🇷🇺

Abilities[]

Unbound

Unlike the other Narehate, Faputa is not able to enter the village of Ilblu and can instead move freely around the rest of the 6th layer.

Physical Strength

She is extremely agile and possesses an impressive amount of physical strength, being able to restrict Reg with only two hands.

Transformation

Faputa appears to have attributed transformative abilities, as seen when Faputa’s white hair and fur envelops her, which enables her to travel through the air in a ghostly manner similar to smoke. She can also transport others with her in this state, given that they are small enough for her to grab hold of and envelop.

Furthermore, she displayed to be able to adjust her form and has a very supple and flexible spine that can bend freely.

Immortality

While in the vicinity of the village’s boundary, Faputa is able to have her wounds healed by the same a thick dark gooey liquid Juroimoh used after his transformation, which she proclaims to be her siblings and it continuously heals injuries she sustains while she is in range of it. Furthermore, she is unaffected by the balancing. She also displayed to be able to regenerate and seemingly grow stronger by the Ilblu inhabitants willingly giving up the value of their bodies to her and she consuming it.

Internal Balancing

After having taken in the value of the villagers’ bodies, Faputa seems to be able to bring forth the balancing from within herself when harmed to heal her injuries and causing damage to the one who harmed in the the process.

Telepathic Communication

Faputa is seemingly able to communicate with beings unable to speak as she is able to understand singals from Prushka as a Whistle and also is able to communicate with Vueko after the affects of the Curse of the Abyss rendered her unable speak.

References[]

  1. ↑ Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 007, Page 16
  2. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 004, Page 3
  3. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 028, Page 4
  4. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 028, Pages 3-4
  5. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 032, Page 16
  6. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 017, Page 14
  7. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 028, Page 13
  8. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 032, Page 4
  9. ↑ Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 028, Page 14
  10. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 034, Page 13
  11. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 033, Page 22
  12. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 038, Page 17
  13. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 029, Page 6
  14. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 030, Pages 7-12
  15. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 030, Page 11
  16. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 039, Page 6

Виды бездн (абисов)

Бездны имеют несколько погодных эффектов, которые будут применяться как к кораблю игрока, так и к кораблям NPC. Все эффекты, примененные к вашему кораблю, будут показаны в том же месте, что и эффекты EWAR (над капаситором). Наведите курсор мыши на значок, чтобы увидеть, какой эффект будет применен к вашему кораблю.

Погодные условия

Каждый экземпляр бездн имеет погодный эффект, охватывающий все три кармана. Существует пять типов погодных эффектов, влияющих как на игрока, так и на NPC. Этот тип определяется по информации о нити (филамент). Само название нити (филамент) дает ключ к пониманию ее уровня и сложности.
Оранжевый цвет облака говорит о том, что вы в бездне 0-3 уровня. Желтый цвет — 4-6 уровень.
Бонусный модификатор погоды всегда составляет 50%, но сила штрафа варьируется в зависимости от уровня экземпляра бездны.

Уровень Нить (филамент) Изображение нити Сумма Штрафа
Спокойный -30% или -50%, случайный пробег
1 Спокойный
2 Агрессивный
3 Свирепый
4 Яростный -50% или -70%, случайный пробег
5 Хаотичный
6 Катаклизм

Уровень сложности бездны также можно определить по количеству светящихся полос на значке нити (филамента).

Пять погодных эффектов описаны в этой таблице:

Тип Погоды Тип штрафа (сила определяется уровнем бездны) Бонус
Электрическая Штраф на EM-резист Бонус к времени перезарядки конденсатора (-50% времени зарядки и, следовательно, +100% скорости зарядки)
Темная Штраф за оптимал и дальность падения турелей Бонус к максимальной скорости (+50%)
Экзотическая Штраф за кинетический резист Бонус к сканрезу (+50%)
Огненная буря Штраф за тепловой резист Бонус к броне HP (+50%)
Гамма Штраф за эксплозивный резист Бонус к щиту HP (+50%)

При выборе корабля вы должны знать о погодном эффекте бездны, в который вы входите. Например, использование турельного корабля или дронов в темных безднах (дарки/dark) (штраф за дальность) — очень плохая идея, так как вы, скорее всего, не сможете ни во что попасть.

Погодные бонусы и штрафы применяются ко всем кораблям в пределах бездны, т.е. к вашему кораблю, НПЦ-кораблям, ракетам и дронам.

Поскольку штраф за сопротивление (резист) будет применяться и к НПЦ, вы должны выбрать такой тип урона, чтобы ваш урон соответствовал минимальному сопротивлению (резисту) НПЦ.

Локальные Эффекты

Карманы также будут содержать облака и Триглавские башни, которые будут применять эффекты к кораблям игроков и NPC в их непосредственной близости.

Локальные Облака

  • Облако нитей (оранжевое): штраф на скорость бустера щита (-40%) и сокращение продолжительности цикла бустера щита (-40%). При использовании обычного усилителя щита это не ослабляет ваш усилитель щита, а увеличивает его потребление конденсатора (капы) в секунду на 66%. Если вы полагаетесь на усилитель щита, чтобы выжить, вам необходимо контролировать расход конденсатора (капы).
  • Облако биолюминесценции (светло-голубое): +300% радиус сигнатуры. Вход в это облако сделает ваш корабль более легкой мишенью для удара, но это также сделает уязвимее всех НПЦ. Если вы сражаетесь с маленькими, но точными врагами, такими как Дамавики, это облако действительно может быть полезно для того, чтобы быстро их убить.
  • Тахионное облако (белое): скорость +300% (скорость x4.0), модификатор инерции -50%. Будьте очень осторожны, входя в это облако с активным MWD, так как уменьшение инерции заставит вас ускориться очень быстро (скорость x4, инерция x0.5, ускорение x8), потенциально выбрасывая вас за пределы границы бездны, чтобы приведет к очень быстрой смерти. Эти облака также увеличивают скорость противника, заставляя его либо очень быстро приближаться, либо внезапно удаляться.

Триглавианские Башни

  • Подавитель девиантных автоматов: повреждает все ракеты, дроны и беспилотные фрегаты-изгои в пределах своей зоны действия. Большая башня наносит дронам примерно такой же урон, как и одна средняя смарт-бомба; маленькая башня — вдвое меньше. Полет в зону действия этой башни может помочь вам уничтожить пиратские дроны.
    • Малый девиантный подавитель будет атаковать все беспилотные летательные аппараты, ракеты и беспилотные фрегаты-изгои в радиусе 15 км
    • Средний девиантный подавитель будет атаковать все беспилотные летательные аппараты, ракеты и беспилотные фрегаты-изгои в радиусе 40 км
  • Многоцелевой Пилон слежения: +60% или +80% слежения за всеми кораблями в зоне его действия.

References[]

  1. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Page 12
  2. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 048, Page 11
  3. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Pages 15-18
  4. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 048, Page 12
  5. Made in Abyss Manga: Volume 8 Cover
  6. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Pages 21-22
  7. ↑ Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Page 25
  8. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 048, Pages 11-14
  9. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 048, Page 19
  10. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 049, Pages 22-26
  11. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 051, Page 7
  12. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 051, Pages 1-2
  13. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 051, Pages 12-13
  14. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 051, Pages 20-26
  15. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Pages 20-21
  16. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Page 22
  17. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Pages 17-18
  18. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Pages 12-23
  19. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 046, Pages 1-2
  20. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 053, Page 28
  21. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 054, Pages 3-4
  22. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 054, Pages 4-5
  23. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 054, Pages 6-7
  24. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 054, Pages 8-14
  25. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 054, Pages 19-22
  26. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 056, Pages 13-19
  27. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 056, Pages 20-23
  28. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Page 16
  29. Made in Abyss Manga: Made in Abyss Chapter 045, Page 18

Realms[]

An alkilith weakens the fabric of reality, opening a window into the Abyss.

Relatively few greater powers carved out a realm in the Abyss because dealing with the ubiquitous hordes of demons and ambitious demon lords would require too much of their attention. Those deities for whom the chaotic evil nature of the Abyss was attractive at some point in time, along with the demon «royalty» whose names were not spoken openly in civil society, were:

  • Ahazu the Seizer.[citation needed]
  • Baphomet created an Endless Maze that changed form as it passed between layers. It was populated by a variety of minotaurs said to have breath weapons or magical abilities.
  • Beshaba, the Goddess of Mischief and Maid of Misfortune once made her home in the Abyss.
  • Dagon controlled a watery layer filled with hezrou and aquatic dretch.
  • Demogorgon controlled several layers, each filled with dinosaurs, wild apes, and flying monsters as well as the usual demonkind.
  • Diinkarazan, crazed twin brother of derro deity Diirinka, was held by a curse in the Prison of the Mad God, the .
  • Eltab lurked on this plane in the «Hidden Layer».[citation needed]
  • Fraz-Urb’luu had a realm that reportedly rivaled the beauty of the Twin Paradises or Arvandor but it was an illusion covering decay and rotting flesh.
  • Garyx the All-Destroyer, dragon god of fire, made his lair somewhere in the Abyss.
  • Gorellik, the abandoned god of the gnolls, spent much of his time wandering the Abyss.
  • Grankhul, the hunter god of the bugbears, had the 241st layer, Palpitatia, as divine realm.
  • Graz’zt had a great palace that covered an entire layer where he would marshal his armies to fight Orcus and Demogorgon.
  • The Great Mother, tyrannical chief deity of the beholders, held her Realm of a Million Eyes on the .
  • Grolantor, god of the hill giants, stayed in the Abyss when not in his realm in Tarterus.
  • Juiblex lived in a layer full of fungus and rot, where slimes and molds fed off the decaying matter of the plane, and each other.
  • Kali, the feared Black Earth Mother of the Vedic pantheon, held sway over both the , and the Caverns of the Skull, the .
  • Kostchtchie controlled only part of a layer, but his ice palace was filled with creatures of cold.
  • Laogzed, god of troglodytes, had a realm called the Rotting Plain here.
  • Lolth spun her webs on the 65th layer in the midst of a maelstrom that was the portal to her abode on the 66th layer before she became a greater god and removed her Demonweb Pits from the Abyss to join the fiendish planes. After the Spellplague her realm survived to float in the Astral Sea.
  • Merrshaulk, the ancient yuan-ti deity, resided on the 74th layer called Smaragd.
  • Moander, the Rotting God, had a realm called Offalmound on the 223rd layer, also known as Rarandreth, before his demise.
  • Obox-ob once had a realm here.[citation needed]
  • Orcus had an enormous palace made of bones, rising out of a field of bone dust. He employed many undead as his guards and servants.
  • The Pack, a group of powerful entities worshiped by the leucrotta, roamed the Abyss in search of prey (usually tanar’ri).
  • Pale Night, the Mother of Demons, lived in a bone castle in the maze of Baphomet[citation needed] and controlled her own layer called Androlynne.[citation needed]
  • Pazuzu had no real home but controlled the skies above every layer of the Abyss. He, like Charon on the Styx, controlled a primary mode of travel in the Abyss and was respected if not feared.
  • The Queen of Chaos ruled the fourteenth layer called the Steaming Fen.[citation needed]
  • Ramenos, the deity of the bullywugs, slumbered on the 74th layer most of the time, sharing Merrshaulk’s realm of Smaragd.
  • Skiggaret, the bugbear god of fear, shared the realm of Palpitatia with his fellow power Grankhul.
  • Sseth, the god of the yuan-ti, called his realm on the 74th layer the Viper Pit.
  • Tharizdun, the god of destruction who created the Abyss, was imprisoned in a remote layer of the Abyss during the Dawn War.
  • Umberlee, the Bitch Queen once hailed from the Abyss.
  • Urdlen, the evil gnome deity carved his realm out of a layer of solid rock, crisscrossing it with tunnels filled with hate for beautiful things.
  • Vaprak, deity of trolls and father of ogres, had a realm here on a layer called Shatterstone.
  • Yeenoghu had a mansion the size of a city that rolled across barren salt flats, pulled by slaves driven by gnolls.
  • Zuggtmoy had several realms scattered throughout the layers, all echos of normal environments but bathed in a purplish light and being overtaken by fungus and fungoid creatures.

Afterlife[]

Main article: Afterlife

Beliefs about the journey of souls to the afterlife changed with the shifting cosmologies and the crystal sphere in which one resided. In some worlds, chaotic evil souls would travel directly to the Abyss and become manes, the lowest form of sub-demon. Manes were treated as slaves, cannon fodder, and food by the demon lords. For mortals of Realmspace, however, all souls would first go to the Fugue Plane and await transport to their final resting place. Greedy demon lords would open a portal to the Fugue Plane and conduct raids to steal souls and bring them back to the Abyss to become manes. After the Spellplague, Shar reshaped the Plane of Shadow and folded in what death energy did not get absorbed into the Elemental Chaos and created the Shadowfell. After that, souls on their way to the afterlife started their journey in the Shadowfell and most made it to the Fugue Plane to await judgment, but a few remained behind or were lost.

Cosmology[]

In the Great Wheel cosmology model, the Abyss was an Outer plane on the Great Wheel connected to the Astral plane, Pandemonium, Carceri, and the Outlands. Some estimated that the Abyss had 666 layers, while the Fraternity of Order claimed to have catalogued 679 layers. It was possible that the number of layers was infinite, but no one could be certain. The first layer, named Pazunia after the demon lord Pazuzu, was described as a barren, dusty place baking under a red sun, broken only by great iron fortresses, huge holes in the ground, and the river Styx. Some branches of the Styx flowed down the holes (which were conduits to the various layers) and some of these holes supplied water to the Styx in reverse waterfalls.

When the Great Wheel model was replaced by the World Tree cosmology model, the river Styx was renamed the River of Blood and it flowed through all the fiendish planes (except for the Supreme Throne and the Demonweb Pits) originating in the Abyss, passing through the Blood Rift—an unusual plane that connected the Abyss with the Nine Hells—bringing the demons even closer to their arch-enemies the devils, resulting in the Blood War. Cosmologists found evidence of portals between the Abyss and the Barrens of Doom and Despair, Clangor, the Demonweb Pits, and Hammergrim, with intermittent portals to Deep Caverns and Fated Depths. The Astral plane connected all of the fiendish planes to the Prime Material Plane, but not directly to each other.

Asmodeus and his armies attacking demons in the Blood War.

After the Spellplague, Asmodeus consumed the essence of the fallen Azuth and ended the Blood War by casting the Abyss to the furthest depths of the Elemental Chaos. The World Axis cosmology described the ruined Abyss as a domain with ever-changing features and realms, where the demons waged futile wars over meaningless empires. Once again the river Styx flowed through the Nine Hells and the Abyss, but then emptied its pollution into the Astral Sea. Other than the Styx or braving the Elemental Chaos, the only known passages to the Abyss were found in the Demonweb Pits, the Dismal Caverns, and Nishrek.

Best Fit For Genshin 2.1 Spiral Abyss

Research Based On 35,415 ★36 Winners, Floor 9-12, all servers. Own = Percentage of ★36 winners who own this character. Used = How likely is it to use this character for havers. Vacancy = Character has been leveled up to ≥71 but was not used.

Name rankingv2.1 ranking1.5~2.0 Own % Vacancy % Used %
Kazuha 1 ▲2 3 46% 2% 97.1%
Bennett 2 ▲2 4 99% 2% 95.3%
Zhongli 3 ▼2 1 77% 5% 94.4%
Venti 4 ▼1 3 63% 8% 90.3%
Ayaka 5 ▲9 14 54% 9% 88.9%
Shougun 6 ▲6 12 86% 8% 88.7%
Xingqiu 7 ±0 7 99% 6% 86.5%
Ganyu 8 ▼4 4 50% 16% 83.5%
Hutao 9 ▼2 7 46% 22% 76.4%
Eula 10 ▲6 16 45% 29% 67.8%
Diona 11 ±0 11 99% 9% 67.7%
Xiangling 12 ▲4 16 100% 13% 67.4%
Jean 13 ±0 13 75% 17% 62.6%
Xiao 14 ▼4 10 39% 34% 62.4%
Mona 15 ▼1 14 74% 21% 60.9%
Yoimiya 16 ±0 16 25% 28% 58.6%
Albedo 17 ▼4 13 32% 33% 58.0%
Tartaglia 18 ▲2 20 44% 42% 47.4%
Sucrose 19 ▲2 21 99% 19% 37.2%
Kokomi 20 ±0 20 14% 32% 32.5%
Qiqi 21 ▲4 25 73% 17% 31.9%
Fischl 22 ▲1 23 99% 39% 29.8%
Klee 23 ▼9 14 37% 58% 29.8%
Barbara 24 ▲7 31 100% 8% 29.2%
Diluc 25 ▼7 18 75% 52% 20.9%
Sara 26 ▲3 29 89% 13% 19.3%
Rosaria 27 ▲2 29 91% 14% 16.2%
Beidou 28 ±0 28 99% 25% 15.2%
Keqing 29 ▼3 26 77% 58% 13.3%
Chongyun 30 ▼10 20 98% 18% 12.1%
Noelle 31 ▼1 30 99% 21% 10.9%
Ningguang 32 ▼4 28 98% 31% 10.1%
Sayu 33 ▲1 34 61% 12% 6.5%
Kaeya 34 ▼3 31 100% 10% 5.9%
Traveler 35 ±0 35 100% 18% 4.4%
Yanfei 36 ▼2 34 91% 20% 4.3%
Aloy 37 ▼1 36 17% 11% 3.1%
Xinyan 38 ▲1 39 98% 9% 2.4%
Razor 39 ▼3 36 98% 32% 1.7%
Lisa 40 ±0 40 100% 5% 1.2%
Amber 41 ▼2 39 100% 6% 0.8%

Характер

Проявление доброты - проявление слабости, подруга. - Abyss!Sans

Эбисс Санс в полный рост. Автор арта: Xrex

Извращенная Справедливость, потеря друзей, множество загрузок и долгое пребывание в Первичном мире сделали свое черное дело. Эбисс превратился в жестокого и мерзкого садиста, готового убивать и мучить всех, кто встанет на его пути. Он отбрасывает любые понятия чести и морали, когда дело заходит о людях. Единственной целью этого монстра является уничтожение человечества во всех вселенных. Санс считает, что это изменит мир к лучшему. Он презирает любые проявления доброты и заботы, считая это трусостью или глупостью и не желает преклонять колено перед Найтмером, однако по какой-то причине считает его своим другом. Из всех альтернативных вариаций себя ему больше всего симпатизирует Кросс. «Этот парниша… во многом схож со мной. Мы оба выглядим, как раскраска для дошколят. Мы оба лишились своего мира. И, как всегда, в наших бедах виноваты люди.» Также терпеть не может других Сансов, называя их «ущербными» или «сломанными».

Этот монстр — апатичный меланхолик, ему до лампочки проблемы других. Он даже более ленивый, чем оригинальный Санс. Он может неделями просто валяться на полу и просто так даже пальцем не шевельнет. Он редко шутит и его шутки чаще всего злые и жестокие. К своим шестеркам относится с презрением и может даже покалечить. Единственные существа, которые хоть что-то для него значат — Чара и Цветик. К убийце Моно имеет любовный интерес, но проявляет его в странной, наглой и даже неприличной манере. Цветика же Санс воспринимает не более, чем домашнего питомца своей девушки.

Однако, даже у такого мерзкого существа, как Моно, есть свод правил, которые он старается по мере возможности не нарушать:

  • Во-первых, он никогда не тронет безоружного человека. Сначала Санс дождется, когда противник будет готов к встрече с ним.
  • Во-вторых, он не станет убивать монстра, если только тот не вступится за человека.

В-третьих, он не нападает неожиданно или из засады. Его появлению предшествуют знаки, такие как предупреждающие записки и т.д.

Trivia[]

  • Reg noted that she «smells of the sun», which is just how Riko described Wazukyan. The significance of this is yet unknown, but is likely related to the fact that both their bodies originate from Ilblu.
  • Faputa’s name is a combination of the abyssial words «Fau», meaning «Precious Daughter», and «Aputa», meaning «Immortal Being»; given to her by Gaburoon.
  • According to Gaburoon, «Sosu» is a term added after sentences to make one sound more graceful.
  • Faputa’s hidden talons are too delicate to be used as weapons but can grasp thread and even sew with them plus extend them individually.
  • Faputa has highly fragrant glands around the anus.
  • To mark something has her territory, Faputa rubs one of her tails on it.
  • Faputa’s arms closer to her back are stronger because blood flows more prominently to these limbs. These also have one more joint than her other limbs.

Архитектура

К основным составляющим АБИС относят реляционную базу данных, специализированное программное обеспечение, позволяющее взаимодействовать с этой базой данных, и графические пользовательские интерфейсы.

История АБИС началась в 1970-1980-е годы. Ранее для учета фондов библиотеки обычно служили каталоги. Именно для автоматизации последних и начали использовать компьютерные технологии. Появление в конце 1980-х годов новых операционных систем, расширение аппаратных возможностей компьютеров значительно обогатили функциональные возможности АБИС. А с появлением новейших интернет-технологий разработчики АБИС предложили еще больше функциональности, связанной с Интернетом. Что характерно, необходимым элементом этих систем стал онлайновый каталог (OPAC (Online Public Access Catalogue)). Новые системы развиваются в направлении веб-интерфейса, когда все рабочие операции осуществляются в браузере.

Как справедливо утверждает Ф. С. Воройский, информационно-техническая инфраструктура современной АБИС должна удовлетворять целому ряду требований и поддерживать:

  • открытые стандарты — обеспечивать интероперабельность, а именно, поддерживать применение стандартных протоколов взаимодействия и форматов данных (стандарты ISO, ГОСТ, IEEE 1);
  • распределенную среду — возможность работы системы в любой сетевой среде — локальной, корпоративной или глобальной сети в зависимости от задач, выполняемых системой;
  • Интернет / Интранет и Web-технологии — использование Интернета как транспортной среды, а также реализация доступа пользователей через Web браузер;
  • архитектуру «клиент — сервер» — система состоит из СУБД, серверной части (сервер приложений) и клиентской части (АРМы).

Любая АБИС разрабатывается на основе классического структурного программирования, в котором модульный принцип построения системы является основным. Конечно, количество разработанных модулей, программ в различных системах различно, но основные из них присутствуют в каждой. В частности, это: администрирование, которое включает в себя функции настройки системы и ее модификации; комплектование фонда; каталогизация; информационный поиск и заказ изданий; обслуживание читателей; создание интернет /интранет-сервисов, которые выполняют функции поиска, заказа и каталогизации; обеспечение корпоративных технологий; блок регистрации читателей; модуль межбиблиотечного абонемента и электронной доставки документов.

Доступные функции по секциям

MVP The Abyss на самом деле намного круче, чем кажется на первый взгляд. Количество доступного на этом этапе функционала позволяет эффективно развивать платформу в будущем. Мы разделили действующие функции на категории.

Список функций на Главной странице:

  • Регистрация (email и пароль) с подтверждением почты
  • Выбор языка
  • Список игр с сортировкой по категориям
  • Раздел рекомендаций (новые и популярные игры)
  • Доступ к личному кабинету

Список функций Личного кабинета:

  • Авторизация на платформе (логин/пароль)
  • Двухфакторная авторизация
  • Синхронизация каталога (добавление, удаление игр, обновление информации)
  • Никнейм, аватар, пол, дата рождения, любимые жанры, страна
  • Реферальная ссылка
  • Реферальная статистика
  • Баланс токенов и история транзакций
  • Пополнение баланса токенов

Список функций на Странице игры:

  • Красочное оформление (арт из игр + лого игры)
  • Информация о разработчике/издателе
  • Жанр (несколько жанров)
  • Системные требования
  • Описание игры и ключевые особенности
  • Скриншоты
  • Видеоролики
  • Поддерживаемые языки
  • Всплывающие окна
  • Разделы «похожие игры» и «рекомендации»

Прочие функции:

  • Поддержка крипто-кошельков
  • Поддержка платежей токенами и в фиате
  • Проверка свободного места на диске
  • Базовая система дистрибуции сборки (будет доступна в ближайшее время)
  • Интерфейс службы поддержки клиентов
  • Личный кабинет администратора
  • Пополнение баланса токенов
  • Вывод токенов (будет доступен в ближайшее время)
  • Бухгалтерский учет по методу двойной записи
  • Система управления лицензиями
  • Параметризованное управление доступом на основе ролей (pRBAC)

MVP это часть нашей стратегии по созданию лучшей игровой платформы в своем классе. Это важный этап в развитии проекта, и мы рады, что достигли его в соответствии с графиком. Также это большой шаг с точки зрения начала массового применения блокчейна в игровой индустрии с ее многомиллионной аудиторией.

The Abyss использует инновационную модель «Платформа как услуга» (PaaS), которая позволяет нашим пользователям легко разрабатывать, запускать и управлять игровыми проектами без участия третьих лиц, а также предоставляет комплексную инфраструктуру со встроенными сервисами и решениями для геймеров.

Теперь все силы команды будут сосредоточены на развитии существующих и добавлении новых функций. Несмотря на состояние крипто-рынка или недостаток финансирования, проект The Abyss продолжал и будет продолжать развиваться. Каждый день мы делаем новые шаги в правильном направлении.

На подходе еще много крутых фич, о которых мы обязательно вам расскажем. Следите за нашими новостями, чтобы ничего не пропустить!

Всего наилучшего,

The Abyss Team

АБИС

С 1 апреля 2021 года
в библиотеке используется автоматизированная библиотечная информационная
система «Руслан-Нео» (ООО «Открытые Библиотечные
Системы»), г. Санкт-Петербург.

Внедрены базовые модули АБИС «Руслан-Нео»:

АРМ комплектование/каталогизации

АРМ администратора

АРМ книговыдачи

АРМ читателя (поиск по электронному каталогу)

C 2002 года до 1 апреля 2021 года в библиотеке использовалась АБИС VTLS-Virtua.
Интегрированная библиотечная система VTLS — продукт американской корпорации VTLS, действующей с 1974 года. В 1997 году VTLS стала первым основным продавцом полностью интегрированного продукта по библиотечной автоматизации, получившего сертификат ISO 9001. Поддержка программой VTLS web-технологий, стандартов Z39.50 и Unicode, международных форматов хранения и представления данных, быстрый доступ к звуковым, текстовым, графическим и видео-файлам, в том числе к ресурсам Интернет, осуществление всех транзакций в режиме реального времени превращает библиотеку в действительно виртуальную.

В 2014 году произошло слияние компании VTLS с компанией Innovative. В связи с этим продукты VTLS обновили бренд с включением названия компании в название продукта: VTLS — Virtua , VTLS – Vital , VTLS – Chamo — Discovery. Компания Innovative (www.iii.com) предназначена для обеспечения ведущих технологических решений и услуг в области библиотечных автоматизированных продуктов на сегодняшнем рынке. Штаб-квартира Innovative находится в г. Эмервилле (шт. Калифорния), обслуживает тысячи библиотек в 66 странах и имеет офисы по всему миру.

В библиотеке были внедрены модули АБИС:

OPAC Web-шлюз Хамелеон Каталогизация Книговыдача Сериальные издания КомплектованиеСтатистика и отчетность

Библиотеки-пользователи компании Innovative:

Азербайджанская национальная библиотека им. М.Ф.Ахундова Дальневосточный государственный университет Кузбасский государственный технический университет Новосибирский государственный технический университет Новосибирский государственный университет экономики и управления Новосибирский юридический институт (филиал Томского государственного университета) Томский государственный архитектурно-строительный университет Томский государственный университет Южно — Уральский государственный университет

Ответственные за рубрику Кузнецова Е. Г., Клинцов В. С.

Appearance[]

Faputa’s face, upper arms, and upper torso are dark in color. Her hair is long and feathery. Fluffy white fur covers her rabbit-like ears, forearms, legs, and lower body, starting at her hips. One of Faputa’s most noticeable traits is her four arms. On each of her hands are 3 large red claws, which act as fingers, with the forth and fifth folded away. Futhermore her folded away fingers have hidden delicate talons with sensing organs that function similar to the sense of smell. Red claw like protrusions are also on her hair, her knees, and the ends of her feet, similar to hooves.

Her eyes are yellow with large, rounded pupils. Behind her are 5 tails, which spread out in a fan. She has a pair of goggles slung over her shoulder which she received from Reg.

After having been fed the value of the bodies of Ilblu inhabitants, Faputa’s feathery hair, and tails, has grown longer with golden streaks and she gained a diamond-shaped symbol, with four diagonally aligned smaller diamonds in it and a star-like one in the middle of it, in her eyes.