Age of Empires Definitive Edition — механики игры

Кампании в Age of Empires: Definitive Edition

Весь одиночный контент 1997 года сохранился, речь идет о 4 базовых кампаниях за Египет, Грецию, Вавилон и Империю восходящего солнца Ямато. В состав Definitive Edition также вошло расширение Rise of Rome, а это еще несколько кампании, в каждой из которых есть набор довольно трудных заданий. Но и это еще не все, ведь создатели переиздания решили привнести в игру что-то свое.

Также в ней появились дополнительные кампании. Ярким примером такого нового контента является сюжетная линейка под названием «Царствование Хеттов». Если не разбираться в уже далеко не молодой игре и не помнить наизусть все ее кампании, то при первом знакомстве ее можно принять за ту, что была в оригинале. Это лучше всего характеризует подход разработчиков к реализации ремейка.

Всего в Age of Empires: Definitive Edition есть 10 кампаний, из них одна обучающая. Все брифинги озвучены и снабжены более качественными иллюстрациями, однако на этом серьезные изменения заканчиваются. И это хорошо, ведь задания в оригинале стали своеобразной классикой жанра RTS. В них уже успели наметиться основные «фишки» и типажи миссий.

Например, в одних миссиях нужно что-то построить, в других уничтожить базу оппонента, в третьих исследовать карту и найти что-либо, а в четвертых игра и вовсе начинает напоминать ролевую игру, когда нужно управлять одним «именным» юнитом и всеми силами пытаться его сохранить. Да, последний тип заданий был придуман отнюдь не Blizzard, ведь их StarCraft вышла лишь через год после AoE!

Age of Empires[]

Age of Empires

  • Tutorial Campaign: Ascent of Egypt (Egyptians, previously Ascent of Egypt Learning Campaign in Age of Empires)
  • Glory of Greece (Greeks)
  • Voices of Babylon (Babylonians)
  • Yamato Empire of the Rising Sun (Yamato)

Demo campaigns

  • Dawn of Civilization (Egyptians, beta only)
  • Reign of the Hittites (Hittites, officially added in the Definitive Edition)
  • Armies At War, A Combat Showcase (Egyptians)

The Rise of Rome

  • The Rise of Rome (Romans, previously Rise of Rome in The Rise of Rome)
  • Ave Caesar (Romans)
  • Imperium Romanum (Romans, Palmyrans, previously Pax Romana in The Rise of Rome)
  • Enemies of Rome (Carthaginians, Macedonians, Romans, Palmyrans)

Demo campaigns

First Punic War (Carthaginians, officially added in the Definitive Edition)

With the release of the Definitive Edition, both Reign of the Hittites and First Punic War campaigns were included officially.

AI player names[]

When playing a random map game against the computer, the player may encounter any of the following Malay AI characters:

  • Balaputra (بالاڤوترا): A Srivijayan emperor in the 9th century CE as well as the former head of the Sailendra dynasty. Before rising as an emperor though, he was the heir to the Ancient Mataram Kingdom, a Hindu-Buddha kingdom in Java back then, but was eventually forced to leave Java by the forces of Rakai Pikatan, a member of the rival Sanjaya Dynasty, who later founded the Medang Kingdom.
  • Dharmasetu (درماستو): An 8th century Srivijayan emperor. Under his reign, he successfully incorporated Pan Pan, a kingdom located in the north of the Malay Peninsula into Srivijayan sphere of influence before 775 AD.
  • Gajah Mada (ݢاجه مادا): Commander of Majapahit elite guard, the Bhayangkara. Then the Prime Minister of Majapahit, replacing Arya Tadah. He was well known for his Palapa Oath and expanding Majapahit territories across the Malay Archipelago. He was dismissed after the Bubat Tragedy.
  • Hayam Wuruk (هايم ووروک): A Javanese king from the Rajasa Dynasty and the fourth Majapahit emperor. Together with his prime minister Gajah Mada, he reigned the empire at the time of its greatest power.
  • Jayanegara (جايانݢارا): Prince of Kediri in 1295 reigned from 1309 to 1328, was a Javanese king and the second Majapahit emperor.
  • Parameswara (ڤاراميسوارا): The last king of Singapura. According to the Malay annals, he ruled Singapura from 1389 to 1398. The king fled the island kingdom after a Majapahit naval invasion in 1398 and founded his new stronghold on the mouth of Bertam river in 1402.
  • Raden Wijaya (رادن ويجاي): A Javanese king, the founder and the first Majapahit emperor and the son-in-law of the last Singhasari monarch, Kertanegara.
  • Samaratungga (ساماراتوڠݢ): The head of the Sailendra dynasty who ruled Central Java and Srivijaya in the 8th and the 9th century.
  • Sang Nila Utama (سڠ نيلا اوتام): A Srivijayan prince from Palembang said to have founded the Kingdom of Singapura in 1299.
  • Sultan Mansur Shah (سلطان منصور شه): The sixth Sultan of Malacca. He ruled Malacca from 1459 to 1477. He ascended the throne after the death of his father, Muzaffar Shah.
  • Sultan Muzaffar Shah (سلطان مظفر شه): The fifth Sultan of Malacca. He ruled from 1445 to 1459.

In-game dialogue language[]

In-game, Mayan units speak K’iche’, a Mayan language spoken in western Guatemala, and the language of the most prominent Mayan book, the Popol Vuh.

Villager
  • Select 1 Axike
  • Select 2 Atutz
  • Select 3 Chare/Chade
  • Select 4 Tabix
  • Task 1 Utz ca
  • Task 2 Axike
  • Task 3 Keri
  • Task 4 Chastimban
  • Build Axeyak — Builder
  • Chop Ecé — Axe (sounds like ashé)
  • Farm Kasamax — Farmer and Miner
  • Fish Karunel — Fisherman
  • Forage Molonel — Harvester
  • Hunt K’iäqanel — Hunter
  • Mine Kasamax — Farmer and Miner
  • Repair Koxonel — Repairer
  • Male Attack Kayaxé! — Attack! (not used)
Military
  • Select 1 Axike
  • Select 2 Chare/Chade
  • Select 3 Tabix
  • Move 1 Cha’ — say
  • Move 2 Chastimban
  • Move 3 Utz ca
  • Attack 1 Kayaxé! — Attack!
  • Attack 2 Cha!’ — Say!
  • Attack 3 Kokaya! — Attack!
Monk
  • Select 1 Axike
  • Select 2 Atutz
  • Select 3 Chare/chade
  • Select 4 Tabix
  • Move 1 Utz ca
  • Move 2 Cha’ — say
  • Move 3 Keri
  • Move 4 Chastimban
King
  • Select 1 Axike
  • Select 2 Atutz
  • Select 3
  • Select 4 Tabix
  • Move 1 Utz ca
  • Move 2 Cha’ — say
  • Move 3 Keri
  • Move 4 Chastimban

In-game dialogue language[]

Polish units in-game speak Polish (Polish: Język polski) with some archaic phrases. It is a Western Slavic language that belongs to the Lechitic family.

Villager
  • Select 1 Tak? – Yes?
  • Select 2 Witajcie — Welcome
  • Female Select 3 Gotowam jest— I’m ready (feminine, in modern Polish: Jestem gotowa)
  • Male Select 3 Gotów jestem — I’m ready (masculine, in modern Polish: Jestem gotowy)
  • Select 4 Rozkazania? – Your orders? (in modern Polish: Rozkazy?)
  • Task 1 Tak – Yes
  • Task 2 Pojmuję – I understand (in modern Polish: Rozumiem)
  • Task 3 Tak też uczynię – I’ll do it
  • Task 4 Natychmiast wykonam – I perform immediately
  • Female Build Jestem sprawiaczką — I’m a builder (feminine)
  • Male Build Sprawiacz — Builder (masculine, in modern Polish: Buduję/Budowniczy)
  • Chop Drwal — Lumberjack
  • Farm Zbieracz – Collector
  • Fish Rybitw – Fisherman (in modern Polish: Rybak)
  • Forage Zbieram — I gather
  • Hunt Łowię zwierzynę — I hunt game
  • Female Mine Jestem górniczką – I’m a miner (feminine)
  • Male Mine Jestem górnikiem – I’m a miner (masculine)
  • Repair Naprawiam – I’m repairing
Military
  • Select 1 Owszem – Correct/Right
  • Select 2 Do waszych usług — At Your Service
  • Select 3 Jakieś rozkazania? – Commands? (in modern Polish: Jakieś rozkazy?)
  • Move 1 Pojmuję was – I understand
  • Move 2 Dobrze, tak uczynię – Yes/Good, I’ll do it
  • Move 3 Tak, panie – Yes Lord
  • Attack 1 Atakujmy! — Attack!
  • Attack 2 Naprzód! – Foward!
  • Attack 3 Do broni! – To arms!
Monk
  • Select 1 Tak? – Yes?
  • Select 2 Przykazania, panie? — Your commands?
  • Select 3 Do usług – At Your Service
  • Select 4 W imię Boga – In the name of God
  • Move 1 Idę zatem – I am going
  • Move 2 Tak – Yes
  • Move 3 Oczywiście – Of course
  • Move 4 Natychmiast się tym zajmę – I’ll do it immediately
King
  • Select 1 Proszę waćpana – Yes «sir» (waćpan is archaic word and means «polite term of address among the nobility»)
  • Select 2 Czegóż chcecie, waszmości? – What do you want «sir»? (waszmość has similiar usage to «waćpan»)
  • Select 3 Czemuż mnie niepokoicie? – Why are you bothering me?
  • Select 4 Służę pomocą – I offer my help
  • Move 1 Uczynię jak prosicie – I will do what you’re asking me
  • Move 2 Z mojej łaski – By my grace
  • Move 3 Tak jak prosiliście – As you will
  • Move 4 Tak też uczynię – I will do it

Tactics[]

The Obuch is a cheap infantry similar in functionality to the Militia line, but with key differences: the Obuch has 20 more Hit points than the Two-Handed Swordsman, while the Elite Obuch has 25 more hit points than a Champion, and they have more armor than the Militia line, making the unit highly resilient. The Obuch, even in its Elite form, however, has less attack than a Two-Handed Swordsman and less Line of Sight. Despite having less attack, a fully upgraded Elite Obuch can defeat a fully upgraded Champion due to the durability of the Obuch, while the unit also tears the armor of the Champion with each attack.

The Obuch’s main strength is its ability to tear armor of units with each hit by –1/–1 (normal/pierce). Bonus armor classes such as the Cavalry armor of Cataphracts are unaffected. Armor can be reduced to a minimum of 0, so units with negative armor such as Battering Ram (-3/180) cannot lose further normal armor (but can still lose pierce armor). This effect is applied after the Obuch’s attack has inflicted damage to a unit. The armor loss is permanent until the unit is fully healed (by Monks or repairers). Upon reaching their maximum hit points, all lost armor is restored.

Notable uses include weakening units with heavy melee armor (such as Teutonic Knights, Boyars, Serjeants and Bulgarian Two-Handed Swordsmen with Bagains). In this role, the player should consider that Obuchs still lose againsts Teutonic Knights or Boyars in equal numbers, but not in equal resources spent; in the case of Serjeants or Bulgarian Two-Handed Swordsmen, Obuchs can be considered a hard counter just by itself. It can also also weaken units with strong pierce armor, such as Huskarls, Skirmishers, War Wagons, and Elephants Archers. In this case, a Polish player may pair the Obuch with archers, as in a way, the Obuch may be played as a counter to anti-archer/anti-building units. The Obuch can mitigate the usefulness of enemy Blacksmith armor upgrades; however, researching armor against Obuch’s still provides some value, unlike against the Leitis.

The Obuch shares typical infantry shortcomings: a slow movement speed and no ranged attack, making them vulnerable to archers (and gunpowder units), siege weaponry, and units with attack bonuses against them (Cataphract, Jaguar Warrior and Samurai). Heavy Cavalry Archers, Plumed Archers, Conquistadors and Mamelukes can be particularly deadly against Obuchs, possessing superior speed and range to kite effectively. Throwing Axemen and Gbetos are also effective, and Battle Elephants and War Elephants due to high hit points and the Poles’ lack of Halberdier.

Berserks are a soft counter to Obuchs, since they are fast and can automatically regenerate hit points (and lost armor at full health) after an engagement. Against Vikings, a Polish player may prefer investing into the Knight line instead.

When paired with other high attack units (such as an ally’s charging Coustilliers), Obuchs can enable devastating engagements.

Отличительные признаки серии в целом[править]

https://youtube.com/watch?v=0-_T7E360Zo%3F

()

Wololo!

На первый взгляд Age of Empires могла показаться обычной RTS «в стиле Warcraft». Строим рабочих в главном здании, отправляем их добывать ресурсы, строим здания, клепаем юнитов, побеждаем противника, который делал то же самое, но хуже. Первое впечатление было обманчивым. Уникальность игры была даже не в историческом сеттинге (такие тайтлы уже встречались, хоть и не настолько качественные). Главной ее фишкой было развитие по эпохам: мы начинаем в каменном веке, где не можем строить ничего, кроме самых базовых зданий и юнитов, затем развиваемся, переходя в следующую эпоху, после нее — еще в одну, и так далее. Всего эпох в каждой части четыре, и вы не получите доступа к самым мощным юнитам, зданиям и технологиям, пока не перейдете в четвертую.

Есть и некоторые другие общие признаки:

  • Ресурса в номерных частях четыре — пища, дерево, золото и камень.
    • Пища необходима для найма подавляющего большинства юнитов и перехода в следующие эпохи. Изначально добывается с домашнего скота, который нужно находить на карте, захватывать и пригонять к себе на базу, а также охотой на дичь, рыбалкой в море и собирательством с кустов. По мере развития основным источником пищи становятся фермы. Они, в отличие от всех прочих источников еды, неисчерпаемые, но время от времени их нужно пересеивать.
    • Дерево добывается, как вы догадались, из леса. Необходимо для большинства построек и юнитов.
    • Золото добывается из рудников, а также торговлей, если у вас есть союзник: каждый рейс торговой повозки между вашими рынками приносит немного золота. Также во второй части его генерируют реликвии, если они успешно захвачены и размещены в монастыре. Необходимо для продвинутых юнитов и перехода в поздние эпохи.
    • Камень добывается в каменоломнях. Необходим для продвинутых построек и каменных стен. В третьей отсутствует.
  • Играем историческими фракциями, которые группируются в культурные группы по архитектурным стилям. У каждой фракции есть один-два уникальных юнита, одна-две уникальных технологии, а также несколько экономических, военных или других бонусов. За исключением этого технологическое древо у всех фракций одно, но ни одна не может открыть его полностью — каждой хоть что-то, но запрещено. Например, для индейцев полностью закрыта ветка кавалерии.
    • Из-за такого подхода все фракции выглядят одинаково в начале игры, но начинают сильно отличаться друг от друга в конце. Иногда можно отключить уникальность, но… зачем?
    • Внешний вид, кстати, тоже меняется по мере продвижения из эпохи в эпоху. И если во второй части, например, в Темную эпоху у всех одинаковые грубые бревенчатые здания и палатки, то уже в феодальную эру начинают чувствоваться культурные различия, одни и те же палатки преобразуются для кого в глинобитные дома с плоской крышей, для кого в бревенчатые избушки, для кого в европейские домики. А уж в замковую и тем более в имперскую эпоху даже фракции из одной культурной группы сложно спутать между собой, своеобразие каждого народа раскрывается по полной.
  • Видов победы очень много, прямо как в 4X. Например, можно победить, построив Чудо (историческую достопримечательность, у каждой фракции оно свое) и защитив его, или — во второй части — собрав все реликвии.
  • Доступна дипломатия, игроки могут становиться союзниками или нейтралами по отношению друг к другу. Для тогдашних RTS это было очень круто.
  • Монахи! Уникальные юниты, которые способны переманивать вражеских юнитов на свою сторону. При этом они уже в первой части издавали культовый звук WOLOLO. В третьей способны только лечить. Позор!

Зачем тогда Definitive Edition?

Вполне вероятно, с самого начала Microsoft даже не догадывалась, насколько вторая часть была популярной. Но после выпуска DLC, которые расходились как горячие пирожки, стало ясно, что спрос на «Эпоху» гораздо выше. В качестве пробного снаряда компания выпустила переиздание первой части, и сразу после взялась за ремастер Age of Empires 2.

Но если уже есть Age of Empires 2 HD, то зачем тогда Definitive Edition? Причина по сути одна. Это устаревший визуал, который хоть и был по душе закоренелым фанатам, но резал глаз всем остальным. Старые спрайты уже давно нуждались в переделке, но в HD-версию так и не вошли из-за трудоемкости. Контента в игре было так много, что на перерисовку требовалось слишком много времени.

И вот, спустя шесть лет, графику Age of Empires 2 наконец-то обновили. Изменения затронули абсолютно все здания и юниты, а также элементы ландшафта. Причем все это дело адаптировали не только под FullHD, но и под запредельное для олдскульных стратегий разрешение 4K. Хотя тут не обошлось без проблемы, о которой стоит поговорить отдельно, но чуть позже.

Детализация Definitive Edition настолько хороша, что можно рассмотреть отдельные заклепки на броне какого-нибудь бедуина. На зданиях виден каждый кирпичик, а текстуры земли прорисованы вплоть до отдельных травинок. Игра стала выглядеть восхитительно, при этом сохранился такой характерный «олдскульный» антураж, который в современных играх днем с огнем не сыщешь.

Но если все так хорошо, то в чем тогда проблема? Причина проста до ужаса: 4K-разрешении разглядеть детали почти невозможно. На среднестатистическом мониторе все рябит и сливается в кучу. К этому можно привыкнуть, однако если вы у вас монитор с более-менее стандартной диагональю, то рассмотреть все в деталях не получится.

Вместе с графикой обновили и звук. Оригинальная музыка прошла переаранжировку, как и в случае с переизданием первой части серии — Age of Empires: Definitive Edition. Обновились и остальные звуки — реакции юнитов и звуковые эффекты вроде лязга мечей и кликов по кнопкам в меню. Возможно, это и не было так критично, но все равно здорово.

Achievements[edit]

Date Place Tier Tournament Result Prize
2021-09-05 1st S-Tier Empire Wars Duo 2 Aftermath B 4 : 2 $6,838
2021-04-25 3 — 4th S-Tier Two Pools 2 1 : 4 $1,000
2020-09-13 1st A-Tier Empire Wars Duo Aftermath D 4 : 2 $584
2020-06-07 1st S-Tier Battle of Africa 2 5 : 4 $8,000
2019-09-01 2nd S-Tier Escape Champions League LAN Finals 2 : 5 $2,500
2019-05-11 1st A-Tier Escape Champions League Americas 4v4 3 : 0 $3,000
2019-04-14 1st A-Tier Escape Champions League Americas 2v2 3 : 0 $1,803
2019-03-17 1st A-Tier Escape Champions League Southeast Asia 3v3 3 : 2 $2,013
2018-11-18 1st A-Tier Escape Champions League Middle East 3v3 3 : 2 $2,013
2018-04-29 2nd S-Tier Battle of Africa 0 : 4 $1,625
Date Place Tier Tournament Player Result Prize
2021-09-19 2nd S-Tier Red Bull Wololo V Liereyy 3 : 4  TheViper $17,000
2021-09-19 5 — 8th S-Tier Red Bull Wololo V Hera 2 : 3  MbL $5,750
2021-09-19 3 — 4th S-Tier Red Bull Wololo V MbL 0 : 3  Liereyy $8,500
2020-10-25 2nd S-Tier King of the Desert 3 MbL 3 : 6  Liereyy $9,000
2020-08-23 1st S-Tier Red Bull Wololo II Liereyy 4 : 3  Hera $8,000
2020-08-23 2nd S-Tier Red Bull Wololo II Hera 3 : 4  Liereyy $5,000
2020-03-22 2nd S-Tier Hidden Cup III Hera 0 : 4  TheViper $8,540
2020-01-12 2nd S-Tier Nili’s Apartment Cup III Hera 4 : 6  TheViper $5,678
2020-01-10 5 — 6th S-Tier Nili’s Apartment Cup III Liereyy 2 : 4  Mr_Yo $2,839
2019-02-03 2nd S-Tier King of the Desert 2 Liereyy 3 : 5  TheViper $2,500
Complete list of player results in any tournament

In-game dialogue language[]

Malay units speak (Melayu Kuno or Melayu Tua), an Austronesian language which includes several Sanskrit words.

Old Malay is spoken by the Shailendra dynasty of the Medang Kingdom and the Srivijaya Empire, and over time evolved into the modern Malay and Indonesian languages.

Villager
  • Select 1 Iya? – Yes?
  • Select 2 Swasti – Sanskrit for «peace» or «prosper»
  • Select 3 Siap – Ready
  • Select 4 Apa suasana-nya baginda? – How is the situation?
  • Task 1 Iya – Yes
  • Task 2 Aku mengerti – I understand
  • Task 3 Aku marwat – I take care (of it)
  • Task 4 Aku akan merawatnya – I will tend it
  • Female Build Siap – Ready
  • Male Build Aku pembangun gedung. – I’m the builder.
  • Chop Aku panumbang kayu – I’m the woodcutter/lumberjack (literally «wood feller»)
  • Farm Aku memanen – I’m harvesting
  • Fish Aku tuharawa — I’m a fisher
  • Forage Aku mengumpulkan – I’m gathering
  • Hunt Aku tuhaburu — I’m a hunter
  • Mine Aku menggali tambang – I’m mining (literally «digging mine»)
  • Repair Aku pamarbaik – I’m the repairer (pamarbaik is an archaic form of perbaik («repair») in modern Malay and Indonesian)
Military
  • Select 1 Iya? – Yes?
  • Select 2
  • Select 3 Apa syahsananya baginda? – What is the situation sire?
  • Move 1 Aku pangarti – I understand (pangarti is an archaic form of mengerti («understand») in modern Malay and Indonesian)
  • Move 2 Aku marwat – I take care (of it)
  • Move 3 Iya, baginda – Yes, sire
  • Attack 1 Tabik! – Salute!
  • Attack 2 Maju! – Onward!
  • Attack 3 Angkat sanjata! – To arms! (literally «Raise the weapon!»)
Monk
  • Select 1 Iya? – Yes?
  • Select 2 Titah baginda? – Order, sire?
  • Select 3
  • Select 4 Om maheshwaraya (ॐ महेश्वराय) – Om to the great Lord (in Sanskrit)
  • Move 1 Aku marwat – I take care (of it)
  • Move 2 Iya – Yes
  • Move 3 Benar – Right
  • Move 4 Aku akan marwatnya – I will take care (of it)
King
  • Select 1 Ini, ya – Yes, I’m here (literally «Here, right.»)
  • Select 2 Apa mahumamu – What do you want?
  • Select 3 Mengapa kamu mamagatku? – Why did you disturb me?
  • Select 4 Marpadah – Respect
  • Move 1 Aku akan makaryakan pintamamu — I shall carry out your task
  • Move 2 Dengan anugerahku – By my grace
  • Move 3 Serupa pintamamu – As you (have) tasked
  • Move 4 Aku akan makaryakannya – I shall carry it out

Campaigns[]

The Definitive Edition offers the campaigns from Age of Empires (including Reign of the Hittites from the demo) and The Rise of Rome (including First Punic War from the demo). Some scenarios were renamed, had gameplay changes, or included different descriptions and faction names.

The full list of campaigns are:

  • Tutorial Campaign: Ascent of Egypt (Egyptians, previously Ascent of Egypt Learning Campaign in Age of Empires)
  • Glory of Greece (Greeks)
  • Voices of Babylon (Babylonians)
  • Yamato, Empire of the Rising Sun (Yamato)
  • Reign of the Hittites (Hittites)
  • The Rise of Rome (Romans, previously Rise of Rome in The Rise of Rome)
  • Ave Caesar (Romans)
  • Imperium Romanum (Romans, Palmyrans, previously Pax Romana in The Rise of Rome)
  • Enemies of Rome (Carthaginians, Macedonians, Romans, Palmyrans)
  • The First Punic War (Carthaginians)

Графика и звук

Оригинал вышел два десятка лет назад, так что разработчикам пришлось изрядно потрудиться, чтобы освежить картинку. Они заявили, что с нуля перерисовали абсолютно всю графику, начиная от текстур земли и заканчивая абсолютно всеми юнитами. И это заметно сразу, особенно если выставить максимальную детализацию в настройках игры и покрутить колесо мыши.

При этом оригинальная стилистика сохранилась, это все та же любимая классика без лютой отсебятины. Более качественные спрайты необходимы для того, чтобы игра хорошо смотрелась на широкоэкранных мониторах даже в разрешении 4K. И в это охотно верится, ведь юниты и здания действительно стали гораздо более проработанными.

Разумеется, девелоперы не могли обойти стороной звуковую составляющую. Все звуки перезаписаны с нуля в соответствии с современными стандартами качества. Всего было затронуто 350 реплик юнитов и 250 других звуковых эффектов. Появилось и кое-что новенькое: профессиональные дикторы озвучили некоторые текстовые вставки перед прохождением миссий.

Ну а самая «мякотка» в том, что музыка в игре прошла полную переаранжировку. В Definitive Edition есть 75 минут оркестра, записанного с учетом оригинального звучания. Это значит, что разработчики не просто повысили битрейт, вместо этого была собрана команда музыкантов, они заново отыграли все партии, а затем весь полученный материал свели в единый саундтрек для переиздания.

Overview[edit]

The origins of Aftermath lie in 2016, when Liereyy, Hearttt and MbL started entering tournaments together. Their first tournament victory came in Into the Darkness (2016), where the trio won the grand finals against Nadya’s Boys under the name Masters of Black Forest (MOBF).

The first major tournament in which the team participated was Clan Masters: The Final Showdown (2016), where MbL and Liereyy joined forces with Melkor, Vodka_L, and FeAge as team Heartless. In 2017, Liereyy, Hearttt and MbL won Clash of the Hippo 3 under the name KaiKai Larry. Other examples of early tournaments included Masters of Arabia 2v2 (2016/17), Return of the Kings 2v2 (2017) and Gladiators of the Arena (2017), in which Liereyy and Hearttt entered as The Machos. On October 17th 2017, Liereyy, Hearttt and MbL founded the clan Aftermath on gaming platform Voobly. Under this new name, they won the Let Your Teammate Die! (2018) tournament.

For the 3v3 tournament Battle of Africa 1 (2018), the team added Nicov to their roster. Aftermath claimed second place in this tournament after losing to TyRanT in the grand finals. During the year-long Escape Champions League tournament, Hera transferred from Heresy to Aftermath. The team qualified for the LAN finals in Manchester, where they finished runner-up to Team Secret. In 2019, MbL, Nicov and Hera won the Two Pools Tournament.

In June 2020, Aftermath won Battle of Africa 2 beating Team Secret in the finals. In September, Hera would leave the team to join Tempo Storm before the start of King of the Desert 3. He would eventually be joined by Liereyy. Meanwhile Nicov became a free agent. Though Tempo had aquiared them, Hera and Liereyy still competed alongside aM members in team games when available to do so.

In July 2021, Liereyy and Tempo part ways, Hera would soon do the same. Before long, Nicov, Hera, and Liereyy would all rejoin the aM team in an official capacity. In September, Hera and Liereyy would go on to win Empire Wars Duo 2 this time both as part of Aftermath.

Home City Cards[]

As Ruyters are unique to the Dutch, only their cards and other civilizations’ TEAM cards are shown in the following tables:

Click for a list of Home City Cards related to the Ruyter
Green: TEAM Shipment that is sent to each player in a team

Brazil

Card Description
Guard of Honor Upgrade Ruyters to Royal Guard (if not already); Ruyters get +250% melee attack but all melee attack multipliers removed; Independence Dragoons can be trained at Stable, Fort, and Fluyt

Dutch

Card Description Age HC level
7 Ruyters Ships 7 Ruyters 1
11 Ruyters Ships 11 Ruyters 1
9 Ruyters Ships 9 Ruyters 10
13 Ruyters Ships 13 Ruyters 10
17 Ruyters Ships 17 Ruyters 40
Dutch Counter Cavalry Force Ships 10 Halberdiers and 4 Ruyters 25
Cavalry Combat get +15% hit points and attack 10
Riding School Cavalry train time -40% 10

Portuguese

Card Description Age HC level
TEAM Early Dragoons Dragoons, Cavalry Archers, Ruyters, Musket Riders, Rifle Riders, Yabusame, and Carbine Cavalry can be trained in the Commerce Age; Eagle Runner Knight, Zamburak, Ming Army, Bolas Warrior, and Black Rider train time -15%; Mongolian Army train time -7% 1

Changelog[]

Rise of the Rajas

  • Initially, advancing to the next Age is +100% faster. With patch 5.3, that was reduced to +80%.
  • Initially, Fishing Ships are 33% cheaper. With patch 5.3, that bonus was taken away.
  • Initially, Battle Elephants are 20% cheaper. With patch 5.3, that was increased to 25%. With patch 5.7 that was further increased to 30%.
  • Initially, Harbors have a Rate of Fire of 2.5 and 2,200 HP. With patch 5.3, that was decreased to 3 and 2,000, respectively.
  • Initially, Elite Karambit Warriors have 2 pierce armor. With patch 5.3, that was reduced to 1.
  • Non-Elite Karambit Warriors initially have 5 base attack. With patch 5.5, they now have an attack of 6.
  • Elite Karambit Warriors initially have 8 base attack. With patch 5.7, they now have an attack of 7.
  • Karambit Warriors initially cost 25 food and 10 gold. With patch 5.8, they now cost 30 food and 15 gold.
  • Forced Levy removes the gold cost from Militia-line units and costs 1,000 food and 600 gold.

Definitive Edition

  • Advancing to the next Age is +66% faster.
  • Harbors minimum range increased to 1 (from 0) and are now affected by Murder Holes.
  • Harbors base attack reduced from 6 to 3.
  • Harbor bonus attack vs. ships increased from 9 to 10.
  • Forced Levy now changes Militia line gold cost into additional food cost, and costs 850 food and 500 gold.
  • With update 39284, Karambit Warriors cost 25 food and 15 gold.
  • With update 47820, Malay Fish Traps provide 3 times more food instead of unlimited food, and their Battle Elephants are 30% cheaper in the Castle Age and 40% cheaper in the Imperial Age (previously 30%).
  • With update 47820, Karambit Warriors’ (Standard/Elite) attack is increased to 7/8.

History[]

Ruyters were a light cavalry who used pistols as their primary weapon. These soldiers were known as «Riders,» and often carried several pistols with them — even having aids or servants whose job it was to carry extra pistols — because they wouldn’t have time to reload the weapons when in range. Short-range fire with pistols was often deadly, but even shots that were not immediately lethal usually killed due to infection or disease because of the state of medicine at the time. Ruyters were able to fire their relatively small arms while on the move and this mobility made them fierce combatants.Ruyters wore light armor and carried several sets of pistols. They were known to carry sabers and axes as sidearms for use when their complement of loaded pistols had been spent.

Trivia[edit]

  • His father Svein «_PkZ_» Larsen founded the website AoEZone in 2008, and is himself an active member of the AoE2 community.
  • TheViper’s signature ingame color is yellow.
  • Since TheViper seemed to have very good maps more often than other players, especially T90Official liked to talk about TheViper’s «map hax» (ironically).
  • TheViper is known for doing «Masterpieces», winning games with very unconventional strategies.
  • TheViper is also well known for his comeback ability (example 1 vs Hera, example 2 vs Barles).
  • Debbie, Ørjan’s significant other, often refers to him as Vipey when casting games he is on.
  • TheViper will often listen to ASMR videos when doing work for his YouTube channel.
  • TheViper likes to play other games than Age of Empires II as a warm-up for tournament games, such as Starcraft and Age of Empires III.
  • TheViper’s and Debbie’s dog is called Justus.
  • TheViper is named after the nickname of the WWE wrestler Randy Orton.
  • Ørjan Larsen has two brothers, one is older and one is younger
  • TheViper sometimes is compared to pop musician Ed Sheeran.
  • In the «Top 50 best Age of Empires 2 players of all time» ranking, which was published on aoezone.net in December 2020, TheViper was voted in the 1st place by various other expert players. Furthermore, he also was designated with the title «The Greatest of All Time».
  • In the «World Sport Ranking» by sportspedia TheViper was voted 15th place in 2020.
  • He has wrist issues since 2020.
  • He won the 4th edition of Zugzwang (including 3,000€ prizemoney), a chess tournament organized by Rocket Beans TV. It’s an invitational tournament aimed towards amateur chess players who are streamers or friends of the house (VOD).

Графика бронзового века

После запуска игрового проекта вы сразу поймете, что с точки зрения графики эта задача полностью выполнена. Дерганные и будто намыленные спрайты теперь сменились кальками с трехмерных моделей, детализация которых не хромает даже при максимальном увеличении. К слову, в Age of Empires образца 1997 года были добавлены масштабированные камеры, но, по правде говоря, при смене «зума» вся картинка неловко «подпрыгивает», как будто колесико мышки меняет разрешение игрового проекта в целом. Но, все это совсем не мешает обозревать добрую четверть карты, не двигая камеру, ни разглядывать базу и солдат.

Особенности Age of Empires Definitive Edition Механики

  • Age of Empires Definitive Edition порадует вас своими изменениями, улучшениями и особенностями.
  • Все участники представленного игрового проекта смогут строить и завоевывать империи. На этот раз вашему вниманию предлагается больше 40 часов обновленного контента компании с новым повествованием и темпом действия.
  • Не стоит забывать и новой, яркой, красочной графики, которая оживляет всю историю. Вы можете оценить все визуальные эффекты в разрешении 4K и саундтрек в исполнении оркестра.
  • Постройте всю свою империю и готовьтесь к жесточайшей битве. Стоит отметить, что в В онлайн-игре с новыми потрясающими функциями и режимами могут принять участие до 8 игроков.

На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Age of Empires Definitive Edition Механики через торрент бесплатно.

Переиздание одной из лучших RTS в истории

Age of Empires 2: Definitive Edition — это логичное продолжение HD-издания, которое позволило фанатам классической серии играть на современных компьютерах. Теперь же игровой процесс обставлен в новых декорациях, поддерживающих 4K-разрешение, благодаря чему выглядит игра просто сногсшибательно.

Но при этом это все та же нетленная классика, что и раньше. В наличии весь вышедший ранее контент, а также три новых кампании с новыми цивилизациями, общее число которых, к слову, уже перевалило за три десятка.

  • Возвращение в средневековье. Первый трейлер Age of Empires 4
  • Трансляция Inside Xbox: анонсы новых игр, геймплей Age of Empires 4 и не только (23:00 МСК)
  • Age of Empires 4 будет анализировать стиль игры и предлагать советы для новичков