110 KAC : Decent Powered rifle with fair accuracy and average recoil. Costs $9,500. Base gun gets one shot kills in most parts of the body.

VSS : Built in Silencer-Barrel. Low recoil, Accurate but low to medium Damage. Costs $17,500.01

M107 : Strongest sniper you can unlock via game play. Boasting a .50 Caliber round, this gun can detach limbs, explode heads, and penetrate armor. Given by letting Chin get the sniper rifle in Chapter 4: A Room With A View.

Grand Pinger: Unlocked by having a save game file from the previous Army of Two. Sniper that can fire explosives.

Explosive’s

MK Grenade Launcher : six shot grenade launcher; about as powerful as a standard grenade. Costs $75,000

Diamond Encrusted Grenades : Same effect as same as standard grenade. Costs $100,000

RPG-7 : Powerful rocket launcher, most effective against super-heavies, cannot be modified except for the style. Costs $18,000

Pickup Only

Riot Shield : »Mobile Cover», very useful but takes damage and eventually will break. Can melee and charge with it.

Gatling Gun: Very heavy gun that requires some hard work and time to spin.

Flamethrower: Has a very short range, almost requires you to be on top of the enemy. Fire in quick bursts.

GenadeLanucher: Can be dropped by a Heavy Grenadier.

Shotgun: can be dropped by a Heavy armor With a shotgun.